Pc Start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 16:37
Hoi ik heb een nieuwmoederbord, processor en geheugen gekocht. (Asus P4RD1-MX, celeron D 3.0 Ghz, 512MB)

ik heb alles in een oude compaq kast gebouwd met bestaande voeding. als ik nu stroom op de voeding zet begint me kast koeler fan te draaien en blijft draaien. De CPU fan slaat even aan en stopt dan met draaien. De Voeding Fan draait overigens niet. verder start de PC niet op. heb alle mogelijke combinaties met de HDD Led de ID Led en de Powerswitch al geprobeerd. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groeten Léon

[ Voor 4% gewijzigd door Elve1984 op 31-05-2006 20:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Begin eens met deze door te nemen en volledige specs te posten. Post per stap uit de troubleshooter of het wel of niet werkt om zo de problemen te kunnen lokaliseren.

De voeding die je hebt, is dat wel een ATX? (niet dat hij toevallig een afwijkende pinout heeft?). Verder maakt het totaal geen fluit uit hoe hdd led e.d. zitten, zolang je maar niet een continu stroomkring hebt op de poweron pinnetjes, want dan valt je pc iedere keer naar 4 sec uit. Trek dus gewoon alles los en start je pc even op met een schroevedraaier.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Je hebt de voeding behouden. Kan het niet zijn dat die voeding het simpelweg niet trekt?

• Elve1984
Lees net dat het 1 250 watt voeding is. volgens mij is het gewoon een Atx voeding. hoe kan ik voor de zekerheid checken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leondendungen schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:31:
Lees net dat het 1 250 watt voeding is. volgens mij is het gewoon een Atx voeding. hoe kan ik voor de zekerheid checken
Voeding doormeten met een multimeter is de meest zekere methode. hang een hdd aan een molex zodat hij iets van belasting heeft en sluit de groene met de zwarte pin kort. (en houdt die kortgesloten). Als het goed is springt je voeding dan aan. En dan kun je simpelweg de pinnetjes 1 voor 1 doormeten en vergelijken met de standaard ATX pinout.

• Elve1984
Had de voeding "kort gesloten" met paperclip. daarna gebeurde er niks. na seconde of 15 begon het naar verbrande lucht te ruiken. toen kreeg ik een vermoeden. heb daarna me "goede" pc uitgezet en de voeding die daar in zit aan het nieuwe spul gehangen. toen starte die op en kreeg ik op het beeld te zien "New CPU Installed". dus denk dat ik wel kan concluderen dat de voeding ook defect is. nu alleen nog ff ergens een nieuwe Voeding op de kop zien te tikken. Bedankt allemaal voor de tips. ik heb er in iedergeval weer iets bijgeleerd.

Groeten Léon

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
ja moet een P4 plugje indrukken , das een plugje met twee keer zwart en twee keer gele draad er aan , je hebt waarschijnlijk een aansluiting op je moederbord voor dit plugje , maar niet op je voeding , want dat is waarschijnlijk een ouder model

als je het plugje niet aansluit doet je pc het dus niet

[ Voor 11% gewijzigd door successor op 01-06-2006 12:56 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1