Toon posts:

temperatuur Pentium D940 op `n Asrock 775Dual-880Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Pentium D940 op `n Asrock 775Dual-880Pro mobo die ik wat wil overklokken. Ik kan alleen de temperatuur van de cpu niet uitlezen. In de bios leest ie `m wel goed uit (ongeveer zo`n 37 graden), maar als ik `t via programma`s als Everest,Motherboard Monitor, Speedfan, Sisoft Sandra probeer krijg ik als waardes of iets van 30 graden of 83 graden.

Door die 83 graden begon ik bijvoorbeeld al te denken dat ik de koeler ( `n Artic Freezer Pro) verkeerd had gemonteerd. Maar `t feit dat `t verminderen van de airflow en stressen van de CPU totaal geen invloed op deze temperatuur heeft en `t feit dat de tempereatuur in de bios 37 graden is, doet me vermoeden dat er iets anders is. Weet iemand raad ?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

37 graden lijkt me ook sterk voor zo'n heethoofd. Lijkt mij dat je sensor sowieso van geen kanten klopt. Verandert die 37 graden wel als je 'm opkrikt qua snelheid?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Als je kijkt naar de temp in je bios tijdens een "cold-start", is het natuurlijk niet vreemd dat ie op 37 graadjes staat. De CPU hoeft helemaal (of bijna) niets te doen.
Je hebt een ASROCK, dus dan je ook een cd-tje van het moederbord waar speciale software opstaat voor het monitoren van je Mobo. (asrock = asus = dus een cd) ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
ASrock en Asus zijn beide eigendom van ASUStek geloof ik, maar zeker NIET hetzelfde.

Audi is ook eigendom van volkswagen, maar zeker niet hetzelfde.

verder is je redenatie ook wat krom; MSI != asus = dus geen cd :?

[ Voor 14% gewijzigd door -ErikE- op 02-06-2006 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de cd van Asrock staat geen programma om temperatuurs e.d. uit te lezen. Asus heeft Probe o.i.d., maar Asrock heeft niets soortgelijks.
Ik heb de cpu in de bios even overgeklokt, de cpu-fan veel langzamer laten draaien, en toen ging de temperatuur omhoog na 44 graden waarna het `t koelblok van de Artic Freezer ook snel warmer werd.