Toon posts:

2x lan draadloos koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb 2 lan bedraad netwerken 1x 3pc's(lan1) 1x 4pc's(lan2 incl de server)
Echter deze staan uit elkaar en kan ik alleen maar draadloos met elkaar verbinden.
Ze moeten in de zelfde iprange (dhcp)
Nu wil ik met richt anttenne's en 2 Access points de verbinding maken
De access points zien elkaar wel maar de netwerken niet en krijg ook geen ip door op de lan met 3pc
Volgens mij doe ik iets niet goed weet alleen nog niet wat.
Ik heb het nu zo
lan2 dhcp alle pc verkregen -> AP1 access point - AP2 als Brigde mode ingestelt

Maar dan werkt het niet terwijl als ik een vast ip op lan 1 zet ik wel in de AP kan komen.

Wat doe ik fout of kijk ik er domweg overheen

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet ze allebei als bridge instellen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
wilko2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:11:
Je moet ze allebei als bridge instellen.
Of beide in WDS, als ze dat ondersteunen. Dan zijn ze, naast bridge, ook nog als AP bruikbaar met losse clients.

Verwijderd

Topicstarter
Staan nu allebij in bridge mode maar nog geen ip gekregen.
Ook al ik er direkt een laptop op het access point aansluit.
ssid is het zelfde

2x senao sl-3054cb9 plus deluxe
2x canopii panel antenna
gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:38:
[...]

Of beide in WDS, als ze dat ondersteunen. Dan zijn ze, naast bridge, ook nog als AP bruikbaar met losse clients.
Ze ondersteunen wel WDS maar dit ga ik niet gebruiken tis echt alleen om maar een koppeling tussen 2 panden te maken waar alles als bedraad is.

ps het is gelukt ga ze nu alleen nog beveiligen

Verwijderd

Als je nou meteen even vermeldt hoe je een en ander voor elkaar hebt gekregen, dan kan iemand die dit topic nu leest er misschien ook nog iets van leren?

En een beetje betere nederlandse volzinnen met interpunctie kan ook geen kwaad :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:04:
Als je nou meteen even vermeldt hoe je een en ander voor elkaar hebt gekregen, dan kan iemand die dit topic nu leest er misschien ook nog iets van leren?

En een beetje betere nederlandse volzinnen met interpunctie kan ook geen kwaad :)
Helaas zal het met de nederlandse zinnen niet gaan lukken :)
Ben ik nooit echt goed in geweest en zal ik ook nooit worden zelfs mijn leraren gaven het op.

Ze staan nu als bridge met 2x een vast ip op het access point Gateway staat in de AP ingeklopt
ethernet mac aangevinkt (dat was waarschijnlijk het probleem denk ik)
Mac adresse van AP aan elkaar toevertrouwt wep key's ingestelt en BSSID en SSID exact het zelfde gelaten.
Het werkt wel pas na een minuut of 5 nadat je de AP's heb aangeloten.

Grtz

ddg106
Pagina: 1