Toon posts:

zalman koelblokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan ook WC op mijn pc te maken. Vind het allemaal redelijk prijzig 40 euro voor een koelblok, nu had ik gezien bij :http://www.sallandautomatisering.nl/ dat daar zalman blokken heb voor +- 20 euro.

Ik wil beginnen met alleen mijn cpu, Met een black ice pro 2x120mm radiator

Maar zijn die wel aan te raden? heeft iemand er ervaring mee.

Kan er niet erg veel tot geen revieuws van vinden als ik op GOT/google zoek.

Ik heb een:

amd 3500+
a8n-sli
6600gt
coolermaster centurion 1 kast
2 x 200GB

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
het kan zijn dat de zalman koelblokken 5 a 7 graden slechter presteren , maar ik zou het niet weten.

ik denk wel dat je pomp sterk genoeg moet zijn wil je een goede koeling bekomen. het resultaat zal toch resoluut beter zijn dan met luchtkoeling

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik dan zo net nog niet,

heb nu met luchttemp in kast 25c

cpu min 26 max 33 (artic 64 pro)
mb min 28 max 28 (stock @ 7v)

Ik doe het voor de heb en voor de herrie. En misschien nog een keer wat verder overclocken.

Hij staat op mijn slaapkamer en kan niet slapen als ie aan staat.

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Probeer dan eerst te kijken wat er zoveel lawaai maakt. Anders heb je waterkoeling en nog steeds lawaai. Ik heb ook een Artic 64Pro en die maakt zeer weinig lawaai.

Heb je soms zo'n kleine ventilator op je moederbord, die willen nl. vaak veel lawaai maken. Probeer die te vervangen door een passieve.

Ook kan een nieuwe koeling voor je videokaart uitmaken, bijvoorbeeld de Artic silencer (weet even niet welke rev. je moet hebben ,maar dat kun je zelf wel opzoeken).

Ook casefans maken soms lawaai, ik heb artic fan 3 tc's en die zijn super stil.

Als laatste heb je ook nog je voeding, je kunt er een andere koeler in doen als de oude veel lawaai maakt, en anders een nieuwe voeding.

Mocht dat allemaal niet helpen, misschien is het je harde schijf?

Maar dit staat ook allemaal in de FAQ om je systeem stiller te krijgen.
Om je cpu water te koelen is niet de oplossing die gegarandeerd resultaat geeft.

Verwijderd

Topicstarter
het is allemaal een beetje,

heb zo,n fancontroller in mijn frontpanel.

als ik de artic pro uit zet dan wordt het wel iets stiller meer niet veel.

en dat geld voor alles, het zalman 700 koeler op vga. chipset op 7v draaien

En alle fans ook. 3x 80mm

als ik maar een fan aan heb is hij wel redelijk stil maar als je alles aan zet word het gewoon een stuk meer.

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02 18:01
Je zou die 3 80mm fans kunnen vervangen door 120mm fans, van Papst ofzo.
Koeler, en stiller :)

Verwijderd

Topicstarter
die kan ik helaas niet kwijt,

1x max 80mm voor mijn hd's

1x max 80mm achteruitgang

1x onder vga 80mm waar wel 120mm kan.

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Dan zou je de ene 120mm kunnen doen, de achteruitgang een artic fan 3 tc, en die bij je hdd misschien op een lager voltage.

Oook heb je behoorlijk veel ventilatoren, is het niet mogelijk om sommige weg te halen, je temps van je cpu waren al erg laag, iets hoger zou geen kwaad kunnen.

Wat ook erg uitmaakt in geluidsproductie, is of er een gatenrooster voor je fans zitten, of een normale fanguard. met gatenrooster bedoel ik allemaal kleine gaatjes naast elkaar. En vergeet vooral je voeding niet. Als je heel even zoveel mogelijk koeling uitdoet (wel op eigen risico, maar het kan voor even geen kwaad) hoeveel lawaai maakt hij dan nog? Zelf ben ik van plan om binnenkort mijn voeding te veranderen, oa vanwege het lawaai (nouja, de12V is 11.67, dat maakt ook uit ;) )
Pagina: 1