Ik probeer hier middels een inlogscript een standaard achtergrondkleur in te stellen.
Nu heb ik het volgende scippie hiervoor:
Ik heb in een andere thread bovenstaand script voorbij zien komen, echter ik krijg hem hier dus niet aan de gang.
Echter, als ik dit script, genaamd bgcolor.vbs, hang in de GPO onder logon-scripts, dan krijg ik na het inloggen een foutmelding en is de achtergrondkleur niet gewijzigd.
Plaats ik dit script onder startup-scripts, dus het computer-settings gedeelte, dan gebeurt krijg ik tijdens het inlogscherm de kleur zoals ik hem wil hebben (i.d.g. wit) maar zodra ik inlog wijzigt deze weer naar de kleur die ik als gebruiker heb ingesteld.
Ik snap er ff niets meer van.
Nu heb ik het volgende scippie hiervoor:
code:
1
2
| Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Colors\Background", "255 255 255", "REG_SZ" |
Ik heb in een andere thread bovenstaand script voorbij zien komen, echter ik krijg hem hier dus niet aan de gang.
Echter, als ik dit script, genaamd bgcolor.vbs, hang in de GPO onder logon-scripts, dan krijg ik na het inloggen een foutmelding en is de achtergrondkleur niet gewijzigd.
code:
1
2
3
4
5
6
| Script: \\xx.local\netlogon\bgcolor.vbs regel: 2 Teken: 1 Fout: Ongeldig hoofd in registersleutel HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Colors\Background. Code: 80070005 Bron: WshShell.RegWrite |
Plaats ik dit script onder startup-scripts, dus het computer-settings gedeelte, dan gebeurt krijg ik tijdens het inlogscherm de kleur zoals ik hem wil hebben (i.d.g. wit) maar zodra ik inlog wijzigt deze weer naar de kleur die ik als gebruiker heb ingesteld.
Ik snap er ff niets meer van.