Toon posts:

UPC: Bepaalde sites wel/niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al 2 weken een vaag probleem dat ik bepaalde sites op het Internet niet kan benaderen. Of soms voor 5 minuten (per dag) en daarna niet meer. Deze sites kan ik wel benaderen vanaf een andere lokatie (op werk bijv). Ik heb UPC/Chello als Internet Provider in de regio Noord-Holland.

Ik krijg de browser (IE als FF) meldingen:
Possible sources of this error:

* The host name is invalid
* There was a DNS error
* The web site may be unavailable
* You may not be connected to the internet

De eerste en de laatste twee zijn niet van toepassing omdat ik de site wel op andere lokaties kan benaderen en ik kan wel bijvoorbeeld op www.tweakers.net :-).

In de DOS prompt doe ik een NSLOOKUP op de host name en ik krijg van de DNS server antwoord dat hij op de 2de DNS server de host name met ip adres gevonden heeft.

Ik heb verder drie computers thuis en heb het op allemaal geprobeerd tevergeefs de sites doen het niet.

Ik heb UPC gebeld maar zij kunnen me ook niet verder helpen daar de ondersteuning tot aan de modem gaat. Als je het Internet op kan werkt het en kunnen ze je niet met specifieke sites helpen.

Hebben jullie misschien nog tips en hints waar ik naar kan kijken om te achterhalen waar dit probleem zit?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Pranay

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 09:10

GekkeR

key = key

Lijkt DNS probleempje.
Gebruik je statische DNS ips ?
Zo ja ff via dhcp laten lopen om te zien of ze niet toevallig andere dns servers uitgeven.

Stel anders je secondary dns server als primary dns server in.

Of zoek een totaal andere dns server (zijn er ook wel dacht ik).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TheDane

1.618

Is 't maar bij bepaalde websites?

Ik had ook last van dergelijke eigenaardigheidjes. Morgen komen ze m'n modem vervangen, er bleken 8 pagina's met errorlogs per dag voorbij te komen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb static andere DNS servers geprobeerd. Ik heb DHCP DNS geprobeerd. Beiden blijven niet werken.

De UPC helpdesk komt zelf wel op de betreffende site.

Verwijderd

Topicstarter
En ja inderdaad het is maar bij drie sites. Al die drie sites worden op een machine (een ip) gehost.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TheDane

1.618

Is je IP adres (tijdelijk) door die server geblokkeerd misschien :P

Ik weet niet wat voor server 't verder is, maar ik log wel eens via een terminal op een server in. Als ik dan 3 keer verkeerde credentials gebruik wordt ook automatisch mijn ip adres geblokkeerd. Ik kan dan niet meer ping'en, via browser benaderen, of wat dan ook.

Het lijkt in ieder geval niet bepaald op een UPC probleem ..

[ Voor 16% gewijzigd door TheDane op 31-05-2006 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail de ISP van die pagina's even. Het zou idd zomaar een IP block kunnen zijn. Dit zou iig verklaren waarom ik alleen er niet op kan en iedereen vrienden/familie e.d. met UPC, Wanadoo en Versatel wel erop kunnen.

Ik ben benieuwd to be continued...

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik zou een trace doen naar 1 van die sites (in de command promt "tracert <hostname of IP adres>" intypen)
Pagina: 1