Toon posts:

Keuze bedraade router

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu dik 1,5 jaar steeds meer ontevreden geworden over mijn huidige router. Bij zware traffic (streaming video, audio, p2p, etc.) vind mijn router USR 8003 het nodig om doodleuk zich zelf te resetten, en dan zodanig te doen dat die niet meer op komt. Gevolg is dat ik een wandeling naar beneden moet doen richting meterkast om dat ding hardwarematig te resetten.

Nu is dat 1 x in de maand te doen, maar helaas is het dagelijks aan het worden en het stoort mij mateloos. De USR8003 was ooit uit nood, en ook geld gebrek gekocht. Dit omdat ik tot 2 x maal toe een Draytek Vigor 2200E naar de hemel heb geblazen (oorzaak nog steeds onbekend maar router van Draytek fikte door)

Nu ben ik opzoek naar een bedraade router (dus let op! geen wireless) met het liefst de functionaliteit van de Draytek (dat beviel mij wel). Het belangrijkste wat in het achterhoofd gehouden moet worden is dat de router naast kabel (wanadoo cable premium) ook op ADSL2 moet kunnen werken (vanwege overgang waarschijnlijk naar ADSL Family). Daarnaast een ingebouwde firewall zie ik als een positief punt, en dient er ook in te zitten.

Ik heb zelf eens een klein beetje onderzoek verricht en kwam op de volgende routers uit (dit is maar een greep uit het gros aan routers wat op de markt is, en ik mijn god niet weet welke nog meer geschikt zijn)

De routers die ik heb geselecteerd voorlopig:

- Linksys BEFSX41
- Draytek Vigor 2900
- Asus SL1000

Graag zou ik willen weten wat jullie bevindingen zijn van de routers, en of jullie nog tips of aanbevelingen hebben betreffende de routers.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand???

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 16:20

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb thuis ook een Draytek 2900 staan.
Ik heb hier bij de aanschaf geen firmware update op hoeven zetten omdat de nieuwste er al op stond.
Ik heb later 1x een firmware update uitgevoerd omdat hier wat stabiliteits verbeteringen mee gemoeid waren.
Niet dat dit nodig was hoor, het ding is nu anderhalf jaar in mijn bezit en heb het ding nog nooit hoeven resetten.
Hij loopt ook niet vast en is mij ook nog niet uitgefikt.
Hierbij werk ik veel met nieuwsgroepen en download ik best veel.
Streaming media is geen probleem voor deze machine.
Voor dit type was ik de trotse eigenaar van de Draytek 2200, helaas was die overleden na een blikseminslag.

Mijn ervaring met de 2900 is zeer goed, veel functionaliteit en een stabiele router.
Hopelijk heb je hier wat aan.

-Edit
schoppen binnen 24 uur is niet netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Phreak op 01-06-2006 15:11 ]

Blyatifull

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:53:
Nu is dat 1 x in de maand te doen, maar helaas is het dagelijks aan het worden en het stoort mij mateloos. De USR8003 was ooit uit nood, en ook geld gebrek gekocht. Dit omdat ik tot 2 x maal toe een Draytek Vigor 2200E naar de hemel heb geblazen (oorzaak nog steeds onbekend maar router van Draytek fikte door)
Is mischien de netspanning niet helemaal stabiel 240 bij je mischien ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik heb nog een werkloze draytek 2200E met 3 jaar ervaring :P

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 01-06-2006 16:15 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Ik heb zelf Draytek 2900 Vigor, hiervoor ook een Draytek 2200E gehad, maar die kon de snelheden niet aan vandaar dat ik 2900 had aangeschaft. Bij 2900 met een oudere firmware kon ie 24 Mbit niet aan, hierdoor naar een oplossing gezocht. Ten einde raad had ik de support van Draytek gemaild hoe ik het kon oplossen, ze vroegen of ik oudere firmware draaide, zo ja, dan moest ik de firmware updaten. En dat alles binnen 24 uur een antwoord gekregen van de support van Draytek, en dat vond ik echt toppertje van hun. Na de firmwareflash kan ik nu meer dan 24 Mbit dowloaden. :) En stabiel ook!

