Ik wil mijn m505 gaan vervangen, eigenlijk met als enige goede reden dat ik nu ook wel eens aan de navigatie wil (in plaats van er alleen maar over te praten en te blijven verdwalen). Ik heb besloten Palm OS trouw te blijven
. De Palm T|X lijkt me zeker een leuk apparaat, maar ik vroeg me af hoe ver Palm zou zijn met een opvolger hiervoor, want de T|X is alweer een tijdje op deze snelle markt. Heeft iemand daar top-secret informatie of gonzende geruchten over gehoord?
Ha, een Palm gebruiker 
Palm heeft al een jaar terug aangekondigd minder handhelds te zullen maken, omdat het een aflopende markt is. Ze hebben nu een Palm voor het lage segment (Z22), middensegment (T|E2) en het hogere segment (T|X en Lifedrive), en daarnaast natuurlijk de Treo 650 als ubersmartphone.
De T|X is inderdaad alweer een tijdje op de markt, en traditioneel lanceert Palm alleen producten in de lente en herfst, dus de eerstvolgende mogelijkheid zou deze herfst zijn. Maar tenzij je voor je persoonlijke wensen tekortkomingen aan de T|X ziet, zou ik me daardoor niet laten tegenhouden.
Palm heeft al een jaar terug aangekondigd minder handhelds te zullen maken, omdat het een aflopende markt is. Ze hebben nu een Palm voor het lage segment (Z22), middensegment (T|E2) en het hogere segment (T|X en Lifedrive), en daarnaast natuurlijk de Treo 650 als ubersmartphone.
De T|X is inderdaad alweer een tijdje op de markt, en traditioneel lanceert Palm alleen producten in de lente en herfst, dus de eerstvolgende mogelijkheid zou deze herfst zijn. Maar tenzij je voor je persoonlijke wensen tekortkomingen aan de T|X ziet, zou ik me daardoor niet laten tegenhouden.
Alors.
jippie, er zijn dus toch nog palm-gerbuikersaidb schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:38:
Ik wil mijn m505 gaan vervangen, eigenlijk met als enige goede reden dat ik nu ook wel eens aan de navigatie wil (in plaats van er alleen maar over te praten en te blijven verdwalen). Ik heb besloten Palm OS trouw te blijven. De Palm T|X lijkt me zeker een leuk apparaat, maar ik vroeg me af hoe ver Palm zou zijn met een opvolger hiervoor, want de T|X is alweer een tijdje op deze snelle markt. Heeft iemand daar top-secret informatie of gonzende geruchten over gehoord?
waarom wil je voor de t|x gaan ?
heb je daar specifieke redenen voor.
de lifedrive is ook een erg mooi apparaat. stijlvol vormgegeven en met standaard al 4GB geheugen. voor de rest zijn ze vrijwel gelijk.
om antwoordt te geven op je vraag:
ik denk dat het nog een hele tijd wachten wordt op een nieuwe palm. aangezien er nu zo'n hoop geklooi is met het OS. ik hoop dat het nieuwe ALP iets wordt. ik ben maar al te bang dat de sterke punten van palm OS gaan verdwijnen en dat ze de 'trend' gaan volgen. met andere woorden: ik ben bang dat het een slap aftreksel van windows mobile wordt.
en ik heb een hekel aan dat OS
ik weet niet hoe jij erover denkt, maar als je het palm OS prettig vindt om zijn specifieke eigenschappen, dan zou ik als de bliksem een t|x of lifedrive halen (ikzelf heb een E2 en vindt hem zwaar relaxxt
-- the good things in life fade in time --
Verwijderd
wacht op de Treo 700 (Windows)aidb schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:38:
Ik wil mijn m505 gaan vervangen, eigenlijk met als enige goede reden dat ik nu ook wel eens aan de navigatie wil (in plaats van er alleen maar over te praten en te blijven verdwalen). Ik heb besloten Palm OS trouw te blijven. De Palm T|X lijkt me zeker een leuk apparaat, maar ik vroeg me af hoe ver Palm zou zijn met een opvolger hiervoor, want de T|X is alweer een tijdje op deze snelle markt. Heeft iemand daar top-secret informatie of gonzende geruchten over gehoord?
