PC blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• speldenknop
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Beste allemaal,

Gisteravond wil ik mijn pc opnieuw opstarten vanwege een software installatie (bluetooth dongle van Sitecom) echter sindsdien blijft mijn PC hangen bij het opstarten na het windows logo scherm. Hij laadt dan de 2 dvd drives, geeft zwart beeld en start weer opnieuw op.Dit gaat oneindig door. Ik kom ook niet meer in mn BIOS en ook lezen van een windows installatie cd-rom werkt niet.
De PC is ook niet te heet want vanmorgen deed hij precies hetzelfde.
Een maand geleden was ook mijn videokaart (9800 pro 128mb) kapot.

dusss:

Mijn computer laadt windows tot en met het windows logo. Hierna zie ik dat hij de 2 dvd spelers laadt, geeft dan zwart beeld voor een paar sec. en valt dan weer uit en gaat opnieuw opstarten.. enz. enz. enz.

Er zit geen cd in de dvd spelers en ook van een windows cd wil hij niet opstarten.

Als ik DEL indruk om in mijn BIOS te komen geeft hij een zwart beeld met een liggend streepje knipperend en doet dan niets meer. Ik kom dus niet mijn BIOS in.

Als ik de reset knop indruk als hij bij het windows logo aan het laden is, start hij gewoon weer opnieuw op en geeft dan het scherm met de keuzes als veilige modus en systeemherstel. Beide opties geprobeerd maar zelfde verhaal.. hij blijft vastlopen na het windows logo en start daarna weer opnieuw op.. oneindig

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik zou m'n bios even resetten.
klinkt een beetje als wat ik wel 's gehad heb met verkeerde timings op geheugen.

boekje pakken.
jumpertje zoeken
jumpertje omzetten
pc 'aan' zetten.
pc 'uit' zetten.
jumpertje terugzetten
bios instellen

Disclaimer:
gebaseerd op mijn pc. resultaten op mijn pc bieden geen garantie voor die van jou. Check 't boekje van je mobo voor jouw bios-reset instructies.

[ Voor 12% gewijzigd door J2pc op 01-06-2006 13:47 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Kun je proberen in veilige modus op te starten en vervolgens de nieuwe software te deïnstalleren? (Zodra windows begint te laden op F8 drukken en vervolgens veilige modus kiezen)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 14:08 ]

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Is "DEL" wel het goede knopje moet het niet F2/F10 zijn ofzo?
clear het bios anders eens? (met jumper)

[ Voor 33% gewijzigd door Quiksilver op 01-06-2006 13:52 ]

• poedeliewoebsie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-01 13:44
Is het geen blauw scherm wat hij geeft?
Maar dat je deze niet ziet omdat er standaard ingesteld staat in windows dat hij meteen opnieuw moet opstarten na een blauw scherm.
Dit kun je zien door tijdens het opstarten op F8 te drukken en dan drukken op de optie om de computer niet automatisch opnieuw op te starten.
als het goed is blijft dan een blauw scherm in beeld staan
Deze foutcode opzoeken op microsoft website.

Ik heb dit zelf namelijk ook wel eens gehad en bij mij bleek het een driver probleem te zijn. alhoewel de pc dan wel in veilige modus moet kunnen opstarten omdat hij dan die drivers niet laadt.

• speldenknop
ik zal proberen mijn bios te resetten.

zoals ik al zei kom ik ook NIET in de veilige modus.. hij blijft rebooten.

het scherm is niet blauw maar zwart..

hou jullie op de hoogte..

overigens kan het ook zijn dat mijn mobo gewoon kapot is?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:35
speldenknop schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:24:
ik zal proberen mijn bios te resetten.

zoals ik al zei kom ik ook NIET in de veilige modus.. hij blijft rebooten.

het scherm is niet blauw maar zwart..

hou jullie op de hoogte..

overigens kan het ook zijn dat mijn mobo gewoon kapot is?
Die kans is erg klein. als het echt tijdens het booten van windows gebeurd is het wss iets wat normaal gesproken in windows een BSOD zou maken, alleen krijg je die bij het opstarten niet , dan wordt ie gewoon gereset.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:22
ik had eigenlijk hetzelfde probleem start me pc op en werkt niet meer..
weet je wat het was.. de cooler van me cpu was los gegaan op een of andere wijze en wou niet booten..
hoor je geen piepjes?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Het lijkt mij verstandig om eerst het 'BIOS probleem' op te lossen.
Kijk eens of alle ventilatoren aangesloten zijn. Bekijk ook of je temperatuur gevoelige casefans hebt. Deze willen soms problemen geven als deze op een laag toerental draaien. Het beste is dan ook om ze even los te koppelen.

