Google: na een typfout...

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amoen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
soms maak je wel eens typfouten bij een zoekopdracht. Google vraagt dan bovenin:

"Bedoelde u: xxxx"

Een erg handige functie.

Maar vandaag wilde ik zoeken naar "yousendit", en typte per ongeluk: "usendit" in.
vervolgens kreeg ik dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://kamer3p.nl/google.gif

na 3 resultaten gaf ie 'zomaar' resultaten op "yousendit" (inclusief scheidings-lijnen), ipv de keuze die ik normaal heb door bovenin op het alternatief te klikken.

Ik heb het met andere "typfouten" geprobeerd, maar het lukt alleen met usendit. Hebben meer van jullie dit wel eens meegemaakt? Is dit een nieuwe Google-feature? Of een betaalde functie die ik nog niet ken??

heeeeee ..... hoe is het?

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 14:20
neej alleen met usendit dus :D

[ Voor 60% gewijzigd door NoFearWizz op 01-06-2006 10:41 ]

Verwijderd

Ik had dat pas ook! Echt een vage optie...zeer verwarren

Peinst over het zoekwoord...iig geen usendit

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
8)7

Sinds een paar maanden ben ik het een paar keer tegengekomen, het zal wel een nieuwe functie zijn ja :P

🌞🍃

• frickY
  • Laatst online: 11-02 08:44
Gebeurd wel vaker. Is afhankelijk van het aantal resultaten voor je zoekopdracht met tikfout, en de populairiteit van het mogelijk juist-gespelde woord.
Is dus inderdaad een feature.
Ik meen dat er tegenwoordig ook rekening wordt gehouden met je voorgaande zoekopdrachten.

[ Voor 29% gewijzigd door frickY op 01-06-2006 10:45 ]

• amoen
ok ben dus niet de enige geweest :)

ik gebruik wel de 'persoonlijke' google.
dus dit:
Ik meen dat er tegenwoordig ook rekening wordt gehouden met je voorgaande zoekopdrachten.
zou best kunnen. al is dit de eerste keer dat ik iets in die richting gezocht heb EN dit resultaat gekregen heb. B)

@fricky:
zijn jouw uitspraken over 'aantal resultaten' en 'populariteit' slechts aannamens, of heb je dit ook ergens gelezen?

[ Voor 8% gewijzigd door amoen op 01-06-2006 11:13 ]

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 27-01 22:51
amoen schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:12:
[...]
@fricky:
zijn jouw uitspraken over 'aantal resultaten' en 'populariteit' slechts aannamens, of heb je dit ook ergens gelezen?
Ik heb het nu ook een aantal keer gehad en het lijkt er inderdaad op dat Google deze nieuwe aanpak hanteert bij een zoekwoord wat zeer weinig hits opleverd. Ik krijg deze nieuwe layout namelijk niet als ik een zoekwoord opgeef met redelijk wat hits. Ik vind het wel een handige feature, maar het maakt de pagina wel wat rommeliger.

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

De links voor deze extra resultaten lijken ook anders. Er zit een revid en revisions_inline value in de link. Zou Google dit doen om te kijken of de extra links meer relevant zijn, en dat vervolgens loggen, om in de toekomst betere resultaten te geven?
Of zou Yousendit betalen om hier nog tussen te komen?

Duister :P

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De mensen kunnen niet meer spellen tegenwoordig, dat is niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels. De 'u' wordt uitgesproken als 'you', 'u send it' -> 'you send it'. Google springt daar op in door voor beide versies de resultaten weer te geven.

Kijk maar eens naar sommige spelfouten die hier gemaakt worden, van 'tog' krijg ik egt (;)) kippenvel :r

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Google is hier mee aan het testen, er bestaat nog een rij van dat soort woorden. Ik geloof dat Gorillas er ook 1 is.

• frickY
  • Laatst online: 11-02 08:44
amoen schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:12:
@fricky:
Dat zijn aannamens. Er zijn maar weinig feiten bekend over Google.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:51:
Google is hier mee aan het testen, er bestaat nog een rij van dat soort woorden. Ik geloof dat Gorillas er ook 1 is.
Dat klopt idd, vraag me alleen af hoe ze user-acceptance testen, aangezien je helemaal geen feedback kan geven. Of gaan ze conclusies trekken adhv de aantal clicks op de suggested zoekresultaten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

BtM909 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:47:
[...]

Dat klopt idd, vraag me alleen af hoe ze user-acceptance testen, aangezien je helemaal geen feedback kan geven. Of gaan ze conclusies trekken adhv de aantal clicks op de suggested zoekresultaten?
Ik denk dat dat wel de hoofdgegevens zijn waarmee ze bekijken of veel mensen het inderdaad handig en relevant vinden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

• amoen
erm is dat niet een rare plek voor deze discussie?

of is google ineens hoster of ISP geworden?
Google Hosting :p

verder Ontopic: over het andere woord: Gorillaz
dit doet me er wel steeds meer naar vermoeden dat er $$ in het spel zijn.
grammaticale correcties op zoekopdrachten prima,
maar persoonlijk heb ik liever geen commerciële alternatieven...

Pagina: 1