Waarom Windows? Er wordt hier toch specifiek om Palm (OS) gevraagd. De geluiden die ik her en der lees over de 700w zijn niet echt positief. Vooralsnog lijkt de 700p dan de beste opvolger, maar het is nog maar de vraag of dit type de oversteek naar europa gaat maken.
De geruchten zijn vrij sterk dat in het najaar een nieuwe Treo, speciaal voor de Europese markt, onthuld gaat worden.
wat zou er dan anders moeten worden aan de palm treo die naar europa zou gaan komen?
waarom kunnen ze GVD niet gewoon de treo 700p naar EU verschepen.
dan hoop ik dat die nieuwe treo die voor EU bestemd is wel nog het vertrouwde palm OS mee krijgt.
dan hoop ik dat die nieuwe treo die voor EU bestemd is wel nog het vertrouwde palm OS mee krijgt.
De Lifedrive reageert alleen helaas merkbaar minder rap door de hogere toegangstijd van het geheugen. Een T|X met een flinke SD-kaart (2GB is al erg betaalbaar) lijkt me een interessantere optie.UMD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:38:
[...]
jippie, er zijn dus toch nog palm-gerbuikers
waarom wil je voor de t|x gaan ?
heb je daar specifieke redenen voor.
de lifedrive is ook een erg mooi apparaat. stijlvol vormgegeven en met standaard al 4GB geheugen. voor de rest zijn ze vrijwel gelijk.
(ik post dit btw vanaf een E2
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
op de diverse fora lees je dat de Palm versie niet naar de Eu komt, alleen de Windows versieUMD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:05:
wat zou er dan anders moeten worden aan de palm treo die naar europa zou gaan komen?
DAMN!!!Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:23:
[...]
op de diverse fora lees je dat de Palm versie niet naar de Eu komt, alleen de Windows versie
das jammer. ik snap niet waarom de palm versie niet naar EU komt.
ik vond windows op een palm al een rare ged8e waar ik ff aan moest wennen (howel ik het wel een goeie zet vind) maar ze moeten ons europeanen nu niet de windows versie opdringen
een palm OS versie in EU vind ik eig wel op zn plaats
Al zou je die Palm versie naar Nederland verschepen dan heb je er nog niks aan, het is geen GSM telefoon.
Ikzelf heb een T|X en ben er reuze tevreden mee. Ben een trouwe aanhanger van het PalmOS en zou ook nooit overstappen.
Mijn advies: gewoon gaan voor die T|X als hij geen tekortkomingen heeft voor je, waarom zou je op iets anders wachten als deze ook voldoet?
Ikzelf heb een T|X en ben er reuze tevreden mee. Ben een trouwe aanhanger van het PalmOS en zou ook nooit overstappen.
Mijn advies: gewoon gaan voor die T|X als hij geen tekortkomingen heeft voor je, waarom zou je op iets anders wachten als deze ook voldoet?
[quote]Wetterhahn schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:32:
Al zou je die Palm versie naar Nederland verschepen dan heb je er nog niks aan, het is geen GSM telefoon.
quote]
ze kunnen toch de radio-module vervangen in de productie door een GSM module. das t probleem niet.
t zal denk k zijn omdat iemand bij palm vind dat ze in EU een nieuw model moeten lanceren.
btw: erg fijn om te horen dat er nog andere trouwe palm gebruikers zijn. ik begon al langzaam te denken dat ik de enige was. iedereen moet tegenwoordig een windows mobile ding hebben. staan ze beetje tegen je op te scheppen, maar als je ze vraagt om een bleutooth verbinding op te stellen dan staan ze met hun mond vol tanden
quote]
ze kunnen toch de radio-module vervangen in de productie door een GSM module. das t probleem niet.
t zal denk k zijn omdat iemand bij palm vind dat ze in EU een nieuw model moeten lanceren.
