Toon posts:

Wake on LAN en livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een livebox met daarop aangesloten een desktop, en mijn laptop via Wifi. Omdat de desktop op zolder staat en ik deze gebruik om te downloaden wil ik deze via mijn laptop middels Wake-on-LAN aanzetten om zo via remote desktop een download op de desktop te kunnen starten.
Moederbord desktop is een Asus A7N8X-X draaiend op XP Pro -deze heeft een onboard LANcard die WOL ondersteund, dus moet geen probleem zijn dacht ik. In Bios en XP setting voor de netwerk kaart heb ik WOL geactiveerd.

Echter het lukt me niet om de desktop opgestart te krijgen - middels het overbekende AMD programmatje.

Ik heb vervolgens op de desktop ene zgn 'packetsniffer' gezet en het lijkt erop dat het 'magic packet' dat ik vanaf de laptop stuur, de desktop niet bereikt (dwz de packet sniffer geeft geen binen komend verkeer aan). Vervolgens op de desktop in de Windows firewall poort 9 open gezet voor UDP maar helpt ook niet.

Ik stuur het magic pachet naar het 'broadcast adres' dat de router aangeeft, nl 192.168.1255

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het magic packet de bestemming bereikt? Ik hoef hiervoor op de router toch geen poort te openen (dat is toch alleen voor verkeer van buiten het LAN)?

Kan ik op een andere manier pakketjes naar de desktop sturen, via een andere poort oid? Remote desktop van de laptop naar de desktop werkt prima.

• Farrytheone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
He het zal niet waar zijn mijn eerste post!
en ik kan nog iemand helpen ook! ik heb het zelfde je moet daadwerkelijk wel wat tweaken aan je live box!
als je het zelf al niet had gevonden dan moet je ff kijken op deze site! zo lang je het voor LAN gebruikt, dus intern ,werkt het altijd!

http://orange.gebruikers....&thread_id=885&rowstart=0

maar ik zelf zit met een ander probleem. ik kan niet van buiten mijn eigen netwerk mijn WOL aan sturing in orde krijgen. maar dat zoek ik wel ergens anders op deze site uit!

groeten Farry

mooi rond is niet vierkand! dus lul niet!

• Farrytheone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
ok ik heb het geprobeerd op een ander topicm maar daar zijn ander problemen...

ik kan mijn PC op starten met WOL wake on lan het werkt via LAN en WAN maar naar een uur kan ik mijn pc niet meer van buiten af aan zetten via WAN dus. lijkt wel off de live box dat tegen houd!

weet iemand hier wat op? ik kom namelijk niet verder!

mooi rond is niet vierkand! dus lul niet!