Wifi van Informatique laptop vervangen (A-Open 1557/MS2141)

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
De wireless functionaliteit van mijn informatique flaptop is nogal brak.

Het is een A-Open 1557 GLS / MS2141 die is uitgebracht onder de naam van informatique.

Wat ik me afvraag, maar helaas nergens kan vinden is of de wireless functionaliteit vast zit op het moederbord of dat er een mini PCI kaartje in zit welke ik zelf kan vervangen.

Kijk zul je zeggen maar ik weet het liever zeker voordat ik dat ding open ga schroeven..

Iemand enig idee ?

IP Rocks

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 09:37
Is een losse USB plug niet iets voor jou?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 19:18
of een pci kaartje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

pcmcia bedoel je.. neem ik aan :)

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 16:16
Gegoolged

Blijkbaar kan je dus gewoon je laptop openschroeven, het mini pci kaartje eruit trekken en er een andere voor in de plaats zetten... maar voordat ik daaraan zou beginnen zou ik alle mogelijkheden waar het anders aan kan liggen uitsluiten. Tis zonde als je een nieuwe kaartje koopt en erin propt en het blijkt aan je accesspoint te liggen of aan XP zelf....

Voor het openschroeven van je laptop hoef je niet bang te zijn... heb er het weekend 2 uit elkaar geschroefd waarbij ik bij de een de ac-connector teruggesoldeerd heb aan t moederbord... appeltje eitje

Let echter wel goed op je schroefjes.... raak ze allereerst niet kwijt en zet de schroefjes op de juiste plaats terug want er zitten nogal wat van die krengen in zo'n ding.

succes :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Weet je zeker dat het aan je kaartje ligt??

Ik heb zelf een Acer 1692 met (uiteraard) ook WLAN. Heb ook een lange tijd gehad dat het niet stabiel was maar sinds 2 maanden gaat het dikke prima! Dit terwijl ik er zelf niets aan veranderd had. Blijkbaar was er toch ergens iets in de buurt dat stoorde (en er nu dus niet meer is...)

Ga dus eerst heel goed na of het echt aan je kaartje ligt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1