Toon posts:

Geluidskaart en werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele vraag en ik hou het kort. Ik ben een sukkel, ik weet niks, dus probeer het simpel te houden...

Ik heb bij Dell een desktop in elkaar gezet. Daar krijg je gratis dubbel geheugen bij, dus opeens heb ik 2048MB aan werkgeheugen in mijn pc zitten. De vraag is: 2 x 1024 of 4 x 512? Als er bij de eerste optie één reepje uitvalt heb ik direct nog maar half geheugen. (Oh nee, nog maar 1024MB! :+ )Maar wel ruimte voor meer strips in de toekomst. Als ik de tweede samenstelling kies dan zit de bak wel vol, maar ik zit wel een stuk safer als één van de chips het begeeft

Daarnaast ben ik al een tijdje actief in een band en het wordt tijd om eens wat electronische effecten te gaan toevoegen aan onze muziek. Is een geluidskaart handig hierbij, of gaat het om pure processing power? Ik weet dat het voor de geluidsoutput heel belangrijk is wat voor een kaart je hebt, maar is het ook belangrijk voor muziekbewerking? Met een Intel Pentium D 820 2,8GHz moet het toch ook wel lukken zou je zeggen.

Dit zijn de opties:
  • Geintegreerde Audio with Dolby Digital 7.1 capability [Inbegrepen in prijs]
  • Geintegreerde Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio [meerprijs € 23,80]
  • Sound Blaster X-Fi Xtreme Music card,PCI w/Dolby Digital,7.1 speaker surround and THX certification [meerprijs € 119,00]
Voor de rest ben ik al te rade gegaan bij een vriend. Thanks!

Verwijderd

2x1GB lijkt me het handigst. Geheugen valt zelden uit en mocht het al uitvallen dan is 1GB ruim voldoende om tijdelijk mee te werken. Het editten van geluid vreet voornamelijk geheugen en dat heb je meer dan zat. Ik zou wel voor een goede geluidskaart gaan dus de laatste optie.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 15:57 ]

Verwijderd

ik zou voor de standaard geluidskaart gaan, en dan eerder kijken om er later eventueel een kaartje in te steken waarmee je direct 6 of 8 kanalen kan opnemen. Da's veel handiger als je in een bandje speelt. Onboard geluidskaarten vallen wel mee hoor, van kwaliteit, en t zijn die niet die het werk doen. Realtime effecten hangen puur op je cpu, en die zal er zwaar genoeg voor zijn.

edit: geheugen valt niet uit (zou toch niet mogen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 15:57 ]

Verwijderd

Over het geheugen is genoeg gezegt, ga gewoon voor 2Gb als jij dat wilt.

Over de geluidskaart zou ik nog even mee wachten. Als jij echt kwaliteit wilt opnemen denk ik niet dat jij een Creative kaart wil hebben. Naar mijn weten is het het beste om alle kanalen aparte op te nemen en later te mixen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens (en meisjes?), hij gaat het weekend in de bestelling!
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:57:
edit: geheugen valt niet uit (zou toch niet mogen)
Bij mij is het geheugen op een oude computer wel eens uitgevallen, maar dat was omdat ik uit complete onwetendheid een geheel verkeerd kaartje in dat ding had geprikt. 8)7 Toen ben ik ha(r)telijk uitgelachen door de plaatselijke computershop... Dat was wel het einde van mijn zelfbouw-aspiraties.

Cheers!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.