Toon posts:

Branden met een Pentium 166 - 12-speed on-the-fly!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
12-speed 'on-the-fly' branden met een Siemens Nixdorf Xpert:
- Intel Pentium 166
- 96 MB DIMM (32@66 / 64@133)
- IBM 20 GB HDD @ 5400 rpm
- TEAC 40-speed cd-rom
- Lite-on 12/10/32 ATAPI CD-RW

Echt waar!! Geen enkel probleem. Ik had het (ook) niet verwacht, maar het gaat buitengewoon goed.

Die Teac had voor een firmware-update een DAE van 4-5, na de update een DAE van 18!!! Welke IDE cd-rom haalt dat? Juist ja, aleen de Kenwood 72x. Maar die Teac leest alles.

De brander is BURN-proof, maar dat heeft ie nog niet eens nodig. De buffer blijft redelijk vol, nooit onder de 20%.

Ik hoor het die verkoper (Alternate) nog zeggen: "Nou meneer, een Pentium 166, dan mag u blij zijn als u 4-speed kunt branden. Als ik u was ging ik lievre op zoek naar een oude 2-speed."

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen, dat dit alles vanuit een kaal, schoon en vooral heel leeg windows draait. Via een multi-boot kun je kiezen tussen deze windows en eentje waar wat meer (troep) op staat.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 18:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kan niet veel meer zeggen als 'NETJES' ;)..

Ik zou die windows ook serieus clean houden, dan kun je dit over een maand of wat ook nog ;)

Oh en verkopers moeten niet zeuren.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tis inderdaad netjes. Maar wat je zegt over die DAE klopt niet helemaal. De kenwood haalt een DAE van tegen de 50, das wel ietsie meer dan 18.... Ben wel beneiuwd hoevaak je burnpoorf mechanisme ingrijpt, denk dat dat best snel is.....

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 14:56

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

had ik vroeger ook op een p200 is niet zo bijzonder hoor. rechtstreeks mp3's branden ging tot 4 speed goed.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Zal wel door de geheugenbuffer komen, P166 met 96MB is niet zo gewoon...

Zeer netjes, misschien als je andere computers hebt een 100Mbit netwerkje en on the fly over het netwerk fikken >:)

Verwijderd

Met 32 MB gaat het ook. Alleen dat is dan te danken aan de burnproof van de Plextor.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 09:40 schreef teigetjuh het volgende:
(..) Ben wel beneiuwd hoevaak je burnpoorf mechanisme ingrijpt, denk dat dat best snel is.....
Die grijpt dus niet in. Ok, de buffer loopt weleens terug tot onder de 10%, maar Nero's lampje blijft groen.
Bij mijn Plextor 12/10/32s blijft de buffer gewoon de hele tijd voor meer dan 90% vol, maar met deze Lite-on gaat het dus ook heel aardig.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 14:23 schreef HlpDsK het volgende:
Met 32 MB gaat het ook. Alleen dat is dan te danken aan de burnproof van de Plextor.
*** WAARSCHUWING ***

Dit is geen aanval op jou, HlpDsK!

*** WAARSCHUWING ***

Waarom snappen een heleboel mensen op GOT helemaal niks van BURNproof??? BURNproof voorkomt geen buffer-underruns (bu), het zorgt er alleen voor dat als je een bu krijgt, je je cdr niet vergalt. Na de bu kan je brander dus vrolijk doorbranden.

Om bu's te voorkomen zul echt andere maatregelen moeten treffen. Zorgen dat je data-aanvoer voldoende is door een cd-romspeler te nemen die snel genoeg is (Plextor 40x, Kenwood 72x en dus ook TEAC 40x!). Zorgen dat je systeem snel genoeg kan rekenen, je processor moet dus snel genoeg zijn. Zorgen dat het branden de hoogste (enige) prioriteit heeft (tenzij je compu echt snel genoeg is).

Dit betekent dus dat het op een P-166 met windows 95 alleen lukt, als je verder niks draait. Ik heb ook een Plextor 12/10/32s met een UltraPlex 40x, dit draait onder win2k op een PII-300@350 met 128MB ram. Daar kan ik dus wel gerust meerdere dingen uitvoeren tijdens het branden.

Maar om nog even terug te komen op BURNproof. Dit werkt alleen als je incidenteel bu's hebt. Als je brander steeds moet BURN-proof-en, dan zul je toch je systeempje moeten aanpassen. Maar het kan dus wel met een P-166!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 14:22 schreef BBL the 2nd het volgende:
Zal wel door de geheugenbuffer komen, P166 met 96MB is niet zo gewoon...

(...)
Inderdaad, dit zal niet in het nadeel zijn. Maar er zat slechts 32MB in. Geheugen is nu lekker goedkoop, dus dat mag niet het probleem zijn. Trouwens, een 32MB reepje was duurder dan een 64MB. Best moeilijk kiezen dus!!

• Leon
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

O.K. heeft er hier iemand nog een oude 486-DX over of zo??
kun je lekker gebruiken om cd'tjes te branden:D

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 15:35 schreef Marsipulami het volgende:

[..]
*** WAARSCHUWING ***

Dit is geen aanval op jou, HlpDsK!

*** WAARSCHUWING ***

[blaat]
Ik heb maandenlang CD's gefikt met een Mem-load van 400% + .. dat ding swapte zich helemaal dood, en toch was de CD goed. Ik zeg ook nergens dat er geen buffer underruns zijn. Veel zelfs. Maar de CD is gewoon goed. leer lezen aub.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 22:39 schreef HlpDsK het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat er geen buffer underruns zijn.
[...]
leer lezen aub.
Hey, flauwerd! Voel je je beledigd? En ik begon nog wel met een waarschuwing. Je hebt 'm wel gelezen, maar niet echt begrepen geloof ik.

Wat jij opgevat hebt als "blaat" wil zeggen dat BURNproof geen goede oplossing is voor heel veel buffer-underruns. Deze kosten per keertje ingrijpen cd-ruimte en brandtijd. Voorkomen is dus beter dan genezen.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Tuurlijk .. met Burnproof kan je inderdaad zelf op 33n 386 met 4 MB ram een cd'tje branden. zal dan wel iets langer duren omdat je NOG meer buffer underruns hebt ..

Brandt zelf 10X on the fly met een Pentium 75 met daarin ook nog een KenWood UCR-421 72 speed .. De IDE Bus trekt t en de cpu al helemaal. daar ligt het probleem niet.
8-) .

Probeer maar ns een 8 of 12 speed writer zonder burnproof op je systeempje te laten draaien, Marsipulami .. zal denk ik niet echt een succes zijn .. 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Ligt het dan aan het geheugen? Ik heb 48 MB op een P100, maar BURN-Proof moet toch redelijk vaak ingrijpen... ;(

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

UDMA 66 controllertje kopen en een verse HD?
Pagina: 1