Krijg Dell Powervault 630f niet aan de gang...

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik heb hier een leuke 2e handse poweredge 6450 en een powervault 630f staan met daarin een sloot scsi schijven.

Het probleem is dat ik het niet aan de gang krijg. (ik ben totaal niet bekend met deze apparatuur)

powervault heeft heeft 2 db-9 aansluitingen aan weerszijde van de kast (4 in totaal) gelabeld PRI en EXT.

Als ik nu met de bijgeleverde kabels deze twee PRI interfaces koppel aan de FC interface van de poweredge, boot die netjes op tot de qlogic controller. Hier kan ik ingaan, en als ik dan "scan fibre devices" doe, zie ik netjes mijn 10 disks staan. Ik kan hier echter geen logische volumes ofzo aan maken.

Als ik het systeem door laat booten, geeft deze de error "processor or termination card not installed"

Als ik de kabels uit de fc adapter haal, boot de machine wel gewoon op.

Heeft er iemand enig idee hoe ik deze powervault aan de gang krijg?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Wat in je opsomming ontbreekt, en wat er bij mijn weten wel bij zou horen, is een powervault 650F . Dit lijkt op een 630F, maar dan hoger. De extra hoogte is nodig omdat er storageprocessors in zitten, en die heb je nodig om de 630 aan te spreken. Dell gaat er van uit dat je 1 x 650F hebt, met daaraan eventueel gekoppeld 1 of meer 630F's. De 630F is als het ware een uitbreidingsunit voor de 650F.

Verder schrijf je dat er in de 630F SCSI disks zitten. Als het goed is zijn dit geen standaard scsi disks, maar hebben deze ook een Fibre Channel aansluiting.

De kaart in de server waar je kabels nu op hebt aangesloten is een Host Bus Adapter (HBA).

Het is een beetje vergelijkbaar met een 'standaard' netwerk. De HBA is dan de netwerkkaart, de 650F is de fileserver en de 630F is een extern SCSI disk array. De analogie gaat niet helemaal op, maar ook in dit geval werkt het niet zonder 'fileserver' (lees: 650F).

Ik ben zeker geen expert, maar ik ben momenteel bezig een vergelijkbare combinatie (maar dan inclusief 650F) te installeren, dus vandaar dat ik weet dat je een 650F nodig hebt.

Misschien werkt het ook met andere 'servers' (DPE's), er is ook een Dell 660F, maar ik betwijfel het omdat die (vrijwel) altijd in combinatie met de 224F wordt gebruikt.