Toon posts:

DVDrom die alles leest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik merk dat er nogal verschil is in de DVDrom spelers voor de computer, kwa leesgedrag. de een leest de dvd met pijn en moeite, en kan soms niet lezen wat de andere juist wel kan.

Ik moet veel dvds opnieuw branden omdat ik altijd op platinum en philips heb gebrand, mijn PX-755a pakt veel een leest ze ook snel, maar nog neit alle dvds, soms bij 99% van kopieeren komt ie gewoon niet verder.. (gebruik DVD Decrypter).. Hebben jullie tips voor software en of een dvd rom die alles leest.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan de software zal het waarschijnlijk niet liggen, maar wel aan de drive zelf. Gezien het verschil tussen een DVDspeler en DVDbrander tegenwoordig niet meer is dan iets van 15€ zou ik gewoon een goedkope NEC fikker pakken, die lezen namelijk alles zo'n beetje wel.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:48:
Aan de software zal het waarschijnlijk niet liggen, maar wel aan de drive zelf. Gezien het verschil tussen een DVDspeler en DVDbrander tegenwoordig niet meer is dan iets van 15€ zou ik gewoon een goedkope NEC fikker pakken, die lezen namelijk alles zo'n beetje wel.
Nou niet dus! ik heb in mijn andere pc een NEC 3550 brander, die enorm TRAAG is: max 2X
ter vergelijking, mijn plextor 755a leest met 11X!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:53:
[...]

Nou niet dus! ik heb in mijn andere pc een NEC 3550 brander, die enorm TRAAG is: max 2X
ter vergelijking, mijn plextor 755a leest met 11X!!
Dan zou ik toch eens kijken wat het probleem met dat ding is, want over het algemeen zouden die dingen prima moeten werken :)

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 19:22
Jups, nog een tevreden NEC gebruiker, slikt tot nu toe nog alles. Ik heb volgensmij een NEC 3500.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33
Over dat trage leze, dat is normaal, dat is bij veel fikkers zo, kwestie van die speed limit verwijderen met een firmware update (al dan niet van derden)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
razorhead schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:15:
Over dat trage leze, dat is normaal, dat is bij veel fikkers zo, kwestie van die speed limit verwijderen met een firmware update (al dan niet van derden)
of gewoon fatsoenlijke media te kopen...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hier ook een alleslezer:
toshiba SD-M1612

-r, -rw, +r, +rw, +r dl, cd text, cd+g, ram, rom

ript op 9 speed, hdd's willen niet sneller.

--

die trage ripsnelheid is de riplock. kun je vaak met alternatieve firmwares eraf halen. ook gedaan met mijn ND-2500A brander, die nog meer leest en kan branden dan mijn 1612, behalve ROM.

[ Voor 47% gewijzigd door powerflux op 31-05-2006 22:57 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
l0c4lh0st schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:49:
[...]

of gewoon fatsoenlijke media te kopen...
ja, heb ik nu, vandaar dat ik alles van de oude dvds af moet halen

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 10:16
He powerflux, vraagje over die drive van jou

Hoeveel drive letters heb jij , alleen al erbij gekregen door die device van jou?
Ik heb een Combo, daardoor heb ik 2 drive letters erbij gekregen.
Jij hebt een super-multi, dus vraag het me sterk af.

Als je er meer dan 2 hebt, wil ik graag even met je spreken op MSN ofzo. (probeer namelijk een fout in windows te ontdekken, of een fout in SDK documentatie van microsoft...)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cheater schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:34:
He powerflux, vraagje over die drive van jou

Hoeveel drive letters heb jij , alleen al erbij gekregen door die device van jou?
Ik heb een Combo, daardoor heb ik 2 drive letters erbij gekregen.
Jij hebt een super-multi, dus vraag het me sterk af.

Als je er meer dan 2 hebt, wil ik graag even met je spreken op MSN ofzo. (probeer namelijk een fout in windows te ontdekken, of een fout in SDK documentatie van microsoft...)
In feite hoor je hier 1 drive letter voor te krijgen. Wellicht heb je mount-software geinstalleerd (daemontools, clonecd, etc). Start aub een nieuw topic ipv offtopic te gaan ;)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

lol jah idd, ik heb ook een combo, en niets van een extra drive letter ..
zou ook totaal onlogisch zijn om 1 drive te benaderen op 2 letters

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

ik hou er voor het gemak gewoon verschillende dvd-lezers op na. Er zit inderdaad een serieus verschil tussen de merken onderling qua nog willen lezen, maar voor mij springen Plextor/Sony/Lite-On er echt bovenuit. Alles wat de nec brander niet meer wil lezen steek ik daarin, en dan leest die ze (meestal wel aan lage snelheden) gewoon in.
MSI vind ik zelf een van de minste, LG/Philips (zijn dat niet dezelfde) en nec zitten er zo wat tussen.
Benq heb ik nog nooit gekocht...

edit: voor iemand iets zegt van merken dit of dat; ik besef ook wel degelijk dat het ene type van een bepaald merk beter gaat lezen dan een ander, maar Plextor en Sony (dus ook Lite-on) blijven in mijn ogen toch de betere. Ze blijven gewoon meegaan, en lezen bijna alles.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 13:06 ]

Pagina: 1