Werkt een Duitse DAB-radio in Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12 09:38
Ik wil heel graag de Tivoli DAB radio kopen.

In Nederland kost deze 399, maarin Duitsland heb ik deze voor 319,-- gezien. Scheelt behoorlijk dus.

Maakt het uit, waar ik deze radio koop. Of zou de Duitse radio het gewoon in Nederland moeten doen.

Wellicht domme vraag, maar het kan een hoop ellende besparen!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
poes schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:25:
Ik wil heel graag de Tivoli DAB radio kopen.

In Nederland kost deze 399, maarin Duitsland heb ik deze voor 319,-- gezien. Scheelt behoorlijk dus.

Maakt het uit, waar ik deze radio koop. Of zou de Duitse radio het gewoon in Nederland moeten doen.

Wellicht domme vraag, maar het kan een hoop ellende besparen!
Pff...Te weinig mods aanwezig op AV de laatste tijd :D

Zoek het op zou ik zeggen! Als je bij Google ''DAB radio'' intikt krijg je al genoeg hits om erachter te komen dat het staat voor ''digital audio broadcasting''. Dit werkt dus ongeveer hetzelfde als DVB-T, dat haal je ook gewoon uit de ''lucht''. Maar ik heb trouwens geen concreet antwoord op je vraag, het is namelijk te laat voor mij om nog te zoeken. Misschien morgen :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat wil je met DAB? Er zijn hier in NL amper zenders die DAP uitzenden. Je kunt er dus betrekkelijk weinig mee.

Zie ook: http://www.digitaleradio.nl/FAQ.htm#22

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12 09:38
Niet iedereen heeft de vraag begrepen:

In Concreto: weet iemand of er verschil zit tussen in Nederland verkochte en in Duitsland verkochte (Tivoli) Dab-radio's?

[ Voor 44% gewijzigd door poes op 01-06-2006 06:04 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Titelfix:
BAD vraag --> Werkt een Duitse DAB-radio in Nederland?

En volgende keer graag zelf wat meer aandacht aan besteden. :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou dan gewoon zeggen: mail ff met Tivoli en vraag het ze.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Natuurlijk werkt dat!

Het zou kansloos zijn als dat niet zou werken natuurlijk. Beetje domme vraag. Beter was het geweest om te vragen waarom hij in Duitsland goedkoper is.... Er is wel meer goedkoper in het buitenland dus gewoon lekker daar kopen natuurlijk!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:53:
Natuurlijk werkt dat!

Het zou kansloos zijn als dat niet zou werken natuurlijk. Beetje domme vraag. Beter was het geweest om te vragen waarom hij in Duitsland goedkoper is.... Er is wel meer goedkoper in het buitenland dus gewoon lekker daar kopen natuurlijk!
Vind ik wel een erg korte reactie. Ik had het ook niet zo 1,2,3 geweten Maargoed de tip blijft email het bedrijf zelf etc dan weet je het meestal zo.

Trouwens bijna ALLES is goedkoper in duitsland :P, that's why :)

One World Concepts

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12 11:50
Uit hetzelfde FAQ als in een posts boven de mijne vermeld;

Waar moet je op letten als je een DAB-ontvanger koopt?

DAB-ontvanger: Een echte DAB-ontvanger heeft een DAB-logo en kan de L-Band ontvangen. Let op dat je alles krijgt: toestel, antenne én handleiding. De DAB ontvanger moet in staat zijn de L-Band te ontvangen, anders wordt u gedwongen een nieuw DAB ontvanger te kopen, op het moment dat de L-Band in Nederland actief wordt - eind 2005 -. Een ander punt is de maximale decodering voor audio. Er zijn DAB ontvangers op de Nederlandse markt die maximaal tot 192 KBs/s kunnen decoderen. Zeer waarschijnlijk gaan in de toekomst radiostations met een hogere bitrate uitzenden. Het is daarom verstandig om een DAB-ontvanger aan te schaffen die minimaal 256 KBs/s. kan decoderen.

Zou dus een aardig antwoord moeten zijn op je vraag

This message was deleted

Pagina: 1