Toon posts:

bewaren email outlook express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: PC met windows 98 en een versie van outlook express (weet ff niet welke exact, pc staat ergens anders) In Outlook express een heeeeeleboel mailtjes met bijlages

Nieuwe mail wil niet meer binnenkomen, door timeouts, de computert ratelt als een gek als outlook gestart wordt om alle mail in te laden is mijn idee.

Ik wil de pc van die persoon nu eens opnieuw gaan installeren, maar de mail mag niet verloren gaan.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest maar kan niet een geschikt antwoord vinden. De meeste mensen willen de mail weer terug in hun nieuwe installatie, maar ik dus niet omdat ik denk dat dat de pc/programma weer vertraagd. Praat echt over totale inhoud van mappen van zo'n 4 gig :S

Ik wil de mail ergens anders opslaan en dat die te openen is als eml. Dit lijkt mij het handigdst, maar ben zelf ook niet zo'n computerkenner.

Heb die persoon ook verteld dat die voortaan ze mail/bijlage direct moet opslaan in een andere map en niet alles in postvak in laten staan. Ook is het zo dat er in de postvak in onderliggende mappen liggen, per persoon een mapje die veel mail sturen. Deze structuur wil ik proberen te behouden.

Is dit mogelijk? zo ja waarmee, iemand tips en linken?

Alvast bedankt en sorry als ik ergens overheen lees

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:48:
Situatie: PC met windows 98 en een versie van outlook express (weet ff niet welke exact, pc staat ergens anders) In Outlook express een heeeeeleboel mailtjes met bijlages

Nieuwe mail wil niet meer binnenkomen, door timeouts, de computert ratelt als een gek als outlook gestart wordt om alle mail in te laden is mijn idee.

Ik wil de pc van die persoon nu eens opnieuw gaan installeren, maar de mail mag niet verloren gaan.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest maar kan niet een geschikt antwoord vinden. De meeste mensen willen de mail weer terug in hun nieuwe installatie, maar ik dus niet omdat ik denk dat dat de pc/programma weer vertraagd. Praat echt over totale inhoud van mappen van zo'n 4 gig :S

Ik wil de mail ergens anders opslaan en dat die te openen is als eml. Dit lijkt mij het handigdst, maar ben zelf ook niet zo'n computerkenner.

Heb die persoon ook verteld dat die voortaan ze mail/bijlage direct moet opslaan in een andere map en niet alles in postvak in laten staan. Ook is het zo dat er in de postvak in onderliggende mappen liggen, per persoon een mapje die veel mail sturen. Deze structuur wil ik proberen te behouden.

Is dit mogelijk? zo ja waarmee, iemand tips en linken?

Alvast bedankt en sorry als ik ergens overheen lees
Genie Backup Manager kan dat (en nog veel meer):

http://www.genie-soft.com/products/gbm/default.html

Verwijderd

Topicstarter
ik zie bij de specs van dat programma geen windows 98 staan, dus bang dat dat niet werkt. Iemand andere opties/ideeen? Om nou 3000+ mailtjes per stuk op te slaan :S

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mijn mailbox heb ik al jarenlang steeds meegenomen vanuit Win 2000 naar iedere volgende XP installatie, van Outlouk Express naar gewoon Outlook gemigreerd. De mailbox is inmiddels 1,3 Gigabyte maar mijn P4 en 1 Gig RDRAM i.c.m. RAID 0 doet daar absoluut niet moeilijk over.

Ik begrijp wanneer je over Win98 praat het hoogstwaarschijnlijk over een PIII gaat !? Hoeveel MB/GB praten we over? Hoeveel mem heeft dat ding? Hoe is het met de hardeschijf gesteld? Het zal vast een ouder beestje zijn .. misschien tijd voor een reinstall met nieuwe HD en wat meer mem o.i.d. ?

Ik heb ooit zo'n prog gehad, maar hoe dat heette ... ?! Ik kan hem ook niet meer vinden op mijn PC

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-06-2006 07:40 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Je moet gewoon de map c:\windows\Application Data\microsoft\Identities\{77E7DC76-B665-4696-9F06-475D3C086161} in zij geheel kopieren. De laatste map verschilt per computer, maar ziet er ongeveer zo uit.

Na opnieuw installeren ga je in OE naar:
Bestand-->importeren-->berichten-->microsoft outlook express 6 -->volgende-->
E-mail uit een OE6-archiefmap importeren--> bladeren--> en dan de juiste map opzoeken.

Konah

• zilogger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03-2009
Genie Outlook Express Backup is een programma dat werkt
ook onder Win98, Win ME, Win2K en Win XP.

Exporteert alle e-mail boxen, accounts, instellingen en IE favorieten.
En zelfs bestanden
Gebruik bij de backup geen compressie.

Bij een nieuwe installatie Outlook Express openen en weer sluiten.
Genie Outlook Express Installeren en de data restoren.
Bij het restoren worden ook de accounts teruggezet.

Ik gebruik het altijd bij een herinstallatie van Computers.

Genie Backup Manager is de grote broer van Genie Outlook Express Backup.
Hiermee kan je ook Outlook, Outlook Express en met plug-ins voor diverse programma's
zoals Mozilla en WinAmp, een backup van maken.

gowron uses only AMD

Pagina: 1