Toon posts:

[A8N-E / WinXP64] PC komt niet verder dan post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie:

- Coolermaster 400W Voeding
- Asus A8N-E moederbord
- AMD Athlon64 3000+
- Club3D Radeon X800RX
- 1024 MB intern (1x 512MB Nanya , 1x 512MB Corsiar)
- 200GB Maxtor DiamondMax 11 (SATA)
- NEC 3520 (DVD brander)
- Windows XP64

[ Probleem ]
Nou startte ik die pc vanochten op, bleef die hangen bij het windows logo. Gebeurde de laatste wel vaker, dus ik drukte zonder er bij na te denken op reset. Toen begon de echte ellende.
Mijn PC komt de POST nog wel door, maar daarna is het afgelopen. Beeld gaat op zwart. Krijgt nog wel signaal, maar laat gewoon niets meer zien.

[ Geschiedenis ]
Ik heb een keer de CHIP-fan van mijn moederbord vervangen voor een heatsink van Zallman. Dit ging allemaal nogal lastig, maar het is gelukt en de pc deed het ook een hele tijd prima hiermee.
Alleen viel me vandaag op dat die heatsink wel erg dicht bij mijn videokaart zit (3mm ofzo).

[ Wat ik heb geprobeerd ]
- Geheugen 1 voor 1 geprobeerd
- kijken of de windows XP (32) installatie CD wel wil booten - dat wil wel
- BIOS resetten (zowel vanuit de BIOS zelf als via de jumper op het moederbord)
- Videokaart in systeem van huisgenoot geprobeerd (heeft verder precies dezelfde configuratie) - daar werkte die wel gewoon fantastisch (andersom, zijn kaart in mijn pc, heb ik niet geprobeerd omdat dat me niet nodig leek).

Uiteindelijk dus nog steeds geen succes. Ik begin bang te worden dat mijn moederbord de geest heeft gegeven.
Heeft iemand nog andere ideeen wat er aan de hand zou kunnen zijn, ben zelf echt ten einde raad namelijk.

PS. Ik heb 2 minuutjes de voltages van m'n voeding in de gaten gehouden en die hebben in die tijd geen grotere afwijking dan 0.1 V van hun target waarde gehad, dus de voeding verdenk ik eigenlijk ook niet.

Verwijderd

Probeer windows er is opnieuw op te zetten, mijn win xp pro x64 is laatst ook op miraculeuze wijze gaargebakken.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.
Ik heb mijn harde schijf in de pc van mijn huisgenoot gedaan en daar bootte die ook niet.
Dus zijn windows geboot met mijn schijf er nog in, en die kwam hele dikke fouten tegen, onder andere in de 'dir' (system hidden) boot$ :/
Maargoed, ik heb er nu weer Windows XP (32) Professional op staan.
Geloof het wel met XP64, te veel problemen gehad. 8)