Probleem met Raid 5 of SCSI Controller.

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-02 15:58
Win2k server, fungeert als Exchange server.

Gisteren viel er 1 schijf uit, na een herstart van de server gaf hij aan dat deze gerecoverd moest worden, vanacht laten doen, en vanmorgen draaide het weer.
Vanmorgen weer de server herstart, en nu gaf hij aan dat een andere schijf gerecoverd moest worden, daar is hij nu nog mee bezig.
Het is een compaq server, met een Compaq 64-Bit/66MHZ Dual Channel Wide Ultra3 SCSI Adapter en een Compaq Smart Array 431 Controller.

Mij is echter niet duidelijk waar nu het probleem is, ligt het aan de schijven dat deze end of live zijn, of is er een probleem met de SCSI Controller dat dit veroorzaakt, zelf heb ik niet zoveel ervaring hiermee.
Als hij straks weer klaar is met recoveren en ik zal hem weer eens herstarten, ben ik bang dat hij weer een probleem met een schijf vind, en weer veel overlast veroorzaakt.

Ik kan niet zomaar de schijven eruit halen en ergens anders testen, aangezien dit onze mailserver is, en deze gewoon in bedrijf moet zijn, nu draait hij wel, maar is wel erg traag omdat hij aan het recoveren is en nu dus op 2 schijven draait.

Is de kans groot dat het aan de schijven ligt, zodat deze vervangen moeten worden, of ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de SCSI controller?

De server inclusief schijven is bijna 5 jaar oud...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
op de site van hp kan je ADU downloaden, Array Diagnostics Utility.
probeer daar eens te kijken wat die tool zegt.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758