[XP] Standaard achtergrondkleur instellen*

Pagina: 1
Acties:

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:12
Ik probeer hier middels een inlogscript een standaard achtergrondkleur in te stellen.

Nu heb ik het volgende scippie hiervoor:

code:
1
2
Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Colors\Background", "255 255 255", "REG_SZ"

Ik heb in een andere thread bovenstaand script voorbij zien komen, echter ik krijg hem hier dus niet aan de gang.
Echter, als ik dit script, genaamd bgcolor.vbs, hang in de GPO onder logon-scripts, dan krijg ik na het inloggen een foutmelding en is de achtergrondkleur niet gewijzigd.

code:
1
2
3
4
5
6
Script:    \\xx.local\netlogon\bgcolor.vbs
regel:     2
Teken:    1
Fout:     Ongeldig hoofd in registersleutel HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Colors\Background.
Code:    80070005
Bron:    WshShell.RegWrite

Plaats ik dit script onder startup-scripts, dus het computer-settings gedeelte, dan gebeurt krijg ik tijdens het inlogscherm de kleur zoals ik hem wil hebben (i.d.g. wit) maar zodra ik inlog wijzigt deze weer naar de kleur die ik als gebruiker heb ingesteld.

Ik snap er ff niets meer van.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over en waarom staat dat niet in je topic titel? :)

Verder - dit is heel goed te verklaren :)
Als je niet ingelogged bent gebruikt Windows de user registry van de 'user' .DEFAULT (HKEY_CURRENT_USER wijst naar HKEY_USERS\.DEFAULT) - als je inlogged gebruik je de settings van de op dat moment ingeloggde user (HKEY_CURRENT_USER wijst naar een f andere SID in de vorm van HKEY_USERS\S-21321-21321321231) - met jouw scriptje wijzig je dan ook alleen maar de kleur van de .DEFAULT user en dus van het 'pre-logon' scherm.

Dat je het script niet als logon script kan draaien is ook normaal - een normale user mag het profiel van de HKEY_USERS\.DEFAULT niet aanpassen.

Wat jij wilt zal je moeten doen via HKEY_CURRENT_USER en dan een logonscript. Mooier imho is overigens gewoon het gebruik van een policy :)

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
kan je dat niet beter fixen met de group policy ?

Because Great minds Think alike

• cOOlrUnnINgs
Excuses, het betreft hier WindowsXP Prof. (}:O die ik ben)

En ik zou het ook graag via een policy willen doen, echter, ik kan binnen de policies niet vinden waar ik de kleur kan instellen...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 10:35
maar je kan wel via group policy een achtergrond plaatje met active desktop instellen ;) je maakt een dan gewoon een wit jpg plaatje en klaar is kees :Y)

Computer says no

• cOOlrUnnINgs
Probleem is echter dat hier nogal wat varieteit is in scherm-groottes, en dus ook in gebruikte resoluties.
Ik wil namelijk het logo van het bedrijf centraal op het scherm hebben staan met daaromheen dus een witte achtergrond.
Als ik nu een image maak die op alle resoluties gebruikt kan worden, dan wordt het op de alle resoluties geschaald.
Hoe voorkom ik dan weer dat ie geschaald wordt.
Dan maak ik een image op 1600*1200 zeg maar, en dan gebruik ik die wel.

Ik heb dan nog wel het probleem dat de "verkeerde" achtergrondkleur bij de icoontekst er doorheen komt.

[ Voor 11% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 01-06-2006 11:07 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan zelf een custom .ADM file maken met de background kleur er in, bijvoorbeeld zoiets als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CLASS USER
    CATEGORY "coolrunnings custom settings"

POLICY "Background color"

KEYNAME "Control Panel\Colors"
        VALUENAME Background                VALUE "255 255 255"
        END POLICY

END CATEGORY

(geen idee of het werkt, maar zoiets zou het moeten zijn :P )

Je moet bij dit soort .ADM files wel oppassen dat je in je policy editor aanzet dat je "oude" (niet-managable) policies kan zetten :)

• cOOlrUnnINgs
Ik heb zojuist een document over custom .ADM files binnengehaald.
Ga ik eens een blik op werpen.
Pagina: 1