Ati Catalyst 6.5

Pagina: 1
Acties:

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Aangezien er nog geen topic was over 6.5 of een andere recente versie van Ati's Catalyst gebeuren...

...begin ik hierbij zelf maar even met een vraagje.

Het eerste wat ik altijd doe als ik Catalyst installeer is zorgen dat dat irritante icoontje in de systray gedisabled wordt. Als ik hem nodig heb dan start ik hem zelf wel! Tot mijn grote vreugde kan dat ook in versie 6.5 nog steeds. Maar helaas is er een nieuwe (geloof ik ten minste) irritatie bijgekomen:
"Ati Catalyst(R) Control Center" is ineens de eerste menu optie in het menu "bestand" (of "file") van windows explorer geworden. :( Fijn hoor, zo'n prominente plek voor een optie die ik bijna nooit gebruik. Als je even snel een nieuwe map waar dan ook op je harde schijf wil aanmaken start je elke keer in de haast dat irritante Control Center op.
Is iemand er al achter of je dat ook ergens kan disablen, en hoe?
Naast dat het irritant is snap ik er ook de logica niet van dat Catalyst uberhaupt als een menu-optie in Windows Explorer moet staan.

Ik hou zoals je ziet van een schone interface :).
Allerlei ongevraagd toegevoegde menu-opties, start-menu-knoppen, systray-icoontjes en andere zooi daar heb ik echt een grafhekel aan.

[ Voor 12% gewijzigd door RagingR2 op 01-06-2006 00:57 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Verwijderd

Check je registery eens... moet je zoeken op die termen :)

Ik weet namelijk ook niet 1-2-3 hoe je dat disabled, maar dat staat in het registery.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
ik meende dat CCC er eerst allen maar bij stond als je met rechts een leeg vlak op je desktop klikte en niet ergens anders (en daar vond ik het eigenlijk wel handig en logisch).

ik vermoed dan ook dat het hier om een foutje van ATI gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Countess op 01-06-2006 00:59 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
lizm, bedankt voor de tip, ik heb even in het register gezocht.
Nou heb ik wel eens vaker wat dingen in het register veranderd of verwijderd, maar ik ben er niet zo bedreven in dat ik hier wijs uit kom.
Catalyst wordt in het register erg vaak gemeld, maar ik kan vooralsnog niet echt uit de context opmaken of die menu-optie in Windows Explorer daar ook tussen zit, en welke dat dan is.
En om nou maar op de gok dingen te gaan proberen, das ook zo wat...

Countess: inderdaad, als je rechts-klikt op je desktop staat ie er nog steeds bij, en ik ben het met je eens: DAT is op zich wel een logische plek. Als ik iets aan mijn desktop- of display settings ga ik (en elke windows gebruiker volgens mij) als sinds jaar en dag naar mn desktop toe, en niet naar Windows Explorer. Net zoals je gewend bent dat de allereerste menu-optie in windows explorer is dat je een nieuwe map aanmaakt. Maar die gewoonte zorgt er nu dus voor dat ik Catalyst open.
Goed... je kunt er vast wel weer aan wennen, maar toch, je bent tweaker of je bent het niet. :P

[ Voor 40% gewijzigd door RagingR2 op 01-06-2006 01:10 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Verwijderd

Mesen ik heb egt een kl*te probleem met die catalysts...Ik update namelijk best vaak mijn drivers voor mijn Ati Kaart,..Alleen op een gegeven moment kreeg ik een melding die het volgende vermelde:

'You do not have permission to change CATALYST Control Center settings '

Egt super irritant!! En ik weer namelijk ook niet vanaf welke versie hij dit weergaf.

Ik heb toen maar mijn computer opnieuw geinstalleerd met de orginele driver die bij mijn graka zat. (die dus al cker 1 jaar oud is)

Ik durf nu dus niet weer mijn driver up te daten met de kans dat ik weer met heltzelfde zit :(

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
Een tip:

Ati Drivers eraf met Driver cleaner pro en dan Omega Drivers erop. Zijn eigelijk altijd sneller ( door tweaks) Ik heb er betere prestaties door, en is ook niet zo'n zeur ding

Verwijderd

Je had ook een uninstall kunnen doen hoor ipv gelijk maar formatteren :P

Verwijderd

Je kan ook gewoon de display drivers zonder dat hele control center gebeuren downloaden...
Normaal gesproken gebruikte ik altijd omega driver, maar om een of andere reden krijg ik altijd rare virus meldingen bij de oudere versies (waar ik zo ook van download). De 6.5 versie werkte niet voor mij omdat ie tijdens de installatie om een vage rede een bestand niet kan vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:26:
Je had ook een uninstall kunnen doen hoor ipv gelijk maar formatteren :P
:+ Ja dat had ik natuurlijk al gedaan. ;)...duhh. Maar dat had geen effect,..Maargoed herinstallatie vind k niet erg want alles staat toch mijn server, gebackupt en wel...dus ik draai alleen windows en paar apps hiero,..dusja.

Maar ik ga denk ik maar eens die omega drivers proberen! Bedankt

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-07 13:35
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:12:
Mesen ik heb egt een kl*te probleem met die catalysts...Ik update namelijk best vaak mijn drivers voor mijn Ati Kaart,..Alleen op een gegeven moment kreeg ik een melding die het volgende vermelde:

'You do not have permission to change CATALYST Control Center settings '

Egt super irritant!! En ik weer namelijk ook niet vanaf welke versie hij dit weergaf.

Ik heb toen maar mijn computer opnieuw geinstalleerd met de orginele driver die bij mijn graka zat. (die dus al cker 1 jaar oud is)

Ik durf nu dus niet weer mijn driver up te daten met de kans dat ik weer met heltzelfde zit :(
Ik had hetzelfde probleem.
Het bleek dat ik microsoft net framework 1.0 en 2.0 tegelijk had geinstaleerd.
Na uninstall van 1.0 en de optie repair van 2.0 is het probleem opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door rav994 op 08-06-2006 18:40 ]

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 14:57

Bio

ghehe als de ts en andere mensen er nog wat aan hebben: ik heb het weggefixt:

HKEY_CLASSES_ROOT / CLSID / {5E2121EE-0300-11D4-8D3B-444553540000}

deze rechten weigeren. hierin staan sleutels van het context menu :)
Pagina: 1