btw: erg fijn om te horen dat er nog andere trouwe palm gebruikers zijn. ik begon al langzaam te denken dat ik de enige was. iedereen moet tegenwoordig een windows mobile ding hebben. staan ze beetje tegen je op te scheppen, maar als je ze vraagt om een bleutooth verbinding op te stellen dan staan ze met hun mond vol tanden
Het schijnt zelfs dat de hele 700 serie niet naar de eu komt, teminste wat ik van de palm mensen begreep. Ik denk dat ze er een andere voor gaan ontwikkelen, ze hadden er een bij zich waar ze heel geheimzinnig over deden. Misschien is dat wel de treo 700 windows, maar misschien ook wat anders..Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:23:
[...]
op de diverse fora lees je dat de Palm versie niet naar de Eu komt, alleen de Windows versie
Hier een zeer positieve Lifedrive gebruiker.
Het klopt de lifedrive is iets trager,
Verbruikt iets meer batterij voor de microdrive.
Maar, is lekker in gebruik
4 gig opslag ruimte, ook te gebruiken als transport van alles en nog wat.
Film en muziek makelijk afspeelbaar
Bluetooth
Wifi > internet
Mooi scherm
enz
Oja, de software op een Palm is zo eenvoudig in gebruik
Het klopt de lifedrive is iets trager,
Verbruikt iets meer batterij voor de microdrive.
Maar, is lekker in gebruik
4 gig opslag ruimte, ook te gebruiken als transport van alles en nog wat.
Film en muziek makelijk afspeelbaar
Bluetooth
Wifi > internet
Mooi scherm
enz
Oja, de software op een Palm is zo eenvoudig in gebruik
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Google maar even op de Palm Hollywood. Dit wordt waarschijnlijk een nieuwe Palm smartphone speciaal voor europa: lichter, kleiner, dunner, en geen antenne. Jammere is alleen dat ie voor zover ik heb gehoord op Windows Mobile gaat lopen
.
Ik ben behoorlijk teleurgesteld in de MDA Compact waar ik nu zelf gebruik van maak. Windows Mobile is traag en loopt vast. Maar aangezien de 700p niet naar Europa gaat komen en de Hollywood waarschijnlijk toch weer op Windows zal draaien, ga ik eens in de richting van Symbian kijken.
Ik ben behoorlijk teleurgesteld in de MDA Compact waar ik nu zelf gebruik van maak. Windows Mobile is traag en loopt vast. Maar aangezien de 700p niet naar Europa gaat komen en de Hollywood waarschijnlijk toch weer op Windows zal draaien, ga ik eens in de richting van Symbian kijken.
Toch?
man doe niet zo moeilijk en koop gewoon een treo 650!daniel_ev schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:49:
Google maar even op de Palm Hollywood. Dit wordt waarschijnlijk een nieuwe Palm smartphone speciaal voor europa: lichter, kleiner, dunner, en geen antenne. Jammere is alleen dat ie voor zover ik heb gehoord op Windows Mobile gaat lopen.
zoooon perfect ding. alles wat je nodig hebt. perfect werkend en nooit problemen mee!
palm komt nu in de ban van indows en microsoft. k denk dat de treo 650 ''de laatste der mohikanen'' is, oftwel de laatste ''echte'' palm treo
Palm sticks to Palm OSUMD schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:57:
[...]
man doe niet zo moeilijk en koop gewoon een treo 650!
zoooon perfect ding. alles wat je nodig hebt. perfect werkend en nooit problemen mee!
palm komt nu in de ban van indows en microsoft. k denk dat de treo 650 ''de laatste der mohikanen'' is, oftwel de laatste ''echte'' palm treo
Valt dus wel mee, ben alleen benieuwd wanneer de opvolgers opkomen. Dit jaar zouden nog nieuwe palms moeten komen.
"Luie mensen worden ook moe!"
okay,
Palm OS zoals we het kennen is officieel dood (tot mijn grote teleurstelling
)
er zullen dan ook vrij weing echte ´´palms´´ uitkomen, op enkele Treo´s na.
