Strepen met afspelen van wmv bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
Na het uitvoerig raadplegen van de zoekfunctie op GoT en Google drop ik hier mijn probleempje maar. Ik stel de vraag hier omdat ik denk dat het probleem in het moederbord zit.

Mijn probleem is als volgt als ik een *.wmv bestand afspeel met WMP (versie 9 en 10), VLC of MPC dan krijg ik verticale groene strepen door het hele beeld. Ik heb al een andere video kaart geprobeerd en verschillende pci kaarten verwijderd, helaas zonder resultaat. Tevens heb ik verschillende versies van drivers geprobeerd.

Kent één van jullie hier het genoemde probleem en is dit probleem op te lossen? Hopelijk is het een bekend iets met dit mobo en is het op te lossen want ik heb met verschillende AMD Athlon systemen gewerkt maar ik ben dit nog nooit tegen gekomen.

Hier zijn twee snapshots van hoe het beeld er uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4493/snapshot200605312012148wr.png
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/3033/snapshot200605312012465mn.png

Het beeld ziet er dus gewoon niet uit, dit gebeurd met alle wmv bestanden.

Mijn systeem:

Mobo: Abit KT-7 Raid met een VIA KT-133 chipset (bios versie 9a, maar andere versies heb ik ook al geprobeerd)
CPU: Athlon thunderbird 1GHz
AGP: Nvidia geforce 4 mx440 (geforce 2 het ik ook al geprobeerd)
PCI: Creative Soundblaster Live! 1024, Realtek 8139 netwerk kaart, Nec USB 2.0 kaart
HD: 2x Maxtor (160GB en een 40GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

Simkin

Bzzzzz

en wat voor Non-windows OS gebruik je eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Simkin schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:26:
en wat voor Non-windows OS gebruik je eigenlijk ;)
Ehh sorry foutje :o

Ik gebruik Windows XP Pro EN OEM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je dit probleem ook met wmv-video's die bij Microsoft zelf vandaan komen bijvoorbeeld? Ik gok er overigens op dat je last hebt van kapotte wmv-decoders als je het altijd hebt. Als je het alleen met bepaalde video's hebt, dan zouden het gewoon kapotte video's kunnen zijn. Wat ook nog kan, is dat je pc niet snel genoeg is om het allemaal te kunnen behapstukken, maar die kans acht ik niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Harm schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:21:
Heb je dit probleem ook met wmv-video's die bij Microsoft zelf vandaan komen bijvoorbeeld? Ik gok er overigens op dat je last hebt van kapotte wmv-decoders als je het altijd hebt. Als je het alleen met bepaalde video's hebt, dan zouden het gewoon kapotte video's kunnen zijn. Wat ook nog kan, is dat je pc niet snel genoeg is om het allemaal te kunnen behapstukken, maar die kans acht ik niet erg groot.
Ik heb dit met alle maar dan ook alle wmv files, dus ook die van Microsoft. Tevens heb ik Windows XP ook al verschillende keren opnieuw geinstalleerd, dit geld ook voor de verschillende versies van WMP. Daarbij heb ik ook andere Windows XP installaties cd´s gebruikt(Windows XP Pro VLK) zowel Nederlands als Engels. Daarbij heeft VLC er ook last van en zo ver ik zelf weet gebruikt die zijn eigen ingebouwde decoders.

[ Voor 31% gewijzigd door i_like_scotland op 31-05-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Windowsfilmpjes afspelen met windowsprogramma's heeft weinig met NOS te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
blaataaps schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:18:
Windowsfilmpjes afspelen met windowsprogramma's heeft weinig met NOS te maken :)
Ja ik weet het, foutje... Zou jij dit topic misschien willen verplaatsen naar de juiste sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Is hier echt niemand die dit probleem kent? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Het enigste waar ik het inthuis kan brengen is dat ik laatst een dvd afspeelde in de pc en dat ik deze strepen kreeg (waarschijnlijk van de beveiliging van de orginele!! dvd die ik dus niet eens op de pc kan kijken). Terwijl andere (legale) dvd's het probleem niet hebben. Zeker toen ik zat te experimenteren met de overlay uit te zetten voor videobeeld op de tv out. Toen had ik dus ook zulke strepen terwijl het geluid prima is.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
5mebibyte schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:25:
Het enigste waar ik het inthuis kan brengen is dat ik laatst een dvd afspeelde in de pc en dat ik deze strepen kreeg (waarschijnlijk van de beveiliging van de orginele!! dvd die ik dus niet eens op de pc kan kijken). Terwijl andere (legale) dvd's het probleem niet hebben. Zeker toen ik zat te experimenteren met de overlay uit te zetten voor videobeeld op de tv out. Toen had ik dus ook zulke strepen terwijl het geluid prima is.
Ik heb het probleem ook met dvd's als ik deze afspeel met WinDVD, speel ik dvd's echter af met VLC, Nvidia DVD of MPC dan is het beeld gewoon goed. De wmv die ik afspeel zijn echter niet voorzien van drm of dergelijk. Ik kan echter niet achterhalen wat het is, ik heb ook al op google gezocht naar het probleem.

