Toon posts:

Ik word gek van die kloterige Radeon!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht niet zo leuk om te lezen, maar ik heb ontzettend grote problemen om mijn radeon stabiel te krijgen. Daarnaast blijf ik het beeld trillerig vinden op mijn iiyama vision master pro 451 (19 inch).

Ik had de radeon eerst in mijn athlon systeem draaien (msi k7t pro 2a en 1000@1000.) Ik had vast lopers, vastlopers en vastlopers.

Vervolgens het amd systeem gedemonteerd en uit het raam gegooid. Ik heb de radeon vervolgens in mijn intel pc gezet (cusl2 500@750). Opnieuw vastlopers. Vooral directX 7a en de nieuwste cloneCD verdenk ik ervan.
Ik kreeg tot mijn grote ergernis ook de dvd films niet draaiend op mijn pc.

Ik heb de radeon nu in een doos liggen, en toch maar weer de geforce 1 ddr in mijn pc gezet. Alles draait op zich goed.

Toen ik de radeon kocht draaide ik met beta drivers 7041. De dvd speler (windvd of powerdvd) werkten niet, en het beeld was niet stabiel (shimmering), counterstrike liep in iedergeval prima.

Vervolgens de laatste drivers geprobeerd 7068 en 7072 en niets anders dan problemen. zowel op de intel als de amd. Daarnaast is het beeld wel heel mooi helder en goed van kleur. Echter ik blijf het beeld onrustig vinden.

Wie van de radeon boys kan me hier ff helpen.
Ik heb een radeon 64 mb ddr oem zonder tv out. Op 200+ mhz loopt dit beestje probleemloos.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Misschien moet je wel geeen beta's draaien???

Daarnaast zou ik zorgen dat je agp kaart een aparte irq heet, dus het pci slot ernaast vrij houden.

Welk OS draai je btw?

Verder hou ik niet van APIC heb ik slechte ervaringen mee, kan je misschien ook afzetten.

Misschien dat je AGP aperture size verkeerd staat?

Heb je misschien je radeon overgeclocked?

Misschien is er door de vivo shit te weinig power? Hoe krachtig is je psu?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Misschien voor de hand liggend maar heb je voor het shimmering probleem al de regsetting gebruikt? Ik had ook last van een soort 'schuin-rollende strepen' op het desktop en deze setting helpt:
The following 2 settings are the only value that should generally need modification in the [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\xxxx\DAL] registry key. Where xxxx = the adapter "number" as specified by Windows. These registry settings should be DWORD values.
-GCOOPTION_SlowerEdge: Settings: 1 = Enabled, 0 = Disabled

This setting corrects for the shimmering that some Trinitron/Diamondtron tube monitors experience with the Radeon. It slightly modifies the horizontal frequency/slows the edge rates to correct for inconsistencies in system configuration and varying monitor timings. By default this value is set to "0", or disabled and should be fine for the majority of systems out there. If you experience shimmering in your monitor, try setting this to "1" and you should see significant improvement. You will have to reboot between changes of this setting. This option is only available in the most recent drivers, specifically drivers with a build of D7.16-xxxxx-xxxx-ATI and later. There appear to still be some issues with full screen DOS sessions, but this is supposed to be fixed with drivers coming out shortly.
Over die vastlopers; dat kan zoveel zijn. Een paar tips: zorg dat je niet AGP4x gebruikt, probeer de AGP aperture size iets kleiner te zetten, bv 64MB. Mijn ervaring is dat de 7041 zeer stabiel zijn dus dat zou goed moeten zijn. Probeer ook alle verdachte zaken eens te deinstalleren ... klinkt allemaal logisch maar zoals ik al zei een crash kan duizenden oorzaken hebben.

PC Specs

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik heb ook nog steeds het trillende effect
die shimmering patch hielp goed om het 'rollen' tegen te gaan, maar het beeld blijft een beetje trillen op de a902mt.

heb jij ook last van knipperende hoeken zo af en toe ( ik wel dus)?
voor de rest doet het ding het prima, meer dan dat zelfs, en ik blijf versteld staan over de beeldkwaliteit :9~

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Het is maar een open deur, maar heb je verschillende refresh rates geprobeerd?

Overigens kan het ook je monitor (voeding) zijn die niet helemaal lekker werkt..

Laat maar.. .

Verwijderd

[dubbelpost]

Verwijderd

/me wil zn GF2mx wel tegen je Radeon ruilen [img=15,15]i/s/biggrin.gif[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks de reg settings en shimmering patch is en blijft mijn radeon op een iiyama flatscreen 19 inch onrustig. Vooral rondom tekst is het goed te zien (bureaublad)
Ik heb geen knipperende hoeken.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem!
Die regpatch geld kennelijk niet voor de win2k drivers van ATI :(

Oplossing?

Verwijderd

Tja nou ja geef die radeon's dan maar aan mij jongens >:)

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 22:16 schreef superoma het volgende:
Tja nou ja geef die radeon's dan maar aan mij jongens >:)
Dit helpt ook niet echt heh. |:(

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 11:29
Ik heb ook en Radeon en een Iiyama Vision Master Pro 450, maar heb geen last van dat trillen..

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 08:33 schreef hobcat het volgende:
Wellicht niet zo leuk om te lezen, maar ik heb ontzettend grote problemen om mijn radeon stabiel te krijgen. Daarnaast blijf ik het beeld trillerig vinden op mijn iiyama vision master pro 451 (19 inch).

Ik had de radeon eerst in mijn athlon systeem draaien (msi k7t pro 2a en 1000@1000.) Ik had vast lopers, vastlopers en vastlopers.

Vervolgens het amd systeem gedemonteerd en uit het raam gegooid. Ik heb de radeon vervolgens in mijn intel pc gezet (cusl2 500@750). Opnieuw vastlopers. Vooral directX 7a en de nieuwste cloneCD verdenk ik ervan.
Ik kreeg tot mijn grote ergernis ook de dvd films niet draaiend op mijn pc.

Ik heb de radeon nu in een doos liggen, en toch maar weer de geforce 1 ddr in mijn pc gezet. Alles draait op zich goed.

Toen ik de radeon kocht draaide ik met beta drivers 7041. De dvd speler (windvd of powerdvd) werkten niet, en het beeld was niet stabiel (shimmering), counterstrike liep in iedergeval prima.

Vervolgens de laatste drivers geprobeerd 7068 en 7072 en niets anders dan problemen. zowel op de intel als de amd. Daarnaast is het beeld wel heel mooi helder en goed van kleur. Echter ik blijf het beeld onrustig vinden.

Wie van de radeon boys kan me hier ff helpen.
Ik heb een radeon 64 mb ddr oem zonder tv out. Op 200+ mhz loopt dit beestje probleemloos.
ik heb ook een radeon vmp451 met radeon en ook trillerig beeld. het ligt aan de vmp 451. check het iiyama probleem topic maar trillen van de letters is 1 van de nare eigenschappen van dit beeldscherm. Als ik mijn radeon vervang door een g200 dan heb ik het probleem ook nog.
Pagina: 1