Palm laat op het moment de PDA activiteiten volledig links liggen en concetreert zich voornamelijk op de hardware met betrekking tot de Treo serie.
Palm OS makers PlamSource zijn ingelijfd door ACCESS en Palm OS wordt omgebouwd naar ALP (Access Linux Platform). Wel heeft Palm rechten/licenties op het Palm OS gekocht.
wat ze hiermee van plan zijn weet ik niet, het is wel een gerucht dat palm schijnbaar aan een eigen OS werkt.
We kunnen hiermee dus concluderen dat er veel gaande is rondom ons oude geliefde Palm OS en de echte ´´palms´´. maar ik vrees dat we het Palm OS zoals we het vandaag de dag nog kennen langzaam ten onder gaat en stilletjes uit het geheugen verdwijnt. Toch jammer, Palm Cobalt zag er veelbelovend uit vond ik. Ik hoop dat Palm zelf idd aan een nieuw OS werkt, en dat ze stieken doorwerken aan Palm OS (vandaar die rechten)
Maar ik denk dat, als palm zelf ergens aan werkt, het iets nieuws gaat worden, naar eigen inzicht ingericht,
greetz
Palm OS zoals we het kennen is officieel dood (tot mijn grote teleurstelling
er zullen dan ook vrij weing echte ´´palms´´ uitkomen, op enkele Treo´s na.
Palm laat op het moment de PDA activiteiten volledig links liggen en concetreert zich voornamelijk op de hardware met betrekking tot de Treo serie.
Palm OS makers PlamSource zijn ingelijfd door ACCESS en Palm OS wordt omgebouwd naar ALP (Access Linux Platform). Wel heeft Palm rechten/licenties op het Palm OS gekocht.
wat ze hiermee van plan zijn weet ik niet, het is wel een gerucht dat palm schijnbaar aan een eigen OS werkt.
We kunnen hiermee dus concluderen dat er veel gaande is rondom ons oude geliefde Palm OS en de echte ´´palms´´. maar ik vrees dat we het Palm OS zoals we het vandaag de dag nog kennen langzaam ten onder gaat en stilletjes uit het geheugen verdwijnt. Toch jammer, Palm Cobalt zag er veelbelovend uit vond ik. Ik hoop dat Palm zelf idd aan een nieuw OS werkt, en dat ze stieken doorwerken aan Palm OS (vandaar die rechten)
greetz
UPDATE:
Palm heeft dus de rechten op het Palm OS gekocht en het zal nog enigszins doorontwikkeld en geupdate worden door palm. Niet vernieuwd, enkel angepast zodat het kan blijven draaien op de huidige modellen.
De echte PDA´s zijn history ben ik bang. Palm gaat nu enkel verder met hun succes nummer, de treo.
Sinds kort zelf ook eigenaar van een treo en moet zeggen dat ze geen ongelijk hebben. Het is een supercombi van PDA en gsm.
ik ben benieuwd naar het geheime project van Dhr. Jeff Hawkins zelf.
greetz
Palm heeft dus de rechten op het Palm OS gekocht en het zal nog enigszins doorontwikkeld en geupdate worden door palm. Niet vernieuwd, enkel angepast zodat het kan blijven draaien op de huidige modellen.
De echte PDA´s zijn history ben ik bang. Palm gaat nu enkel verder met hun succes nummer, de treo.
Sinds kort zelf ook eigenaar van een treo en moet zeggen dat ze geen ongelijk hebben. Het is een supercombi van PDA en gsm.
ik ben benieuwd naar het geheime project van Dhr. Jeff Hawkins zelf.
greetz
Verwijderd
Toch maar eens een oud topic een schop geven.
Mijn Palm T3 begint nu toch langzamerhand wel ouderdoms verschijnselen te vertonen en ben dus ook voorzichtig op zoek naar een vervangend exemplaar.
imho is Palm OS nog steeds met kop en schouders superieur aan dat hele windows mobile en ppc geneuzel, dus keuze valt eigenlijk al vrij snel op de TX.
