Toon posts:

Bizar draadloos probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men neemt een gloednieuwe Sony Vaio en een draadloos netwerk type B op een camping.

De Sony krijgt overal waar hij komt verbinding met allerlei draadloze netwerken, maar eenmaal op de camping aangekomen ziet hij niet het draadloze netwerk wat op de camping aanwezig is. Alle andere mensen die op de camping aanwezig zijn met een laptop, hoe oud sommigen ook zijn, (de laptops bedoel ik dan) hebben allemaal een draadloze verbinding met het netwerk daar.

Als ik een PCMCIA-kaartje in de VAIO plaats dan ziet hij wel direct het draadloze netwerk. Als ik een USB stick erin steek, ziet hij ook direct het draadloze netwerk. Alleen de ingebouwde antenne lijkt het netwerk niet op te pikken.

Frusterend natuurlijk, want terug gaan naar SONY zit er ook niet bij want hij pakt alle andere netwerken wel gewoon, wie heeft er een idee?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 15:04

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je de ingebouwde wireless antenne zo ingesteld dat ie ook backwards compatible is met B netwerken?

[ Voor 79% gewijzigd door Koppensneller op 01-06-2006 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij maakt gewoon connectie met allerlei andere B-netwerken, alleen niet met het netwerk waar hij eigenlijk voor aangeschaft is; die van de camping.

Typisch!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:28:
Hij maakt gewoon connectie met allerlei andere B-netwerken, alleen niet met het netwerk waar hij eigenlijk voor aangeschaft is; die van de camping.

Typisch!
Je vaio is USA of heeft USA drivers voor de netwerkkaart en je campingnetwerk zit op kanaal 13?

Kanaal 13 is nl niet toegestaan in Amerika, dus wordt ie vaak ook niet gezien door div drivers.

Edit: met usb en pcmcia werkt het wel. Heeft de interne antenne wel ergens anders gewerkt?

ik neem aan dat je de int antenne wel ingeschakeld hebt via FN-nogiets of een schakelaartje

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 01-06-2006 11:33 ]

Verwijderd

Ik denk dat je laptop zoiets heeft van, Hee man... een camping... daar is de bedoeling toch om te ontspannen? en niet om te computeren? ;)

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 20:51
Zit je niet op de accu te werken? Soms schakelen (draadloze) netwerkkaarten uit op de accu om stroom te besparen, het is vaak handig om deze optie expliciet uit te zetten.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Verhaal van DJSmiley lijkt me het meeste voor de hand liggen.

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Mij lijkt dat verhaal van kanaal 13 ook erg waarschijnlijk inderdaad, want op andere locaties pakt de interne antenne wel allerlei draadloze netwerken op.

Ik ga het zo direct even testen, ben benieuwd!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:13:
Mij lijkt dat verhaal van kanaal 13 ook erg waarschijnlijk inderdaad, want op andere locaties pakt de interne antenne wel allerlei draadloze netwerken op.

Ik ga het zo direct even testen, ben benieuwd!
Netstumbler op een PCMCIA of USB kaartje is voldoende, daarmee kun je nl zien op welk kanaal welk netwerk draait
Pagina: 1