Voor de rest geldt ook: Loskoppelen. Alle irrelevante hardware uit de PC halen. Die optische stations (CD/DVD) heb je niet nodig om in het BIOS te komen. Haal dus de IDE kabel naar die stations uit het moederbord. Als je na het verwijderen van de 'overbodige' hardware wel in het BIOS kunt dan kun je één voor één de onderdelen inbouwen en loop je vanzelf tegen de boosdoener aan :)

Wellicht is het ook handig als je volledige specificaties geeft van de PC :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• speldenknop
mijn systeem:
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=34739

ik hoor geen vreemde piepjes, alleen 1x bij het opstarten van mn videokaart

alle fans draaien, systeem is niet overhit

ik heb gister mijn mobo gereset dmv jumpertje.. heeft geen effect gehad..

als ik op F8 druk geeft hij een blauw scherm met de volgende foutmelding:

c000021a

Verwijderd

Het klinkt misschien gek, maar probeer eens het volgende:

- Haal de stroom van de pc (dus de kabel eruit, niet alleen afsluiten)
- Ga de hond uitlaten, de vaat doen, je kamer opruimen of weet ik wat, maar hou je 10 minuten bezig
- Stop de kabel terug en zet je pc weer aan

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

speldenknop schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:22:
mijn systeem:
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=34739

ik hoor geen vreemde piepjes, alleen 1x bij het opstarten van mn videokaart

alle fans draaien, systeem is niet overhit

ik heb gister mijn mobo gereset dmv jumpertje.. heeft geen effect gehad..

als ik op F8 druk geeft hij een blauw scherm met de volgende foutmelding:

c000021a
Zet je systeemspecs eens volledig hier in het topic, doorlinken leest niet prettig nameljik :)

Kijk verder in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs om je probleem te tackelen.

Aangezien je zelf aangeeft dat het probleem ontstaan is na het installeren van een bluetooth dongle, zou ik eens proberen om tijdens het opstarten via F8 de laatste juist werkende configuratie terug te zetten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• speldenknop
het probleem is dat ik gewoon echt nergens in kom verder.. hij leest ook niets van windows XP cd-rom

zal vanmiddag ook de stroom van de pc afhalen (ben nu niet thuis)

edit: ik heb alleen geen hond

[ Voor 4% gewijzigd door speldenknop op 02-06-2006 12:34 ]

• speldenknop
Turkish schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:31:
[...]

Zet je systeemspecs eens volledig hier in het topic, doorlinken leest niet prettig nameljik :)

Kijk verder in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs om je probleem te tackelen.

Aangezien je zelf aangeeft dat het probleem ontstaan is na het installeren van een bluetooth dongle, zou ik eens proberen om tijdens het opstarten via F8 de laatste juist werkende configuratie terug te zetten
zoals ik zelf aan aangaf aan het begin van dit topic:

Als ik de reset knop indruk als hij bij het windows logo aan het laden is, start hij gewoon weer opnieuw op en geeft dan het scherm met de keuzes als veilige modus en systeemherstel. Beide opties geprobeerd maar zelfde verhaal.. hij blijft vastlopen na het windows logo en start daarna weer opnieuw op.. oneindig

geen mogelijkheid tot systeemherstel dus..

