DVI op LCD TV geeft raar beeld

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:45
Ik heb een probleem met DVI. Ik heb een Mycom 26" LCD TV en deze heb ik ook aan mijn pc hangen. Tot voor kort had ik hem altijd via een vga kabel aan mijn 7800GT zitten. Aangezien er ook DVI op zit leek mij het mij wel leuk om mijn TV ook via DVI aan te sluiten op mijn PC. Eerst heb ik een goedkope kabel gekocht via marktplaats. Deze had ik aangesloten en mijn TV op DVI gezet. Ik kreeg wel beeld maar het schut de hele tijd vrij snel en onregelmatig heen en weer (verticaal). Tekst kan je met moeite nog net lezen. Ik dacht dat het aan de cheap-ass kabel lag dus ik heb een DVI-D -> DVI-D Dual link kabel bij de mycom van 20 euro gekocht. Alleen deze geeft precies het zelfde beeld. Ik heb wat met de instellingen lopen klooien, maar dat haalde helaas niks uit. Tot dat ik de resolutie (standaard 1280x768) veranderde naar 1024x768. Toen kreeg ik wel strak beeld alleen is dit niet de goede resolutie :'(

Heeft iemand enige ervaring hiermee? Ligt het aan een paar instellingen? Ligt het aan me TV?

Alle hulp is welkom en alvast bedankt voor de moeite :)

Flickr

• rkrythe
is dit iets heel raars?

Flickr

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een breedbeeld TV (CRT) en daar loopt een s-videokabel naar toe. Die krijg ik ook niet verder als 1024x786, meer geloof me, da's scherp zat :) Maar iki denk dat je eens bij je refreshrates moet kijken, want ik denk dat ie daar een verkeerde waarde pakt.

Enne, kicken binnen 24 uur vinden we niet zo leuk :( Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Wat is de native resolutie van het scherm? Mijn 26' komt ook bijna niet verder als 1024 (oke, 1280x720).

• rkrythe
Sorry voor de snelle kick, d8 dat 8 uur ofzo wel kon....zal me er aan houden :)
De native resolutie is 1280x768 en 1024x768 is vrij gaar aangezien het geen breedbeeld resolutie is.
Die refresh rate kan ik alleen maar op 60hz zetten.

Flickr

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 13:09
kun je niet met powerstrip de goede resolutie selecteren >?(native..)
* moet je even googlen op het programma 'powerstrip'

• rkrythe
ik kan in windows gewoon de native resolutie selecteren (1280x768)

Flickr

Pagina: 1