Hallee,
hier een leuk vraagstukje...
Een klant heeft een klein bedrijfsnetwerkje draaien.
1 XP Pro machine voor fileserving en Lan Suite. (mailservertje)
1 Unix Machine voor Database doeleinden. Machine is door extern bedrijf in beheer.
1 Notebook XP Pro, met Office 2K3 SBS
3 Werkstations XP Pro, Office 2K3 SBS
Het probleem wil dat de 3 Outlook 2003 installaties iedere ochtend problemen hebben met de mail ophalen. Zodra er op verzenden / ontvangen wordt geklikt, gaat hij heel optimistisch proberen de mail op te halen, maar krijgt even later een time out.
zodra de server opnieuw is opgestart (XP machine) en ze proberen het opnieuw, geeft het de hele dag geen problemen meer. De volgende dag begint het verhaal echter weer van voor af aan...
wat is er allemaal al geprobeerd?
- de server staat al dusdanig ingesteld dat deze iedere nacht om 3:30 herstart. (complete server, niet alleen service)
- Outlook op de machine opnieuw geinstalleerd
- QOS uitgezet op instellingen van de netwerkkaart
- machines aan laten staan, ook 's nachts (op dat moment geeft het de volgende ochtend geen problemen.
heeft er iemand nog ook maar ENIG idee? ik wordt er compleet geschift van.
(nog erger dan ik al was)
hier een leuk vraagstukje...
Een klant heeft een klein bedrijfsnetwerkje draaien.
1 XP Pro machine voor fileserving en Lan Suite. (mailservertje)
1 Unix Machine voor Database doeleinden. Machine is door extern bedrijf in beheer.
1 Notebook XP Pro, met Office 2K3 SBS
3 Werkstations XP Pro, Office 2K3 SBS
Het probleem wil dat de 3 Outlook 2003 installaties iedere ochtend problemen hebben met de mail ophalen. Zodra er op verzenden / ontvangen wordt geklikt, gaat hij heel optimistisch proberen de mail op te halen, maar krijgt even later een time out.
zodra de server opnieuw is opgestart (XP machine) en ze proberen het opnieuw, geeft het de hele dag geen problemen meer. De volgende dag begint het verhaal echter weer van voor af aan...
wat is er allemaal al geprobeerd?
- de server staat al dusdanig ingesteld dat deze iedere nacht om 3:30 herstart. (complete server, niet alleen service)
- Outlook op de machine opnieuw geinstalleerd
- QOS uitgezet op instellingen van de netwerkkaart
- machines aan laten staan, ook 's nachts (op dat moment geeft het de volgende ochtend geen problemen.
heeft er iemand nog ook maar ENIG idee? ik wordt er compleet geschift van.
(nog erger dan ik al was)