Mijn systemspecs:

Moederbord
MSI K8N Neo2 Platinum

Processor
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)

Geheugen
TwinMos 1024MB (512MB x 2) PC3200 DDR CL 2,5

Koeler
Boxed CPU

Casefan
2x Nexus 120mm Real Silent case fan (22.8 dB)

Harddisk(s)
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10.000RPM, 8MB, SATA)

Videokaart(en)
Powercolor ATI Radeon 9800 PRO - 256 mb

Brander
NEC ND-3500A 16x (DVD, Dual-layer, Black)

CD / DVD Drive(s)
LG GDR-8163RBB 16x52 (DVD, Black)

Besturingssysteem
Windows XP Professional + SP2 (Nederlands)

Voeding
Nexus NX-3500 Real Silent PSU

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

haal alle hardware eruit (of trek in ieder geval de stekkers eruit) behalve cpu, mobo, 1 ram module, voeding en videokaart. Kun je de bios in? hang daaarna dan de windows hd eraan. en kijk wat er dan gebeurt

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 02-06-2006 12:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb precies hetzelfde gehad, alles ontpluggen behalve je boot hardeschijf (dus ook cd/dvdrom) En dan kijken offie het wel doet. (in mijn geval was mijn brander naar de kk)

• speldenknop
Ik heb mijn HD eruit gehaald en ook dan komt hij niet in bios.

de HD in een andere PC gestopt als master maar ook dan wil hij hiervan geen windows opstarten: hetzelfde gebeurd; de PC blijft opnieuw opstarten.

Toen de HD als slave gezet en dan kan ik wel gewoon de mappen in enzo. Het enige probleem is nu dat ik de map mijn documenten niet in kom (waarschijnlijk omdat dit de administrator account is?) en een andere gewone gebruikersaccount kan ik wel inkomen via Documents and Settings.

Hoe kan ik nu bij mijn documenten komen zodat ik deze kan back-uppen en windows opnieuw kan installeren.

Of kan ik op een andere manier windows erop gooien zodat alle bestanden blijven staan? Als ik instal kies bij het booten vanaf de windows cd garanderen ze namelijk niet dat de map mijn documenten blijft staan op de HD...

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik heb volgens mij bijna hetzelfde als jij. Bij het scherm 'welkom' van Windows reboot ie.
Dit gaat ook oneindig door. Ik kan wel in veilige modus opstarten maar ik zou niet weten
wat ik er aan zou kunnen doen, en wat ik heb aan veilige modus, veilige modus is nou niet
bepaald lekker computeren :P

Ik heb de HD op andere pc aangesloten en wat documenten eruit gevist en toen heb ik de partitie geformateerd en opnieuw Windows erop gezet :/

• speldenknop
crijn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 07:16:
Ik heb volgens mij bijna hetzelfde als jij. Bij het scherm 'welkom' van Windows reboot ie.
Dit gaat ook oneindig door. Ik kan wel in veilige modus opstarten maar ik zou niet weten
wat ik er aan zou kunnen doen, en wat ik heb aan veilige modus, veilige modus is nou niet
bepaald lekker computeren :P

Ik heb de HD op andere pc aangesloten en wat documenten eruit gevist en toen heb ik de partitie geformateerd en opnieuw Windows erop gezet :/
ja dat zou ik dus ook graag willen doen maar hoe krijg ik mijn documenten eraf als die map tegen kopieren beveiligd is?

• speldenknop
Niemand die mij kan vertellen of bij herinstallatie van Windows XP (zonder formatteren) de map mijn documenten verloren zal gaan of niet?

Of heeft iemand anders een oplossing om deze map van de HD af te halen als de volgende melding wordt gegeven:

L:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten is niet toegankelijk.

Toegang geweigerd.

Verwijderd

Als je je pc laat booten met de Win XP cd, en na het laden van de cd op repareren drukt..(volg de stappen) en dan bij je keuze invoert fixboot, helpt dit iets?

Verwijderd

Ik weet niet of dit nog helpt: http://www.digitalwebcast...s/viewarticle.jsp?id=8658

Mijn broer had het probleem dat zijn pc bleef hangen op het laadscherm. Het werkte niet helemaal, maar ik kwam wel weer in windows en kon zijn bestanden redden. Daarna was wel een fresh install nodig, maar die documenten waren het belangrijkst.

Edit: zelfde als gebruiker hierboven bedoelt, maar dan met een handleiding.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 13:20 ]

Verwijderd

is er toevallig al een oplossing gekomen voor het probleem van de TS, want ik heb nu dus hetzelfde :(

had drivers voor mn webcam geinstalleerd, maar heb geen mogelijkheid meer om in mn windows te komen. Dus nu wil ik die drivers weer eventjes weghalen, alleen zou niet weten hoe :/
Pagina: 1