[XP] Connection verlies

Pagina: 1
Acties:

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Eyy mensen,

Aller eerst, ik weet niet zeker of ik dit in de goede forum post, dus admins.... you know what to do :P

Ik heb een probleem binnen Windows XP. Om de zoveel seconde valt m'n verbinding weg. Het is maar voor een halve seconde ofzo, maar echt rete irritant. Vooal tijdens het online gamen. Logischer wijs creeërd dit een gigantische lag voor een paar seconde.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~decler/lost.jpg

Hierbij een overzicht van m'n connectie. Zoals jullie kunnen zien, valt deze in een patroon weg. Maar wat dat nou veroorzaakt, kan ik niet vinden.

De usualls:
Alle drivers up-to-date.
verschillende NIC gebruikt.
Is zowel bij up- als met download
systeem helemaal schoon. (spyware, malware, virus etc etc)

Waar zou het aan kunnen liggen? Word er helemaal gek van.... :X

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
XP+SP2 right ?
Oh dat, bah, maar er is een patch voor. Tenminste, als dat event-id (4226) in je eventlog voorkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 31-05-2006 20:59 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Boogiman
Helaas, heeft niet geholpen. De connecties heb ik op 50 gezet, maar heeft geen baat gehad.

Ik denk dat het daar ook niets mee te maken heeft. Het is namelijk een patroon die om de zoveel seconde zich hehaalt. Als het echt aan de connecties zou leggen, zou dit betekenen dat er geen partoon zou zijn, maar elke x voor zou komen, wanneer er een nieuwe connectie gemaakt word...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die patch van 0xDEADBEEF heeft mijn probleem wel opgelost. Bij mij lag het internet er bij surfen telkens ff uit.

Ik speel ook online games en daar deed het probleem zich niet voor, het was bij mij echt alleen bij internetpagina's

• Boogiman
Heb net verwisseld van modem. Van een Speedtouch 510I naar een sweex modem.

Probleem blijft zich voordoen.

Heb ook de firmware van m'n WRT54G bijgewerkt. Weinig effect..... :? :X

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Boogiman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:16:
Helaas, heeft niet geholpen. De connecties heb ik op 50 gezet, maar heeft geen baat gehad.

Ik denk dat het daar ook niets mee te maken heeft. Het is namelijk een patroon die om de zoveel seconde zich hehaalt. Als het echt aan de connecties zou leggen, zou dit betekenen dat er geen partoon zou zijn, maar elke x voor zou komen, wanneer er een nieuwe connectie gemaakt word...
• Staan er überhaupt waarschuwingen in je eventlog (F5 werkt daar ook) ?
• Monitor 'de boel' es met netstat/tcpview en/of Ethereal
Boogiman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:24:
Heb net verwisseld van modem. Van een Speedtouch 510I naar een sweex modem.

Probleem blijft zich voordoen.

Heb ook de firmware van m'n WRT54G bijgewerkt. Weinig effect..... :? :X
Als het dan na verschillende nic's + andere modem niet aan jouw kant (hard/software) blijkt te liggen... heb je de helpdesk van je provider al gebeld ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Boogiman
Er stond geen foutmelding in de eventvwr, maar als ik er meer connecties mee kan maken, vind ik het best :P

Netstat uitgevoerd maar niets vreemd kunnen vinden.

Zou zulk soort dingen nou echt bij de provider kunnen liggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je nou vanaf je PC je router gaat pingen, blijft die gewoon contact houden?
Wat als je een willekeurige website (tweakers.net ?) gaat pingen - heeft die ook geen packetloss?

• Boogiman
Heb net met een laptop geprobeerd, over de zelfde modem -> accesspoint, en daar heb ik het probleem NIET. Geen enkel probleem van connectiviteit verlies......

Moet dus een lokaal probleem zijn.

• Boogiman
elevator schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:36:
Als je nou vanaf je PC je router gaat pingen, blijft die gewoon contact houden?
Wat als je een willekeurige website (tweakers.net ?) gaat pingen - heeft die ook geen packetloss?
Ik kan het proberen maar dan zou ik het precies op het goede moment moeten doen, aangezien het een patroon is waar de verbinding weg valt.

edit

Begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat er een 1 of ander ruk progy ergens dwars zit te doen. Is er een progy die laat zien welke programma's verbinding probeert te maken?

[ Voor 19% gewijzigd door Boogiman op 31-05-2006 23:40 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:01

FaceDown

Storende factor.

Probeer eens safe mode met networking te starten en te kijken of het dan nog voorkomt.

Groetjes, FaceDown.

• Boogiman
FaceDown schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:46:
Probeer eens safe mode met networking te starten en te kijken of het dan nog voorkomt.
Geprobeerd, lost niets op. Zelfde probleem. |:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Boogiman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:38:
Begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat er een 1 of ander ruk progy ergens dwars zit te doen. Is er een progy die laat zien welke programma's verbinding probeert te maken?
Dat noemt men ook wel een stateful firewall.
Je kan ook netstat lekker laten meelopen en kijken of er nog rare sockets worden geopend, maar als je een rootkitje hebt opgelopen heb je kans dat die zich weet te verbergen voor netwerksniffers,scanners en firewalls.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boogiman
BackSlash32 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:56:
[...]

Dat noemt men ook wel een stateful firewall.
Je kan ook netstat lekker laten meelopen en kijken of er nog rare sockets worden geopend, maar als je een rootkitje hebt opgelopen heb je kans dat die zich weet te verbergen voor netwerksniffers,scanners en firewalls.
Is daar een oplossing voor?

• Boogiman
niemand? *snif*

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-02 19:25

Sir_G-nius

- - -

Boogiman schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 01:02:
[...]

Is daar een oplossing voor?
Een herinstallatie, terwijl dat wel heel in grijpend is natuurlijk. ;)
Je kan misschien proberen om er een PCI netwerkaartje in te prikken, en kijken wat er dan gebeurt.
Ik denk dat dat niet veel zal veranderen...
Pagina: 1