P.S. De cpu en video kaart zijn niet over geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
i_like_scotland schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:40:
[...]

Ik heb het probleem ook met dvd's als ik deze afspeel met WinDVD, speel ik dvd's echter af met VLC, Nvidia DVD of MPC dan is het beeld gewoon goed. De wmv die ik afspeel zijn echter niet voorzien van drm of dergelijk. Ik kan echter niet achterhalen wat het is, ik heb ook al op google gezocht naar het probleem.

P.S. De cpu en video kaart zijn niet over geklokt.
En heb je ze al eens op een andere computer afgespeelt? Heb je dan het zelfde probleem of niet. Je zult waarschijnlijk geen dvd speler hebben die dat kan afspelen anders kun je het eens op vd bakken en daar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga je topic even verplaatsen aangezien dit probleem dan wel de oplossing niet aan de software lijkt te liggen :)

CSA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Spider.007 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:45:
Ik ga je topic even verplaatsen aangezien dit probleem dan wel de oplossing niet aan de software lijkt te liggen :)

CSA > VB
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
5mebibyte schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:46:
[...]

En heb je ze al eens op een andere computer afgespeelt? Heb je dan het zelfde probleem of niet. Je zult waarschijnlijk geen dvd speler hebben die dat kan afspelen anders kun je het eens op vd bakken en daar proberen.
Ja ik heb exact dezelfde bestanden ook op mijn laptop afgespeeld en dan is er geen probleem. De screenshots die je ziet zijn gewoon filmpjes van www.mastermovies.nl die het op elke pc normaal doen behalve bij mijn amd athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
i_like_scotland schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:24:

Hier zijn twee snapshots van hoe het beeld er uit ziet.

[afbeelding]
[afbeelding]

Het beeld ziet er dus gewoon niet uit, dit gebeurd met alle wmv bestanden.

Mijn systeem:

Mobo: Abit KT-7 Raid met een VIA KT-133 chipset (bios versie 9a, maar andere versies heb ik ook al geprobeerd)
CPU: Athlon thunderbird 1GHz
AGP: Nvidia geforce 4 mx440 (geforce 2 het ik ook al geprobeerd)
PCI: Creative Soundblaster Live! 1024, Realtek 8139 netwerk kaart, Nec USB 2.0 kaart
HD: 2x Maxtor (160GB en een 40GB)
Geniaal filmpje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Andere video's die geen WMV zijn getest? Denk even aan dingetjes als QuickTime, DivX/XviD en RealMedia. Wat doen die?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
cybersteef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:36:
Andere video's die geen WMV zijn getest? Denk even aan dingetjes als QuickTime, DivX/XviD en RealMedia. Wat doen die?
Yep die zijn allen getest en doen het prima. Ik heb ook geen problemen met mpeg-1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan begin ik ook heel erg sterk de WMV decoders te verdenken. Al geprobeerd die op een of andere manier een te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
cybersteef schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:35:
Dan begin ik ook heel erg sterk de WMV decoders te verdenken. Al geprobeerd die op een of andere manier een te herinstalleren?
Er zijn toch van die programma's (ik weet niet zo welke) waarmee je heel makkelijk heel veel codec's mee kunt installeren. Dat zou daar wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maar die installeren altijd exotische codecs en vaak ook nog een hoop troep. Het is beter om gewoon WMV codecs te herinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Ik heb net geupdate naar WMP versie 11 beta... maar ik heb nog steeds dezelfde problemen.
Pagina: 1