[2000] Ctrl-c / ctrl-v werkt niet altijd*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met het probleem dat ik vaak/soms niet kan copie/pasten dmv ctrl-c/ctrl-v. Nu zit ik de hele dag te ontwikkelen dus je kan je voorstellen dat ik er af en toe helemaal lijp van word :(

M'n pc draaid op w2k prof. Ik zal maar niet alle geinstalleerde software gaan opnoemen.

Heeft iemand mss een gouden tip? of mss dat iemand dit ook al heeft meegemaakt en kan aanwijzen welk programma roet in het eten gooid, ik heb een iets over firefox gehoort maar geen idee eingelijk...

Alvast bedankt guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het probleem alleen in bepaalde applicaties?

Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, maar alleen in de laatste officiele release van Mozilla Firefox :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
Ik heb hetzelfde probleem als ik een Remote Desktop connectie open heb naar een andere computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik merk het voornamelijk in Visual Interdev waarin ik de hele dag zit te proggen, maar bij mij is het gewoon algemeen in heel windows. Maakt dus niet uit waar ik het probeer.

Het probleem met iet kunnen copy/pasten naar een RDP sessie heeft een andere oorzaak denk ik, want soms als ik RDP erg lang open heb staan dan werkt het op gegeven moment bij mij ook niet meer terwijl ik wel gewoon op m'n eigen pc kan copy/pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 06:14

flexje

got-father

Hier nog iemand met dit probleem, voornamelijk in Mozilla Firefox!
Gewoon met muis copy paste lukt dan weer wel.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

ik heb dat ook gehad met een microsoft draadloos toetsenbord, en bij mij lag het aan de batterijen. Andere batterijen in gedaan, en het copypasten ging weer vlot. (Maar waarom alleen die controltoets niet wou pakken en de rest wel? geen flauw gedacht van. Zou die meer stroom vragen omdat het een combinatietoets is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:43:
Heb je het probleem alleen in bepaalde applicaties?

Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, maar alleen in de laatste officiele release van Mozilla Firefox :)
Ik ook, dan moet je eerst weer het tekstvak aanklikken, is ook zo bij de beta's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

BtM909 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:43:
flexje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:07:
Hier nog iemand met dit probleem, voornamelijk in Mozilla Firefox!
thank god! ik dacht al dat ik gek werd. ik maar denken dat het aan dit gare laptop-keyboard lag :X

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 07:14
Probeer ctrl-insert en shift-insert eens....kan zijn cat ctrl-c/-v in jouw pakket iets anders betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ok, haahaha, om ff duidelijkheid te scheppen voor het probleem van de topic-starter.... ik dus ;)

- Het gaat niet specifiek om een programma (die bv de functies oveneemt)

- Als ik soms meerdere keren ctrl-c klik dan werkt het meestal wel weer.

- Het rare is dus dat het aan/uit gaat zeg maar.... er is echt geen touw aan vast te knopen dus.

- Het feit bijft dat voordat ik FireFox gebruikte (jaja vroega was alles beter), dit nooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zijn een aantal virussen met keyloggers die de functionliteit van copy/paste beinvloeden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik *denk* niet dat het een virus is (zou goed kunnen natuurlijk) omdat ik hier op een bedrijfsnetwerk zit welke behoorlijk dicht is getimmend. Ben nu ff stinger aan het draaien maar tot nu toe nog niets gevonden.

Ik zal eens kijken als shift-insert werkt op het moment dat ctrl-v niet werkt. Want op het moment werkt copy/past weer zoals het hoort (zal je altijd zien he)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138155

Gebruik je een draadloos toetsenbord? Probeer dan je toetsenbord voor de ontvanger te zetten. Als dit nog steeds niet werkt probeer dan eens een bedraad toetsenbord. (Ik neem aan dat je er ergens nog wel een hebt liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Nee, zit achter een Dell optiplex GX280 - met een tb/muis + snoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 14:39
Das dan heel erg toevallig dat et een optiplex GX280 is,
Een collega van mij heeft exact hetzelfde probleem

Ook heb ik er nog geen oplossing voor gevonden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ocDaan schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:05:
Ik merk het voornamelijk in Visual Interdev waarin ik de hele dag zit te proggen, maar bij mij is het gewoon algemeen in heel windows. Maakt dus niet uit waar ik het probeer.

Het probleem met iet kunnen copy/pasten naar een RDP sessie heeft een andere oorzaak denk ik, want soms als ik RDP erg lang open heb staan dan werkt het op gegeven moment bij mij ook niet meer terwijl ik wel gewoon op m'n eigen pc kan copy/pasten.
Dit is volgens mij een Interdev bug. Ik heb het namelijk ook in interdev. erg storend. Ook via context menu knippen en plakken werkt dat niet.

Bij RDP is het volgens mi een instelling.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
4of9 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:08:
[...]

Dit is volgens mij een Interdev bug. Ik heb het namelijk ook in interdev. erg storend. Ook via context menu knippen en plakken werkt dat niet.

Bij RDP is het volgens mi een instelling.
Ik heb nooit het idee gehad dat het aan Interdev ligt... maar ik sta open voor idee-en! Via context menu werkt het dan mij ook niet idd. Maar vaak na een paar keer ctrl-c-en zie ik het past icoontje verschijnen...

Van het RDP heb je verkeerd begrepen wat ik zei, ik kan altijd wel copy/pasten maar na verloop van tijd wil het wel eens ophouden te werken zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als Ctrl+C en Ctrl+V niet werkt en je opent clipbrd.exe en je wist de inhoud van je clipboard, werkt het dan weer wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:52:
Als Ctrl+C en Ctrl+V niet werkt en je opent clipbrd.exe en je wist de inhoud van je clipboard, werkt het dan weer wel? :)
Hey, das grappig, die kende ik nog niet, ik zal het proberen... Thanx!!!!

//edit - net ff geprobeerd, clipbrd.exe opgestart, moest connecten naar m'n eigen machine, daarna gingen de menu teksten (file, edit, view enz) helemaal corrupt (door elkaar heen enz, iig niet ok). Ik kon verder niets beginnen, ding was helemaal leeg en toen maar weer afgesloten. En jawel hoor, copy/past doet het weer..... Daarna heb ik nogmaals clipbrd.exe opgestart en toen connecte die wel automatisch naar m'n machine en zag alles er weer normaal uit.

Het lijkt er dus op dat een of ander process zo af en toe het clipbrd oveneemt ofzo, lastig uitleggen iig ;-)

Nou ja, wie weet komem we nog eens tot de oorzaak ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ocdaan op 02-06-2006 11:51 ]

Pagina: 1