ISA naar PCI en andersom..

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
ik ben op zoek naar 2 soorten converters. Vraag niet waarom maar zijn ze er en waar?

Ik heb een omvormer nodig van ISA naar PCI
En ik hem er 1 nodig van PCI naar ISA.

Ik kan niet echt iets vinden, wat ik tot nu heb ontdenkt is dat ISA naar PCI niet kan of heb ik het fout?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet kunnen is een groot woord, maar ik denk niet dat je veel zult vinden. Hier een pci->isa converter, maar er wordt gezegd dat je zelf een device driver moet schrijven.

Signatures zijn voor boomers.

• eatualive
ja die vond ik net ook alleen ze bieden geen support en aangezien ik niet zo goed ben in drivers schrijven is het niet echt een oplossing.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ik benieuwd wat je zonodig aan isa spul wil aansluiten...?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vraag niet waarom
Ik denk dat dat juist erg belangrijk is :o

De ene kant op heb ik niet gezien als losse kaart/module maar is technisch prima mogelijk, een PCI -> ISA bridge (iets wat vanaf zo'n 1996 in de southbridge van de chipset zit, maar ooit een vrij algemene losse chip was). Andersom is lastiger, hoe was je van plan met een 16b brede 8MHz bus een 32b brede 33MHz bus aan te sturen :?

Maar goed, wederom de vraag wat je wilt doen. Misschien dat we mee kunnen denken aan andere oplossingen - zeker als je aangeeft dat een DHZ-mogelijkheid zoals Maasluip niet zou lukken :o

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ISA naar PCI gaat je niet lukken omdat je zit met het feit dat ISA max 16bit is en PCI 32 of 64bit is. Dus dat is niet zomaar om te vormen.

[edit]
wat dion_b hierboven dus nog wat mooier verwoord :P

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 01-06-2006 10:40 ]

• eatualive
K dus nu weet ik in ieder geval zeker dat isa naar pci niet kan.

Nu nog het probleem pci naar isa.
Ik heb gehoordt dat het ooit bestaan heeft maar ik kan ze niet vinden bij de gewonen hardeware/computer shops.

Ik vond wel een soort converter maar das was overdreven en die koste 600€

Het gaat om een industriele oplossing waarbij zo`n isa kaart in een computer moet komen diegeen isa sloten heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door eatualive op 01-06-2006 12:28 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als het echt een grote industriele oplossing is, zal 600 euro je de kop niet kosten, lijkt me...

Wat voor kaart is het dan? Misschien dat er alternatieven voor zijn op pci...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Bij een speciaal bedrijf heb ik ooit een advertentie gezien (in Elektuur) die P4-moederborden met ISA erop verkochten.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Maasluip schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:29:
Niet kunnen is een groot woord, maar ik denk niet dat je veel zult vinden. Hier een pci->isa converter, maar er wordt gezegd dat je zelf een device driver moet schrijven.
3. The bridge card is convert PCI bus into ISA bus, can't 100% guarantee all mother board

and ISA Add-On card can work, so
Tis dus nog maar de vraag of zo'n ding op zijnes bijv wilt werken :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis moeten er ook nog wel mobo's in de handel zijn met een ISA-slot. Ik meen dat ASUS of ABIT ze in het assortiment had zitten.
Maar zoals al vaker gezegd: geef ons een wat betere specificatie van dat waar je het voor nodig hebt. Uit bedrijfskritisch oogpunt zou ik namelijk in een industriele omgeving gewoon een electrotechnicus de betreffende kaart om laten bouwen naar een model dat wel gebruikt kan worden. Of misschien nog wel beter: parallel aangestuurd kan worden. Want dat blijven alle PC's en moederborden nog wel een tijdje houden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DarthPlastic schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:39:
Bij een speciaal bedrijf heb ik ooit een advertentie gezien (in Elektuur) die P4-moederborden met ISA erop verkochten.
Supermicro maakt deze bordjes (onder andere)
http://www.supermicro.com...rboard/P4/E7210/P4SCA.cfm

• eatualive
Dit is een hele mooie oplossing. Ik den kdat we heir wel wat aan hebben.
Pagina: 1