ik heb een probleempje: mijn netwerk, printer, geluidskaart en misschien nog wel meer (volgens mij ook monitor) staan dubbel geinstalleerd nadat ik windows -niet volledig opnieuw geinstalleerd heb maar- gerepared heb vanaf de windows CD. maar het probleem is, windows zelf heeft het niet in de gaten. het begon ermee toen ik windows voor het eerst opstartte, dat ie een nieuwe printer detecteerde. ik ging gelijk testen of mijn printer het nog deed, en hij deed het nog gewoon. toen heb ik hem later toch maar dubbel geinstalleerd zodat die irritante popup wegging. ik moest ook mijn netwerk (dat nu local area connection 2 heet) opnieuw instellen omdat ie dus een ander ip adres had gekregen. toen ik de oude gegevens invulde kreeg ik zoiets van 'are you sure? the ip adress you entered is already assigned to ULI PCI Fast ethernet controller but it's not shown, because it's not physically on this computer'! dus ik naar system, en idd, het blijkt dat ik zit te connecten via ULI PCI Fast ethernet controller #2, maar numero 1 staat er dus niet bij. gewoon oninstalleren kan niet, want hij gaat hem gewoon weer opnieuw installeren. windows begrijpt het niet meer helemaal. ook mijn geluid is niet meer 4 kanaals maar 2 kanaals. Wie weet hoe ik mijn computer gefixed krijg?! een compleet schone installatie is denk ik geen goede optie, want ik heb maar 1 partitie. ik zit te denken aan wat regestry entries wissen ofzo?
Zet eens een paar enters tussen je regels in, dat leest wat prettiger.
Die items staan inderdaad in je registry.
En met je reinstall heb je je oude registry gegevens ongeldig verklaard.
Eventjes Ctrl+F doen op het IP adres, je vind 'm waarschijnlijk wel ergens in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces
Als je erg veel dikke shit hebt kan het best wel eens het verstandigst zijn een goeie backup te maken en gewoon overnieuw te installeren.
Die items staan inderdaad in je registry.
En met je reinstall heb je je oude registry gegevens ongeldig verklaard.
Eventjes Ctrl+F doen op het IP adres, je vind 'm waarschijnlijk wel ergens in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces
Als je erg veel dikke shit hebt kan het best wel eens het verstandigst zijn een goeie backup te maken en gewoon overnieuw te installeren.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Start, uitvoeren, cmd.exe, enter..
In de command-prompt tik je Set devmgr_show_nonpresent_devices=1 en druk je op Enter
Dan Devmgmt.msc en weer Enter..
Dan in apparaatbeheer klik je op Beeld, verborgen apparaten weergeven
Oude niet bestaande hardware heeft een lichtgrijs icoontje zoals hieronder bv een shitload aan harde schijven
Jouw ULI netwerkkaart moet er ook tussen staan bij jou..
In de command-prompt tik je Set devmgr_show_nonpresent_devices=1 en druk je op Enter
Dan Devmgmt.msc en weer Enter..
Dan in apparaatbeheer klik je op Beeld, verborgen apparaten weergeven
Oude niet bestaande hardware heeft een lichtgrijs icoontje zoals hieronder bv een shitload aan harde schijven
Jouw ULI netwerkkaart moet er ook tussen staan bij jou..
Ik denk alleen dat het niet enkel bij wat hardware bijft 
Maar inderdaad, zo vind je ze wel.
Maar inderdaad, zo vind je ze wel.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
thanx voor de goede replies. dus mijn oude registry gegevens staan er nog wel in, maar zijn ongeldig? maar er is dus een ander deel van windows dat denkt dat ze er nog wel op staan? welk deel is dat dan? (even een inzichtsvraagje).
en is er een manier om al die oude registry gegevens op te sporen? dus niet alleen van de hardware?
en is er een manier om al die oude registry gegevens op te sporen? dus niet alleen van de hardware?
Ik ga er van uit dat het hier om Windows XP gaat, ik ga die dan ook nog in je topic titel zetten - let hier aub ook zelf op
Pagina: 1