Toon posts:

RIS unattended in verschillende containers in AD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,
ik heb hier ris helemaal goed werkend.
Echter wil ik per image de juiste container in AD laten nemen.
Je kan dit met ris centraal regelen dat alle images in een bepaalde container komen, maar ik wil
de desktops niet in de laptop container hebben.
Je kan ook van te voren met PXE dit invoeren, echter wil ik dit gewoon in het .sif-bestand aangeven
zodat dit ook automatisch gaat.

Zijn hier mogelijkheden voor?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Scriptje maken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb microsoft-site al even bekeken. Lijkt me dat ik niet de enige ben die zoiets wilt...zou dit niet een kwestie zijn van de juiste regel in het .sif-file toevoegen...de vraag blijft natuurlijk nog welke regel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in de custom.osc het stukje over computer-ou vervangen door (voorbeeld van mn server hier)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<FORM ACTION="OSCUST">
Computer name: <INPUT NAME="MACHINENAME" SIZE=8 MAXLENGTH=8><BR>
Organisational Unit:&nbsp&nbsp <SELECT NAME="MACHINEOU">
<OPTION VALUE="sanfranjake.local/DomainWorkstations">DomainWorkstations
<OPTION VALUE="sanfranjake.local/DomainMemberServers">DomainMemberServers
<OPTION VALUE="sanfranjake.local/DomainBetaComputers">DomainBetaComputers
</SELECT>
</FORM>

Daarmee krijg je bij Custom-setup de mogelijkheid om een OU te specificeren. Vergeet niet de ris-user rechten te geven voor het maken van computerobjecten in de betreffende OU;s :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Deze mogelijkheid heb ik al..dan kan ik idd de container van te voren aangeven.
Echter wil PER image al van te voren aangeven waar dat image het computeraccount aanmaakt in de AD!
sanfranjake schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:55:
Je kan in de custom.osc het stukje over computer-ou vervangen door (voorbeeld van mn server hier)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<FORM ACTION="OSCUST">
Computer name: <INPUT NAME="MACHINENAME" SIZE=8 MAXLENGTH=8><BR>
Organisational Unit:&nbsp&nbsp <SELECT NAME="MACHINEOU">
<OPTION VALUE="sanfranjake.local/DomainWorkstations">DomainWorkstations
<OPTION VALUE="sanfranjake.local/DomainMemberServers">DomainMemberServers
<OPTION VALUE="sanfranjake.local/DomainBetaComputers">DomainBetaComputers
</SELECT>
</FORM>

Daarmee krijg je bij Custom-setup de mogelijkheid om een OU te specificeren. Vergeet niet de ris-user rechten te geven voor het maken van computerobjecten in de betreffende OU;s :P

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:37
Dat is volgens mij niet mogelijk.

Is het niet mogelijk om de computer-accounts te pre-stagen in de juiste OU, met de juist GUID en daarna pas met RIS het zaakje uitrollen?

[ Voor 14% gewijzigd door Abom op 01-06-2006 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan natuurlijk, ook van te voren aangeven kan natuurlijk. Maar als we toch met UNATTENDED bezig zijn...dan zou dit daar eigenlijk ook bij moeten horen...
Abom schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:40:
Dat is volgens mij niet mogelijk.

Is het niet mogelijk om de computer-accounts te pre-stagen in de juiste OU, met de juist GUID en daarna pas met RIS het zaakje uitrollen?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen die dit probleem kennen/hebben of mensen die dit op een andere manier hebben aangepakt?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

pitchdown: Zou je voortaan gebruik kunnen maken van de edit button: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Dit kicken binnen 24 uur wordt niet op prijs gestelt op GoT.
PNS is een forum wat niet zo snel loopt als de HK of andere fora. Geduld is dus het sleutelwoord.

Heb je overigens als eens op microsoft.com gekeken of daar wat wordt gemeld over het wijzigen van de standaard OU waarin computeraccount worden gecreerd :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Equator schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:18:
Heb je overigens als eens op microsoft.com gekeken of daar wat wordt gemeld over het wijzigen van de standaard OU waarin computeraccount worden gecreerd :?
Dat kan je via het mmc wel aanpassen, probleem daarmee is dat je het dan voor de hele server verandert, de "Automatic setup" :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, dat is ook weer waar..

* Equator te weinig (lees: geen) ervaring met ris

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nutoe voor elkaar heb is om via custom.osc voorgedefinieerde mogelijkheden te kiezen. Op microsoft.com vind je niet wat ik zoek. Het lijkt erop dat dit enigste mogelijkheid is?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik ben ooit ook tegen dit probleem aangelopen, Ik heb het toen via scripting opgelost.
  1. Maak in het .SIF bestand iets speciaals, BV bij Owner de nieuwe locatie waar de computer echt in geplaatst moet worden.
  2. Creeer in je AD een speciale RIS OU Hierin worden alle RIS computers geplaatst.
  3. Zorg er voor dat de computer
  4. Maak een via een GPO een computer startup script, en laat via script de owner uitlezen en op basis daarvan laat je de computer verplaatsen naar de goede OU.
  5. Je zit dan alleen nog met een rechten kwestie. Ik had dit toen opgelost "Domain Computers" de rechten te geven op de OU's in de AD. Aangezien het een Computer startup script is wordt het uitgevoerd onder de security credentials van de computer. Het is natuurlijk hierin wel mogelijk dat als een gebruiker zelf zijn script toevoegd als computer startup script, hij de mogelijkheid heeft om zijn computer te moven.
Een alternatief is een RUNAS script met een gecodeerd wachtwoord, of zelf een .exe file maken. Hierin zijn een aantal mogelijkheiden te verzinnen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat me bij dat er ook een MoveComputer script is voor dit soort dingen..
Je kan het ook met een WMI script oplossen voor de specifieke PCs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1