Ik heb sinds kort een Pentium D940 op `n Asrock 775Dual-880Pro mobo die ik wat wil overklokken. Ik kan alleen de temperatuur van de cpu niet uitlezen. In de bios leest ie `m wel goed uit (ongeveer zo`n 37 graden), maar als ik `t via programma`s als Everest,Motherboard Monitor, Speedfan, Sisoft Sandra probeer krijg ik als waardes of iets van 30 graden of 83 graden.
Door die 83 graden begon ik bijvoorbeeld al te denken dat ik de koeler ( `n Artic Freezer Pro) verkeerd had gemonteerd. Maar `t feit dat `t verminderen van de airflow en stressen van de CPU totaal geen invloed op deze temperatuur heeft en `t feit dat de tempereatuur in de bios 37 graden is, doet me vermoeden dat er iets anders is. Weet iemand raad ?
Door die 83 graden begon ik bijvoorbeeld al te denken dat ik de koeler ( `n Artic Freezer Pro) verkeerd had gemonteerd. Maar `t feit dat `t verminderen van de airflow en stressen van de CPU totaal geen invloed op deze temperatuur heeft en `t feit dat de tempereatuur in de bios 37 graden is, doet me vermoeden dat er iets anders is. Weet iemand raad ?