Waardige opvolger Logitech MX900

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een waardige opvolger van de Logitech MX900. Een paar belangrijke puntjes voor mij:

-Oplaadstation, géén losse batterijen.
-Bluetooth, géén RF.

Vrij simpele eisen, alleen kan ik nergens zo'n muis vinden? De enige die in de buurt komt is de Logitech G7, maar die heeft helaas geen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooof, ik heb alleen de logitech V270, Microsoft BT explorer en 2 Trust muizen gevonden. Of natuurlijk de BT 1-knops apple muis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De BT 1-knops muis van Apple is voor mij geen optie, die heeft geen oplaadstation, geen scrollwheel en geen tweede muisbutton.

De V270 heeft weer geen oplaadstation, en Trust begin ik niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

er is ook een bt muis (sorry weet merk niet meer)
maar die is dus BT en je hebt de mogelijkheid een USB kabel erop aan te sluiten. Hierdoor gaat ie de batterijen opladen. Hoe dat werkt weet ik niet, want voor zover ik weet kan een usb niet voldoende power geven voor opladen.
(de naam was iets met een R en een D, radium ofzo? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26
waarom zou USB niet voldoende power leveren om dingen op te laden :?

Ik laat altijd m'n spv m500 op via usb.. (mda)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn iig niet zoveel muizen te koop met Bluetooth.
Je kan anders wel kijken naar zo'n desktop set van Logitech. Ze hebben er in dit geval 2 stuks van die volgens mij best goed zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
Waarom wil je persé bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:41:
er is ook een bt muis (sorry weet merk niet meer)
maar die is dus BT en je hebt de mogelijkheid een USB kabel erop aan te sluiten. Hierdoor gaat ie de batterijen opladen. Hoe dat werkt weet ik niet, want voor zover ik weet kan een usb niet voldoende power geven voor opladen.
(de naam was iets met een R en een D, radium ofzo? :?)
RadTech :)

http://www.radtech.us/Products/BT600.aspx

Is ook een leuke muis, ondanks dat deze helaas niet in de winkels ligt. Een muis is iets wat ik toch graag even uitprobeer...

/edit: Deze laat ik maar in het rek staan, in het echt ziet hij er totaal niet uit!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Ik ben ook op zoek naar een muis voor als mijn macbook over twee week geleverd worden. Bluetooth muis lijkt me wel leuk, omdat er toch bluetooth inzit. Opzich vind ik een draad helemaal niet zo heel erg maar de usb aansluiting van de macbook zit links, en ik ben rechts.

Staat de v270 in het zilver een beetje goed bij de macbook? Ik heb alleen de foto's gezien, lijkt me wel ok, of is het echt van dat cheezie zilver plastic? Ik heb ale en bestelling bij salland lopen, maar die is pas over twee week compleet. Tot die tijd kan ik dus nog beslissen of ik er een muis bijbestel, scheelt weer verzendkosten. Vij salland is de zilveren €36, de donker grijze versie is €40. Welke zou beter staan bij de macbook?
En hoe zwaar en accuraat is de muis, mijn oude optical cordles muis van logitech (was een vand e eerste, weet niet emer welk type) heb ik weg moeten doen omdat de accuraatheid echt belabberd was, en door de batterijen was de muis ook vrij zwaar. En ik was eigenlijk ook wel blij om van het gehannes met batterijen en opladen af te zijn. Moet ik misschien toch aan een muis met een draadje denken, ik zag er eentje bij de BCC voor €15, een witte 800dpi muis, die niet te groot was. Het merk was "I.T. works", kortom iets waarvan zelfs googfle nog nooit gehoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg: Donkergrijze bij de zwarte Macbook, zilveren bij de witte Macbook.

Nu ik zo heb zitten te twijvelen ga ik denk ik voor een Logitech V270 en een compacte batterijlader met 2 setjes batterijen. Dat is denk ik nog wel het makkelijkste, voor als je geen oplaadstation hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:03:
Ik zeg: Donkergrijze bij de zwarte Macbook, zilveren bij de witte Macbook.