Mijn advies is: Wil je goede support? Ga voor Draytek! Van die andere weet ik niet.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-04 14:01

GekkeR

key = key

Je kan bij de meeste wireless routers het wireless gedeelte gewoon uitschakelen.
Weet natuurlijk niet precies de reden waarom je geen wireless wilt maar ik dacht ik zeg het ff :p

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• goldrnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 11:12
*kuch* linuxdoosje met wat netwerkkaarten *kuch*
ik weet, het vergt wat denkvermogen en wat power, maar het is zo veel flexibeler dan
een 'kant en klaar doosje'

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat betreft het doorfikken van de Drayteks, dat was een bekend probleem. Destijds werkte ik bij een TD waar we er zo'n 5 op een dag met dat probleem terugkregen.

Not your fault ;)

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:23:

Mijn advies is: Wil je goede support? Ga voor Draytek! Van die andere weet ik niet.
Totdat je net een probleem heb, wat alleen jij hebt.

VPN reset router bij Draytek 2200E
Echt lage upload synch met babyxl en Draytek 2600

En de helft van de opties, zijn meestal nog in ontwikkeling.

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 01-06-2006 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
goldrnr schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:52:
[...]

*kuch* linuxdoosje met wat netwerkkaarten *kuch*
ik weet, het vergt wat denkvermogen en wat power, maar het is zo veel flexibeler dan
een 'kant en klaar doosje'
Geen optie, puur om het feit dat het in een meterkast (je) komt. Zoveel ruimte is er niet. Wat betreft het doorfikken heb ik het vermoeden gehad dat het idd aan draytek lag, maar helaas nooit iets over gehoord uit test rapporten of uitleg waarom die kapot was.

Later heb ik wel vernomen dat meer mensen het hadden. Overigens aan de spanning ligt het niet want anders had de USR8003 allang en breedt naar de hemel.

De keuze voor bedraad is eigenlijk heel simpel. Heb 4 pc's staan bedraad en dus niet wireless, en heb altijd bedraad gehad. Daarnaast is dit allemaal netjes weggewerkt door kabelbuizen door het gehele huis met in elke kamer een patchunit om te prikken.

Pas sinds een half jaartje zijn er 2 laptops bijgekomen en is er via via een USR8054 als wireless unit bijgekomen die direct op de bedrade 8003 is gezet. Alleen kent de 8054 als deze als router functioneert ook wat problemen. Vandaar dat ik nu zoiets heb van wil nu toch een goede bedrade router hebben.

Nu lees ik veel over Draytek, en heb ervaring met hun service en support dat beviel wel (tot de 2e de geest gaf en net buiten garantie lag). Wil best wel terug naar Draytek, maar werp mijn blik dit keer ook wat verder. Vandaar ook die andere merken.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 03:07
3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Router

Of als je VPN wilt DrayTek Vigor 2200E+

Of het paradepaardje van D-Link D-Link DGL-4100

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 02-06-2006 16:04 ]

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben zeer blij met mijn Asus router, ik geloof dat dit een goed merk is. :)

• chim0
monnick schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:03:
Ik ben zeer blij met mijn Asus router, ik geloof dat dit een goed merk is. :)
Wil je ook delen met ons, waarom precies je blij bent met deze router? :+

Verwijderd

Topicstarter
De 2200E gaat niet werken als er over wordt gegaan naar ADSL2 vanwege de snelheid die ADSL2. Vandaar dat ik de 2900 heb neergezet omdat die dat wel aankan.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:25:
[...]

De 2200E gaat niet werken als er over wordt gegaan naar ADSL2 vanwege de snelheid die ADSL2. Vandaar dat ik de 2900 heb neergezet omdat die dat wel aankan.
Waarom een losse router?

• chim0
mhr-zip schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Waarom een losse router?
Omdat de TS daar specifiek naar vraagt? Tenminste dat leid ik uit zijn startpost, de 3 apparaten die hij specifiek noemt zijn toch echt enkel routers.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas hoor ik niemand over linksys en ben ik wel benieuwd hoe linksys zich verhoudt tot draytek. En waarom een router, misschien puur om het feit om het netwerk te sturen ip's uit te delen en zonder teveel zorgen ongestoord verbindingen tot stand brengen en houden.

Ik snap best dat er voor ADSL2 modem/routers zijn alleen ik heb vooralsnog geen ADSL2, dus voorlopig doe ik het met kabel. En tja dan is een router er tussen geen verkeerde oplossing.

• chim0
Linksys is ook prima, de BEFSX41 of BEFSR41. Echter heb ik de ervaring dat bijv. een VPN leggen met een Linksys ietwat lastiger is dan bijv. met een Draytek. Je zou dan 2 dezelfde routers moeten hebben voor een goede verbinding.

Maar voor de rest prima routers, ook vind ik de webinterface van Linksys een van de betere.
Pagina: 1