Maar heb dus hetzelfde 'probleem" als TS, nieuwschierig of Palm nog wat nieuws in het verschiet heeft. Ik hoop het van wel, want na jaren trouw gebruiken van de Palm IIIC (die nog steeds werkt, maar niet meer veelvuldig gebruikt wordt wegens het ontbreken van navigatie) en nu dus alweer enkele jaren gebruik van de T3 ben ik nog steeds razent enthiousiast over het hele Palm OS gebeuren.
Mijn Palm T3 begint nu toch langzamerhand wel ouderdoms verschijnselen te vertonen en ben dus ook voorzichtig op zoek naar een vervangend exemplaar.
imho is Palm OS nog steeds met kop en schouders superieur aan dat hele windows mobile en ppc geneuzel, dus keuze valt eigenlijk al vrij snel op de TX.
Maar heb dus hetzelfde 'probleem" als TS, nieuwschierig of Palm nog wat nieuws in het verschiet heeft. Ik hoop het van wel, want na jaren trouw gebruiken van de Palm IIIC (die nog steeds werkt, maar niet meer veelvuldig gebruikt wordt wegens het ontbreken van navigatie) en nu dus alweer enkele jaren gebruik van de T3 ben ik nog steeds razent enthiousiast over het hele Palm OS gebeuren.
Ik vind het PalmOS ook fantastisch echter begint het toch wel duidelijk te worden dat de rek in het OS er toch echt finaal er uit is en dat de concurentie alleen maar beter wordt terwijl PalmOS stil blijft staan. Grote verschillen tussen bijvoorbeeld de Treo 650 en 680 zijn er niet, het zijn meer software tweaks en andere minimale verbeteringen dan echt een geheel nieuw toestel met ditto OS features.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:21:
Toch maar eens een oud topic een schop geven.
De overstap naar het Linux OS voor Palm zou een ontsnapping kunnen betekenen maar ik zie het somber in. De planning voor de eerste toestellen is pad eind 2008 maar dan is de concurentie waarschijnlijk nog verder, Apple iPhone met umts/hsdpa, Nokia en SE touchscreen mobieltjes zullen waarschijnlijk volgend jaar tweede kwartaal uitkomen.
Het enige wat ik van Palm verwacht is begin eerste kwartaal de aankondiging van Centro GSM versie. Maar heel bijzonder is deze telefoon niet, het is eigenlijk nog steeds een Treo 650 maar dan in een slanker jasje. Oude wijn in nieuwe zakken... zeg maar.
Het is jammer want het PalmOS opzich zelf is harstikke eenvoudig te bedienen, voelt zeer vlot aan en er is een hele hoop software voor te vinden.
Ps. ik ben nu in het bezit van een TX maar die heeft niet lang meer te leven. Ik heb last van de oh zo bekende digitizer problemen en tevens mag binnenkort mijn telefoon abbo verlengen. De TX verdwijnt dan zo ie zo in de kast. Als ik de Treo 750V met voldoende korting kan krijgen dan wil Palm nog een kans geven maar anders wordt het een HTC toestel of een Nokia E90 en zeg ik Palm definitief vaarwel na al die jaren.
Als mede Palm T3 gebruiker raad ik je aan de HTC's te laten liggen. De nieuwe Tytn 2 is niet slecht, maar alle andere modellen (we zijn dealer) zijn anti-palm: korte batterijduur, slechte bouwkwaliteit en langzaam OS, nog erger gemaakt door de langzame processoren. Enige voordeel is de prijs, ze zijn nogal eens goedkoop te vinden.
De Nokia ken ik niet, maar ik kan niet wennen aan het onhandige menu van de Nokia die ik nu heb. Mijn volgende telefoon wordt weer een SE, met een Palm TX erbij als PDA.
Eigenlijk ben ik helemaal genezen van die onhandige combi dingen. Een PDA die te zwaar is, een telefoon die te groot is, een agenda die overgaat als je aan het invoeren bent en ga zo maar door. Laat je paar honderd euro dure Tytn 2 maar eens uit je handen vallen op de stenen...