Nu ik zo heb zitten te twijvelen ga ik denk ik voor een Logitech V270 en een compacte batterijlader met 2 setjes batterijen. Dat is denk ik nog wel het makkelijkste, voor als je geen oplaadstation hebt :)
Ik weet niet of het ermee te maken heeft dat jij en ik op dezelfde dag ons macbookje hebben besteld maar die Logitech V270 is wat mij betreft dé muis om nu te kiezen; hij heeft geen losse dongle en ligt erg lekker in de hand. Die BT600-muis van Radtech is volgens mij veel te klein voor de gemiddelde hand..

ennuh, die logitech heeft ook een aan-uit-knop dus dat scheelt batterijen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

sjempie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:34:
[...]

maar die Logitech V270 is wat mij betreft dé muis om nu te kiezen; hij heeft geen losse dongle en ligt erg lekker in de hand. ennuh, die logitech heeft ook een aan-uit-knop dus dat scheelt batterijen....
De TS wou juist een muis met een oplaadstation en zo te zien aan een google search heeft de Logitech V270 geen oplaadstation .

Mijn vraag aan de TS is : Waarom ga je niet voor een RF muis ?
De reden dat ik dit zeg , is als jij een oplaad station bij jou muis wilt hebben moet je die gelijk aansluiten voor zowieso spanning .
Diezelfde oplaad station heeft ook de zender , aangezien je toch die lader op je buro moet hebben om je muis er elke keer in te pluggen, gebruik die dan ook gelijk om je muis aan te sturen i.p.v je laptop zijn ge-integreerde bluetooth.
Die bluetooth is leuk en aardig , kan je alsnog gebruiken voor wanneer je op reis ermee bent en dingen moet syncen en weet ik het .

Met RF muizen heb je zowieso meer keuze .
Kijk eens naar de laser RF series van Logitech .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Was er tegenwoordig niet ook een Bluetooth versie van de MX-1000 dan? Al zie ik ook niet helemaal in waarom je geen RF zou kopen, die doen het ook prima en het oplaadstation is ook meteen de zender... Maar goed, ieder zijn meug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De rede dat ik perse een bluetooth muis wil is omdat ik hem dan direct op mijn Macbook aan kan sluiten, zonder dongeltjes (bluetooth is ingebouwd) of usb-sticks. Ik ben geen gamer, bluetooth is snel zat :)

Een oplaadstation is nu geen pré mee, aangezien een batterijlader ook prima zal werken.
sjempie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:34:
[...]

Ik weet niet of het ermee te maken heeft dat jij en ik op dezelfde dag ons macbookje hebben besteld maar die Logitech V270 is wat mij betreft dé muis om nu te kiezen; hij heeft geen losse dongle en ligt erg lekker in de hand. Die BT600-muis van Radtech is volgens mij veel te klein voor de gemiddelde hand..

ennuh, die logitech heeft ook een aan-uit-knop dus dat scheelt batterijen....
Toevallig :D, ken je soms een winkel waar hij als demo ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei, de radtech is echt ruk. Denk ook maar dat het de V270 moet worden :/ voor naast mijn Macbook. Dongle is geen optie, dan steekt er nog steeds iets uit mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Seal64 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:16:
Was er tegenwoordig niet ook een Bluetooth versie van de MX-1000 dan?.
Net gelezen in het DiNovo topic dat de mx-1000 BT allen icm met een dinovo laser set (a €160 te verkrijgen is)

Iemand ene idee hoe lang een bluetooth muis meegaat op gewone en oplaadbre batterijen? Is dat in de orde van weken, of dagen?

