Toon posts:

[Bios Batterij] Moederbord ASUS A8N-E reparatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey beste tweakers,

Ik had een hele nieuwsgierige vraag gehad.
Ik heb in het verleden een ASUS A8N-E moederbord gehad.
Dat is overleden aan een te brakke voeding ( Enermax 370 Watt ).
Ik zou dit moederbord graag willen fixen, zou het kunnen zijn dat de bios batterij kapot is? en kan ik dat *TIJDELIJK* vervangen door mijn batterij uit mijn ander moederbord ; ASUS A8R32-MVP Deluxe?

Wat ik zelf al heb geprobeerd is:

*Andere CPU
*Clear CMOS
*Andere voeding ( Tevens voeding nu in het systeem )

CPU is een AMD Athlon 3000+, deze is echter niet kapot want zit in huidige systeem.

* edit: Voordat het moederbord dood ging, heb ik het moette flashen met de CD, na het flashen gaf hij aan dat de flash O.K. was maar nadat hij dat deed is ie niet meer opgestart.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 18:48 ]

Verwijderd

Je kan gewoon booten zonder BIOS-batterij, alleen hij onthoud geen opgeslagen gegevens van je BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, het is ook al niet de bios batterij dus, want boot nu zonder. ( lege bios dus )
Maar iig, ik weet haast zeker dat er nix is doorgefikt.
Het is fout gegaan bij het flashen denk ik al zelf ( wat nu topicnaam onzinnig maakt ).
Hoe zou je nog een moederbord kunnen flashen ? of is het nu echt gwn ( half levend en ) dood.

Verwijderd

Je zou iemand kunnen proberen te vinden met hetzelfde moederbord, en dan hotswappen (toch?). Er is ook een bedrijf die je bios-chip opnieuw flasht.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie weer een beetje hoop, ik zal wel zelf zoeken hoe je kunt hotflashen.
Maar weet jij dan misschien een bedrijf wat mobo's flasht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:03:
Ik zie weer een beetje hoop, ik zal wel zelf zoeken hoe je kunt hotflashen.
Maar weet jij dan misschien een bedrijf wat mobo's flasht.
Ze flashen niet je mobo, maar alleen je bios-chip.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:25
als de bios mislukt is kun je de cd van het moederbord erin plakken en dan flasht ie em opnieuw heb ik ergens gelezen, staat volgens mij ook in de handleiding, ik heb namelijk hetzelfde moederbord :)
Pagina: 1