De Nokia ken ik niet, maar ik kan niet wennen aan het onhandige menu van de Nokia die ik nu heb. Mijn volgende telefoon wordt weer een SE, met een Palm TX erbij als PDA.
Eigenlijk ben ik helemaal genezen van die onhandige combi dingen. Een PDA die te zwaar is, een telefoon die te groot is, een agenda die overgaat als je aan het invoeren bent en ga zo maar door. Laat je paar honderd euro dure Tytn 2 maar eens uit je handen vallen op de stenen...
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik begrijp je tweede zin over anti-palm niet helemaal maar ik begrijp eruit dat ik beter de Treo 750V (windows mobile 6)niet moet kiezen?Jiriki schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:33:
Als mede Palm T3 gebruiker raad ik je aan de HTC's te laten liggen. De nieuwe Tytn 2 is niet slecht, maar alle andere modellen (we zijn dealer) zijn anti-palm: korte batterijduur, slechte bouwkwaliteit en langzaam OS, nog erger gemaakt door de langzame processoren. Enige voordeel is de prijs, ze zijn nogal eens goedkoop te vinden.
Een optie om een simpel mobieltje te nemen met een PalmTX is voor mij geen optie. Deze kombi heb ik nu namelijk al (SE K610im met TX) en om mijn 2 jaar oude en kapotte TX door een nieuwe TX te vervangen is nou niet bepaald ideaal te noemen. Een waardige opvolger voor de TX heeft Palm ook niet en ook andere PDA alternatieven zijn er niet of nauwelijks.
ik heb de 500v en vind et anders een prima ding hoor =)
[ Voor 40% gewijzigd door AaiGht op 07-12-2007 21:47 ]
Verwijderd
Een NIET al te positief bericht ;http://pro.tweakers.net/nieuws/50736/palm-schrijft-rode-cijfers-door-gebrek-aan-vernieuwing.html
Verwijderd
Ik zit ook echt serieus te twijfelen wat te doen. De TX is een ongelofelijk mooi apparaat, maar toch al weer wat ouder. Ook is de ondersteuning van Palm voor telefoons (zelfs bv de nokia N70) over het algemeen slecht te noemen. Ik heb daar al menig email conflict over gehad met palm.
En dan ook nog eens de onzekerheid of Palm het financieel wel gaat redden in de (nabije) toekomst, en daar dan dus alle support mee weg zou gaan vallen. En dat voor een apparaat van rond de 300 euro, vind ik toch een behoorlijk risico.
Aan de andere kant heb ik nog geen volwaardige vervanger gezien voor de Palm TX. Het uiterlijk en acculevensduur van andere merken en vooral nog het gebruiksgemak komen veelal niet eens in de buurt van Palm. (maar uiteraard laat ik mij graag van mijn ongelijk overtuigen
)
En dan ook nog eens de onzekerheid of Palm het financieel wel gaat redden in de (nabije) toekomst, en daar dan dus alle support mee weg zou gaan vallen. En dat voor een apparaat van rond de 300 euro, vind ik toch een behoorlijk risico.
Aan de andere kant heb ik nog geen volwaardige vervanger gezien voor de Palm TX. Het uiterlijk en acculevensduur van andere merken en vooral nog het gebruiksgemak komen veelal niet eens in de buurt van Palm. (maar uiteraard laat ik mij graag van mijn ongelijk overtuigen
Verwijderd
Is ff goed gezocht op pdashop, en de enige die een beetje in de buurt komt van de Palm TX is de iPAQ 214. Je mist dan alleen een ir poort, en hij is 100 euro duurder, maar heeft wel weer 2 jaar garantie ipv 1 jaar voor de Palm.
Het blijft een moeilijke keus helaas
Het blijft een moeilijke keus helaas
Als je Palm gebruikt hebt, is dat niet echt een aanrader. Beter een 680 of 755p dan, zelfde techniek maar een beter OS.Miki schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:18:
[...]
Ik begrijp je tweede zin over anti-palm niet helemaal maar ik begrijp eruit dat ik beter de Treo 750V (windows mobile 6)niet moet kiezen?
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Pagina: 1