Toon posts:

Nvidia nview_info geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb plotselinge vastlopers in XP veroorzaakt door de drivers van mijn videokaart

Ik heb een GeForce 6600GT (AGP) videokaart

In event viewer staat een hele waslijst met errors veroorzaakt door "nvidia_nview"

Ik heb al een paar keer de Nforce drivers (5.10) geinstalleerd, maar krijg nog steeds plotselinge vastlopers :(

Ik heb verder ook een Nforce 2 moederbord. Compatibiliteitsproblemen? Hoe kan ik dit oplossen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
nview is van je videokaart 8)7
herinstalleer de drivers daarvan maar eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook al gedaan, forceware 84.21 geinstalleerd
Probleem gaat niet weg. PC loopt nu wel iets stabieler sinds de IDE nvidia drivers weg zijn trouwens, wat een rotzooi is dat zeg

Nu nog het nview probleem oplossen :(

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:17:
Ja heb ik ook al gedaan, forceware 84.21 geinstalleerd
Probleem gaat niet weg. PC loopt nu wel iets stabieler sinds de IDE nvidia drivers weg zijn trouwens, wat een rotzooi is dat zeg

Nu nog het nview probleem oplossen :(
het is rotzooi omdat jouw specifieke systeem erdoor problemen krijgt ? misschien is je moederbord wel defect, ik gebruik hier ook die IDE 'zooi', nergens problemen mee, is je voeding wel sterk genoeg ? wat voor 1 heb je ? (merk, wattage)

en wanneer is plotseling ? als je plotseling een spel speelt of plotseling wat opstart ?
heb je geen vreemde processen draaien ?
wat zit er verder allemaal in je systeem ?

loop dat lijstje maar eens even af ;)

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:37:
en wanneer is plotseling ? als je plotseling een spel speelt of plotseling wat opstart ?
heb je geen vreemde processen draaien ?
wat zit er verder allemaal in je systeem ?

loop dat lijstje maar eens even af ;)
Plotseling is niet tijdens gamen
Aantal keren gebeurt het tijdens idle in XP of tijdens internetten.
Mijn voeding is een 450watt enermax.

Ik heb continu een virusscan lopen en vreemde processen heb ik ook niet, I'm no n00b :P

Bekijk mijn screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/nvidia.JPG

Lijkt me duidelijk dat niew / nview_info het probleem veroorzaakt toch? :?

Deze screenshot is op het moment van vastlopen. Voor de vastloper zijn er geen meldingen.

Misschien is mijn voeding of moederbord stuk?
Of zou het mijn videokaart kunnen zijn die stuk is? Of zijn het driver problemen?
Ik kom er niet uit.

PS: nvidia ide drivers zijn een algemeen bekend probleem, google er maar naar.
voorbeeld: http://www.nforcershq.com/forum/1-vt60705.html?start=0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 14:13 ]

• Moning2
kwestie van google ;)
http://hardware.mcse.ms/archive55-2005-1-133731.html
doe dat maar eens en kijk of het werkt :)

is trouwens eerste resultaat bij google: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
dus dat I'm no n00b heb ik zo mijn twijfels bij :9

[ Voor 59% gewijzigd door Moning2 op 03-06-2006 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gecheckt, al voor het openen van dit topic

Nvidia desktop manager staat bij mij al uit

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het meest logische, nView disabelen, zal het wel verhelpen denk ik.
Of maak je toevallig gebruik van 1 van de features van nView Desktop Manager? Aangezien je er nog nooit van gehoord blijkt te hebben lijkt me dat niet het geval. Je kunt deze vinden bij de settings van de ForceWare drivers onder Desktop Management.
8)7

Verder mis ik een aantal essentiële dingen van je post. Sinds wanneer is het probleem opgedoken? Toen je nieuwe drivers probeerde te installeren? Ga anders terug naar je vorige driver versie of doe een complete herinstall van je WinXP mocht je daar de mogelijkheid tot hebben.
Wat zijn je precieze systeemsspecs? Heeft de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als iets uitgehaald?
Ga op Google eens op jacht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is er al van begin af aan. Ik heb geen hardware veranderingen doorgevoerd of drivers veranderd. Ik ben namelijk pas overgestapt op dit systeem.

Ik heb een verse XP installatie met mijn AGP 6600GT waarbij de laatste drivers mijn enige drivers zijn die ik heb geinstalleerd.

Precieze systeemspecs

AMD mobile XP2400+
DFI Ultra II
Enermax 450Watt voeding
XP SP2 RU1

84.21 forceware drivers
Nforce 5.10 drivers

Ik gebruik dus geen nvidia desktop manager, hij staat disabled.

Ik heb uiteraard al gegoogled, maar ik ben nog geen oplossing tegengekomen.
http://hardware.mcse.ms/archive55-2005-10-249151.html

Het irritante is dat het systeem bijvoorbeeld 2 dagen goed loopt en dan de 3de dag zo onstabiel is terwijl hetzelfde werk doe, office werk
Of ik doe mijn monitor uit, idle xp geen processen, kom terug: blue screen error :(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 15:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:19:
Of ik doe mijn monitor uit, idle xp geen processen, kom terug: blue screen error :(
Dit is weer wat anders! Volgens mij heb je meerdere problemen. Wat staat er dan op je blauwe scherm, NV4_dspl Infinte loop? Wat staat er bij die nview_info error?
Heb je ook prestatie problemen, jou PC dus? :P

Probeer zowiezo eens bij het begin te beginnen, zowel hardware als software. Probeer alle factoren te testen en uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat er wordt gemeld tijdens een blue screen error weet ik niet meer, wat je schrijft zou best kunnen maar als ik reboot en event viewer bekijk dan zie ik enkel een lijst met nview_info errors, verder dus niets.

Dit staat er in nview:
The description for Event ID ( 1 ) in Source ( nview_info ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: NVIEW : rundll32: NView unload - Found stuck window:0x890920, PID:0x147c, TID:0x1480 name:

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 16:37 ]

• Moning2
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:37:
Wat er wordt gemeld tijdens een blue screen error weet ik niet meer, wat je schrijft zou best kunnen maar als ik reboot en event viewer bekijk dan zie ik enkel een lijst met nview_info errors, verder dus niets.

Dit staat er in nview:

[...]
heb je ook geen tweede scherm aangesloten of dualview of kloon of wat dan ook ingeschakeld ? gewoon één beeldscherm dus :/
Pagina: 1