Toon posts:

Hamachi wil geen bestanden meer delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo, even een vraagje.

Het zit zo, ik heb hier boven een pc waarop ik iso's e.d. heb staan die ik via het netwerk naar beneden wil zetten op mn pa's pc om ze daar op dvd te branden. Nu is de draadloze netwerkadapter in de pc die beneden staat niet zo sterk, en daardoor lukt het niet om bestanden van 3 gig over te zetten omdat ie zo nu en dan verbinding verliest met het netwerk. Nu was mijn idee om via hamachi een netwerk te maken omdat hamachi stabieler is. Alleen nu is het zo dat ik op hamachi geen bestanden meer kan delen. Beide pc's zitten wel op het gemaakte hamachi netwerk maar als ik browse (verkennen) doe bij het ip van de pc beneden of vice versa dan krijg ik de volgende melding. (het ip van de computer) bestaat niet of is een map. Ik heb al een kijkje genomen op het hamachi forum maar daar doen ze het heel omslachtig en dan moet je ook je werkgroep veranderen. Dat wil ik dus hetzelfde houden omdat er nog meer computers in het netwerk zitten.

Als iemand wat weet help me out! Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 14:28 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-04 13:06

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:28:

Het zit zo, ik heb hier boven een pc waarop ik iso's e.d. heb staan die ik via het netwerk naar beneden wil zetten op mn pa's pc om ze daar op dvd te branden. Nu is de draadloze netwerkadapter in de pc die beneden staat niet zo sterk, en daardoor lukt het niet om bestanden van 3 gig over te zetten omdat ie zo nu en dan verbinding verliest met het netwerk. Nu was mijn idee om via hamachi een netwerk te maken omdat hamachi stabieler is.
Hamachi maakt je verbinding een slechte draadloze verbinding niet beter hoor...
Alleen nu is het zo dat ik op hamachi geen bestanden meer kan delen.
Hoezo niet ? Je zit op hetzelfde netwerk, het ie niet anders dan mappen delen....
Beide pc's zitten wel op het gemaakte hamachi netwerk maar als ik browse (verkennen) doe bij het ip van de pc beneden of vice versa dan krijg ik de volgende melding. (het ip van de computer) bestaat niet of is een map. Ik heb al een kijkje genomen op het hamachi forum maar daar doen ze het heel omslachtig en dan moet je ook je werkgroep veranderen. Dat wil ik dus hetzelfde houden omdat er nog meer computers in het netwerk zitten.
Ik geloof dat je Hamachi op een hele verkeerde manier gebruikt, Hamachi is helemaal niet voor een locaal netwerk bedoeld, maar om een locaal netwerk te creeën over het internet, zodat je een soortement VPN-verbinding krijgt. De oorspronkelijke bedoeling was dat je "oude" spelletjes die alleen bedoeld waren om over een lan te spelen, die ook met vrienden over het internet kunt spelen.
je krijgt ook een "fictief" IP nummer van Hamachi beginnend met een 5.xxx.xxx.xxx en je hebt altijd een inetrnet verbinding nodig met Hamachi om contact te maken met de Hamachi server.... Dus als je 2 pc's locaal hebt die allebei op Hamachi zitten ga je nogal omslachtig te werk.

Dus ik begrijp nix van jouw probleem...als ik het goed lees wil je gewoon een verbinding tussen 2 pc's die op hetzelfde netwerk zitten, waarvan 1 met een draadloze netwerkkaart die een slechte verbinding heeft ? Het lijkt me dat je af moet van die slechte verbinding, en daar help Hamachi echt niet mee. Misschien is een simpel kabeltje voldoende ? zeker als grote bestanden wilt kopieren.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar je moet er wel rekening me houden dat je een virtuele netwerkkaart van Hamachi erbij hebt en dat je op die IP nummers een apart netwerk moet bouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 01-06-2006 16:09 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn idee was dat hamachi wat stabieler was. Het is namelijk zo dat ik een linksys adapter heb en in de andere pc zit standaard crap. Het delen van bestanden met een andere computer hierboven met ook een linksys adapter is geen probleem. Maar die pc beneden ligt nogal een end van de router dus dan moet er een 10tal meter kabel gelegd worden :D.

Ook is het zo dat je met hamachi zo in de mappen die mensen op het netwerk delen kon kijken. Dat lukt nu dus niet.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-04 13:06

Caveman

whahoehaha

Ik denk dat je toch wat meer zult moeten omschrijven, want mijn glazen bol is gisteren kapot gevallen.. Praten we hier over 1 router (draadloos?) met 1 internet verbinding, waarop verschillende pc's zitten ?
Als dat zo is zou ik eerst eens proberen om gewoon direct contact te maken tussen de 2 pc's....als dat al niet lukt, dan veranderd Hamachi daar ook niets aan. Als je al geen direct contact tussen de 2 pc's kunt krijgen, dan ligt het dus niet aan Hamachi maar gewoon aan de verbinding.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Jammer van je glazen bol :D! Het zit zo, er is dus een wireless router, er zijn 3 pc's wireless. In de pc beneden zit dus de brander. Nu wil ik van pc boven bestanden overzetten naar pc beneden maar als ik een tijd je bezig ben dan geeft ie aan dat ik ineens niet meer gemachtigd ben om in die netwerkbron te werken. Ik ga er dan dus van uit dat de verbinding dan even weg valt ofzo.

/Edit: ik kan dus via delen wel in de gedeeld folders komen enzo. Maar wilde hamachi proberen omdat ik dus steeds bovenstaande melding kreeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 16:40 ]