[ Voor 19% gewijzigd door Damsplaat op 01-06-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
met normale batterijen echt niet zo lang, op oplaadbare batterije a 2300 mah 3 dagen maximaal in mijn geval met mijn mx900, maar die van mij komt zijn laadstation niet uit. Ik gebruik liever mijn microsoft wheel mouse optical usb. Ik ga denk maar kijken naar een mx serie. bluetooth vind ik te traag werken en altijd veel installatie werk en batterijen gaan te snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:12:
[...]

Toevallig :D, ken je soms een winkel waar hij als demo ligt?
Bij bijvoorbeeld een Dynabyte of Mediamarkt liggen vaak muizen ter demo te proberen. Dezelfde soort logitechmuizen, maar dan vaak zonder bluetooth, liggen daar ook vaak bij zodat je kan testen of de muis lekker in je hand ligt. Ik heb ook de usb-versie van die muis, de muis behorend bij het de laptopversie van het Di Novo setje van Logitech... Een erg fijne muis die als je niet te grote handen hebt heel fijn in de hand ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
*bump

Ik wil m ook kopen voor bij mn Macbook, maar hoe groot is dat ding eigenlijk? 'Standaard' muis formaat? Of net zo klein als die brakke notebookmuisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
wat ontbreekt er dan precies aan je mx 900? ik heb er ook 1, maar die werkt prima. alleen een aan-uit knop zou handig zijn. ik neem hem nu niet mee op reis omdat hij dan de hele tijd aanblijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Qware Mini Mouse Bluetooth, en die is perfect! Er zit een hoesje bij, twee oplaadbare batterijen, een oplader die je onderop de muis klikt (waardoor je verder kan werken als de batterijen bijna op zijn!) en een bluetooth dongle.

Syncen met OSX ging in een paar tellen, en ik muis er nu mee. Hij is even lang als mijn trackpad breed, en qua precisie vind ik hem prima (zometeen ga ik er even mee gamen). Gaat super dit!

Voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen, hij was €11,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Wat is er mis met een Logitech G7?

Voldoet aan al je eisen, op bluetooth na dan...

Vraag me echt af of je aan dat bluetooth nou zoveel waarde moet hechten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de v500 van logitech. Heb wel een dongle maar wordt opgeborgen in de muis zelf.
Is trouwens ook zeer batterijzuinig. 1 keer in de 6 maanden vervang ik de batterij. ;)

Greetz,
ID2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bosaap22 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:59:
Wat is er mis met een Logitech G7?

Voldoet aan al je eisen, op bluetooth na dan...

Vraag me echt af of je aan dat bluetooth nou zoveel waarde moet hechten. :/
Dit muisje kan ik gewoon uit mijn broekzak toveren, ik heb geen zin in lelijke en onhandige dongles in mijn laptop, dan kan ik net zo goed mijn bedraade MX510 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:52
Je kunt nu overigens ook gewoon de Apple Wireless Mighty Mouse kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
praseodymium schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:48:
Je kunt nu overigens ook gewoon de Apple Wireless Mighty Mouse kopen.
Maar die heeft dus geen oplader :)

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:53:
Ik heb nu een Qware Mini Mouse Bluetooth, en die is perfect! Er zit een hoesje bij, twee oplaadbare batterijen, een oplader die je onderop de muis klikt (waardoor je verder kan werken als de batterijen bijna op zijn!) en een bluetooth dongle.

Syncen met OSX ging in een paar tellen, en ik muis er nu mee. Hij is even lang als mijn trackpad breed, en qua precisie vind ik hem prima (zometeen ga ik er even mee gamen). Gaat super dit!

Voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen, hij was €11,95.
Waar heb je die vandaan gehaald voor die prijs? Daarvoor wil ik de gok wel wagen.

Verwijderd

Topicstarter
he3763 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

Waar heb je die vandaan gehaald voor die prijs? Daarvoor wil ik de gok wel wagen.
Paradigit :)

De muis zit in een kartonnen doos, maar er zit wel een kijkgat bij de muis, zodat je kunt zien hoe groot de muis is, en hoe hij in je hand zit.
Pagina: 1