Toon posts:

Twee maal HDMI naar 1 maal

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lopen zoeken en informeren maar krijg niet de juiste oplossing.

Ik heb een philips 32pf9966 lcd scherm
Deze heeft 1 dvi digitale ingang.
Momenteel heb ik ook een Humax sat ontvanger met hdmi uitgang voor hd kwaliteit
Deze heb ik met verloop op de lcd aangesloten en geeft perfect beeld.
Nu wil ik binnenkort ook een dvd recorder aanschaffen met hdmi uitgang ook voor hd kwaliteit

Mijn vraag is bestaat er een kastje of splitterkabels die van 2 of meer naar 1 hdmi uitgang gaan?
De electronica zaken weten het gewoon niet.
Zou toch te gek voor woorden zijn dat je hd ready lcd hebt en maar 1 invoer apparaat kan aansluiten met hd.

Alvast bedankt voor jullie info.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
IK kan je ook geen antwoord geven, maar stel me volgende vraag

Als de electronicazaken het niet weten, hoe ga je er dan aangeraken ;)

Verwijderd

Je kan een switchbox gebruiken, volgens mij zijn de Octava switchboxen wel goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de kritieken zijn overwegend positief. Er zijn uitvoeringen van 3 aansluitingen en van 5 aansluitingen.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16

Verwijderd

Topicstarter
Die switches had ik ook al gevonden, maar is qua prijs geen oplossing.
Je koopt een dvd recorder van 450 euro en vervolgens om aan te sluiten komt er duizend euro bij.
Dit zijn ook switches van veel ingangen bij elkaar.
Ik zoek van twee naar 1 of een oplossing hiervoor.

Verwijderd

ik denk dat het er wel aan komt maar het is nog in ontwikkeling allemaal
maar je kan hem toch van doorlussen zoals iedereen doet met de scartkabel ???????

wat wel volop te verkrijgen is zijn de switchen die ook al eerder genoemd werden hier een nl site die ook van die switchen heeft

http://www.kabelsenco.nl/shop/index.php?cPath=24_252_294

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu juist het probleem.
Met scart is geen HD kwaliteit mogelijk, moet via hdmi en dvi.

De apparaten ontwikkelen zich sneller dan het aantal tv aansluitingen en een lcd scherm moet nog 10 jaar mee

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
ALs je even had gegoogeld met de woorden "HDMI" en "switch" kwam je hier op uit:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_108.html
Lijkt me de perfecte oplossing voor jouw situatie.
Ben je al voor 59 Euro de man!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
JazzySOB schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:50:
ALs je even had gegoogeld met de woorden "HDMI" en "switch" kwam je hier op uit:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_108.html
Lijkt me de perfecte oplossing voor jouw situatie.
Ben je al voor 59 Euro de man!
Dat kan zelfs nog goedkoper, deze (€38+?? verzending) of deze (€39+€6,50 verzending). Als ik zo even naar de plaatjes kijk lijken ze nog hetzelfde ook? :P

edit:
Stomme framepagina's, als je direct op die 2e link klikt kom je een beetje raar uit. Anyway, je kunt ook via http://www.elektronica-online.nl/ » Audio&Video » A&V schakelaars » Video schakelaars gaan dus :P

[ Voor 17% gewijzigd door Xander op 01-06-2006 14:15 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tranquility
Dat scheelt inderdaad weer flink (kun je nagaan wat ze er op verdienen).
Wel idioot dat ze de inputs aan de zijkant van de boxjes hebben geplaatst i.p.v. alle aansluitingen naast de output aan de achterzijde te plaatsen. Zie je nu al die kabels aan de zijkant zitten.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Sorry, had een post over het hoofd gezien.

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9655 was al gevonden.

[ Voor 197% gewijzigd door waslijn op 01-06-2006 14:44 ]

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:46
Bij MCSNET hebben ze er één vanaf €59,-

http://mcsnet.nl/nl/dept_41.html

EDIT: Lama....

[ Voor 15% gewijzigd door mo3lla op 01-06-2006 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet dat die goedkope kastjes geen hdcp ondersteunen.
Dit is van dvd naar je lcd scherm van wezenlijk belang, anders geen beeld bij kopieerbeveiliging.

De goedkoopste is dus rond 200 euro, doe daar drie redelijke kwalteit kabels bij en je bent
weer ruim 100 euro kwijt.
Het is toch te gek voor woorden dat je twee dood gewone apparaten op je lcd aansluit en dat dat dan ruim 300 euro moet kosten.

Alle randapparatuur wat op dit moment uitkomt, begint allemaal hdmi uitgangen te krijgen.
Een pas gekochte lcd heeft vaak maar 1 dvi of hdmi ingang, terwijl het wel 10 jaar meegaat.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Die kopieerbeveiliging houdt tot 2010 ofzo toch nog niets in, dus wees niet bang voor downgraded signal ofzo. Tegen die tijd wordt het toch al veel meer mainstream ;).

• Tranquility
Kopieerbeveiliging lijkt me zowiezo niet toepasbaar. Hoe zit het dan met harddiskrecorders en Dual PVR HD-satellietontvangers met harddisk e.d? En niet te vergeten de komende dual ontvangers met harddisk voor terrestrial digitale televiesie. Mensen willen toch programma's kunnen opnemen om later te bekijken. Dit zou dan door HDCP onmogelijk worden gemaakt. Dan kunnen er geen programma's meer worden opgenomen om op een ander tijdstip te bekijken (timeshifting).

Bovendien, alleen het apparaat aan de ontvangende kant (weergever) moet dan HDCP hebben. Deze switchkastjes doen niets anders dan dom het digitale signaal onbewerkt doorsturen.

En ach, tegen de tijd dat Blu-Ray en HD-DVD in de huiskamers staat is er al lang een oplossing gevonden, zie het macrovision en regiohack verhaal...

[ Voor 28% gewijzigd door Tranquility op 03-06-2006 00:13 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:47:
Dat is nu juist het probleem.
Met scart is geen HD kwaliteit mogelijk, moet via hdmi en dvi.
Ben toch wel benieuwd hoe jij denkt HD kwaliteit uit een PAL DVD recorder denkt te krijgen. Dat krijg je iig niet door het signaal te laten upconverten.

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
de toshiba 52 is een dvd hd recorder en hoeft dus geen signaal te upconverteren.
Gewoon hd opnemen en afspelen

• HunterPro
  • Niet online
stefanbstefan schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:51:
de toshiba 52 is een dvd hd recorder en hoeft dus geen signaal te upconverteren.
hd als in harddisk denk ik dan ;)

overigens denk ik dat zo'n dom kastje van 40 euro ook wel met hdcp om kan gaan - het is werkelijk niks anders dan een fysieke schakelaar. Er gebeurt niks met 't signaal. Ik zou niet weten waarom dat niet hdcp-proof zou zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door HunterPro op 05-06-2006 10:55 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

stefanbstefan schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:51:
Hoe wou je die HD content dan opnemen?
Ik ken geen Harddisk recorders die een HD ingang hebben...

[ Voor 54% gewijzigd door job op 05-06-2006 10:59 ]

Pagina: 1