Toon posts:

[LanSuite]Outlook clients timen dagelijks uit tot herstart?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallee,

hier een leuk vraagstukje...

Een klant heeft een klein bedrijfsnetwerkje draaien.
1 XP Pro machine voor fileserving en Lan Suite. (mailservertje)
1 Unix Machine voor Database doeleinden. Machine is door extern bedrijf in beheer.
1 Notebook XP Pro, met Office 2K3 SBS
3 Werkstations XP Pro, Office 2K3 SBS

Het probleem wil dat de 3 Outlook 2003 installaties iedere ochtend problemen hebben met de mail ophalen. Zodra er op verzenden / ontvangen wordt geklikt, gaat hij heel optimistisch proberen de mail op te halen, maar krijgt even later een time out.

zodra de server opnieuw is opgestart (XP machine) en ze proberen het opnieuw, geeft het de hele dag geen problemen meer. De volgende dag begint het verhaal echter weer van voor af aan...

wat is er allemaal al geprobeerd?
- de server staat al dusdanig ingesteld dat deze iedere nacht om 3:30 herstart. (complete server, niet alleen service)
- Outlook op de machine opnieuw geinstalleerd
- QOS uitgezet op instellingen van de netwerkkaart
- machines aan laten staan, ook 's nachts (op dat moment geeft het de volgende ochtend geen problemen.

heeft er iemand nog ook maar ENIG idee? ik wordt er compleet geschift van.
(nog erger dan ik al was)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even met een titeledit Wat heb je in je LanSuite logfiles gevonden?:)

Lansuite VS Outlook 2003 > [LanSuite] Outlook clients timen dagelijks uit tot herstart? *
CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

En als je logging in outlook aanzet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien een long shot, maar hoe staan je DHCP en IP-instellingen op de diverse machines? Heeft die XP bak een vast IP? Of benader je dat ding op naam? In dat laatste geval: probeer de mailservert eens op IP te benaderen vanuit outlook.
Ik vermoed namelijk dat er iets met nameresolving oid de puinpoeier in loopt.
Waar je ook nog even naar zou kunnen kijken is hoe de instellingen staan van je Compuertbrowser-service, je server service en je workstation service. Mogelijk een master browser probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
alle machines hebben een vast IP adres. zowel de "server" als de werkstations....

logging in outlook is nog niet geprobeerd. zal t wel eens aangooien...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Probeer gewoon eens een telnet "mailserverIP" 25 en daarna op port 110 te doen. Kijken eens of de server goed reageerd
Pagina: 1