gebruik margin left

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hoe kan ik een stukje tekst met verschillende styles en formats welke geplaats is in een deel van een tabel (3-1) een margin left gebruiken op alle tekst in die "cel" (padding is dus niet wat ik wil)

gezocht met google en op w3schools

[ Voor 16% gewijzigd door Pinin op 31-05-2006 21:24 ]

www.casarodriguillo.com

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je bedoeld zoiets:
Cascading Stylesheet:
1
td p { margin-left:10px; }

?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28

orf

divje om de tekst heen die de margin heeft?

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
De betreffende td een class meegeven lijkt mij iets beter..

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ja wss bedoel ik dat wel, maar hoe pas ik het toe? of moet ik elke css-regel aanpassen en daar margin left bijzetten.

Ik ben zeker nog niet zover als jullie, met heel veel gesearch en uitproberen, kom ik telkens verder. dus svp een iets uitgebreider antwoord.

hoe ziet zo'n td class regel eruit?

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 31-05-2006 21:35 ]

www.casarodriguillo.com

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Post eens een linkje dan kunnen we het wat simpeler voorstellen...

• user109731
  • Niet online
Kijk hier eens. :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:34:
Post eens een linkje dan kunnen we het wat simpeler voorstellen...
@djluc: pas had ik een vraag over <h1> enz. heb ik dat zo goed toegepast?

deze hele td moet dus bijv. 5pix margin left

HTML:
1
2
3
4
<td valign="top">
      <h1 align="left" class="grootrood">Welkom op kettingonline.nl</h1>
      <h2 align="left" class="boldybold">Wil jij ook goedkoop een uniek sierraad, lees dan verder</h2>
       <p align="left"><span class="boldy">Alle kettingen, armbanden en oorbellen zijn handgemaakt</span> naar eigen ontwerp en inspiratie, zonder winstoogmerk. Natuurlijk maak ik ook  sieraden op maat! Heb je een keer een ketting, armband of oorbellen gezien maar hij was net niet naar het zin, of gewoon te duur, laat mij hem maken. Complete setjes bijpassende  ketting, armband en oorbellen zijn mogelijk. <span class="boldy">Een erg mooi en persoonlijk sierraad</span> krijg je als ik jouw favoriete of speciale  hanger verwerk, dit kan een steentje zijn, een antieke hanger, iets van een bijzondere vakantie of dierbaar persoon. <span class="boldy">Klik op contact voor vragen of prijsopgave.</span></p></td>

www.casarodriguillo.com

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
tomleeuw schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:38:
[...]

@djluc: pas had ik een vraag over <h1> enz. heb ik dat zo goed toegepast?

deze hele td moet dus bijv. 5pix margin left

HTML:
1
2
3
4
<td valign="top">
      <h1 align="left" class="grootrood">Welkom op kettingonline.nl</h1>
      <h2 align="left" class="boldybold">Wil jij ook goedkoop een uniek sierraad, lees dan verder</h2>
       <p align="left"><span class="boldy">Alle kettingen, armbanden en oorbellen zijn handgemaakt</span> naar eigen ontwerp en inspiratie, zonder winstoogmerk. Natuurlijk maak ik ook  sieraden op maat! Heb je een keer een ketting, armband of oorbellen gezien maar hij was net niet naar het zin, of gewoon te duur, laat mij hem maken. Complete setjes bijpassende  ketting, armband en oorbellen zijn mogelijk. <span class="boldy">Een erg mooi en persoonlijk sierraad</span> krijg je als ik jouw favoriete of speciale  hanger verwerk, dit kan een steentje zijn, een antieke hanger, iets van een bijzondere vakantie of dierbaar persoon. <span class="boldy">Klik op contact voor vragen of prijsopgave.</span></p></td>
Misschien moet j dit ff doorlezen. Als je het doorheb, ga j daarna met divs aan de slag, en niet met zo'n structuur :X :>

[ Voor 22% gewijzigd door TheovdS op 31-05-2006 21:44 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. zal het doorlezen, maar ik heb de laatste tijd zoveel gelezen en linkjes gekregen dat ik licht gestoord wordt 8)7

ik probeer dus een iets voorelkaar te krijgen door het opknappen van iets bestaand, maar om alles in de eerste keer goed te krijgen is niet zo makkelijk.

www.casarodriguillo.com

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
code:
1
 td.stylenaam p, td.stylenaam h1, td.stylenaam h2 { margin-left:10px; }

En dus de td een class meegeven.

• user109731
  • Niet online
TafkaT schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:52:
code:
1
 td.stylenaam p, td.stylenaam h1, td.stylenaam h2 { margin-left:10px; }

En dus de td een class meegeven.
Cascading Stylesheet:
1
td.stylenaam * { margin-left:10px; }

:)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
TheovdS schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:43:
[...]

Misschien moet j dit ff doorlezen. Als je het doorheb, ga j daarna met divs aan de slag, en niet met zo'n structuur :X :>
Tja, het is mooi :) Ik geloof ook echt dat het beter is, maar ik ben afgelopen twee weken bijna elke avond bezig geweest om een beetje wat op de "oude" manier te doen dus met tabellen, ik heb braaf een curcusje van macromedia gevolgd enzo. Hoe simpel het ook voor sommige is ik weet niet hoe ik het moet overzetten, ook niet na twee keer je artikel gelezen te hebben. De inhoud/bedoeling is wel duidelijk maar het toepassen dus niet :|

www.casarodriguillo.com

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het probleem is dat als je zaken als positionering wilt doen, interssante dingen met margins en paddings, het werken met tabellen je veel problemen gaat opleveren...

De table heeft eigenlijk enkel zin als je verschillende cellen met inhoud wilt gebruiken weke geralteerd zijn door de rijen (rows) alswel kolommen (cols) .... de positonering ontstaat dan eerder daardoor dan dat de style daarbij leidinggevend is....

Probleem is dat Tables vroeger gebruikt werden 'in plaats van' en bij gebrek aan goede css-positionering, juist om een bepaalde layout te gebruiken.
Het heeftz eker zin nog een tijdje door te werken en te proberen correct het concept te dorgronden... als je eenmaal de logica erachter ziet, werkt het ook wat lekkerder..

Wat betreft je vraag ..
als ik het goed heb wil je weten hoe een class aan een TD toe te voegen, dat doe je door:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<TD class="classnaam">blah</TD>

[...]

<style>
TD.stylenaam {
   properties: value;
}</style>

Maar ik zou afraden om een 'margin' aan een TD toe te voegen, door de tabelopbouw kun je niet zomaar een extra margin aan één TD, ongerelateerd aan andere TD's binnen die tabel geven (dat is de essentie van een tabel, dat de inhoud daarin qua positionering gerelateerd is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. thx.

ik denk dat ik als ik klaar ben met de oude manier (site is voor 95% af) het dan wil mooi maken, dan ga ik me meer verdiepen (en dus tijd in stoppen) in semantische opbouw, de voordelen zijn duidelijk.
Jammer dat ik juist als beginner al mijn tijd (en denkwijze) in de verkeerde methode heb gestopt ;(

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1