Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik heb een vreemde bug in Word 2003 gevonden: Wanneer ik de onderstaande reeks ononderbroken underscores in Word 2003 plak, krijg ik een crash:
---------------------------
Microsoft Visual C++ Runtime Library
Buffer overrun detected!

Program: D:\MSOFFICE\OFFICE11\WINWORD.EXE

A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's
internal state. The program cannot safely continue execution and must
now be terminated.

OK
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ik draai Office 2003 NL met Service pack 2.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne doet het niet
Word 2003, geen servicepack, versie 11.5604.5606 (wat een idiote versienummer, maar kom)

heb er wel nog eens iets van gehoord, iemand die me een hele serie tekens doorstuurde en bij hem daar telkens een crash op had. Ik had er ook geen problemen mee... Dat was exact dezelfde versie van mij, we hebben hem namelijk in dezelfde winkel en op dezelfde dag gekocht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik heb MS Word versie 11.6568.6568 SP2, Onderdeel van Office Professional.

Het gebeurt zowel thuis als op mijn werkplek. Als mijn collega het onder Office XP probeert gaat het goed: geen crash.

Update: Het probleem lijkt voor te komen wanneer de reeks underscores door de Nederladse (automatische) spellingscontrole wordt gecontroleerd. Als de taal op Engels staat, komt er geen crash.

[ Voor 81% gewijzigd door Tyrian op 31-05-2006 19:01 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben het hier op het werk ook op een aantal systemen. Ook sommige medewerkers krijgen dit thuis. De foutmelding komt ook niet bij elk document voor. Op internet is er nog weinig over te vinden. Wel iets over een Italian version van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
/me Marf0rz meldt zich :)

Dat is wel stom toevallig zeg, een gebruiker kwam daarnet met hetzelfde probleem. Niet dat ik er op GoT naar zocht, ik kom dit topic toevalligerwijs tegen.

Ik ga later even kijken of dit simpel op te lossen is. Wij draaien hier 11.6568.6568 SP2, NL met de spellingsconrole. Kennelijk is het een SP2 bug?

[ Voor 6% gewijzigd door Marf0rz op 07-06-2006 11:11 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij draaien al langer SP2 echter vorige week kwam dit voor het eerst naar voren. Misschien een nog niet bekend virus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn bericht niet editten...

edit:
toch wel, alleen als "ingelogd blijven" aanstaat

Dan maar weer een nieuw: we krijgen het ook in documenten zonder underscores.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een workaround:

Infolabels uitschakelen (bij autocorrectie opties) én spelling/grammatica controle tijdens typen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
Ik heb hier op mij werk hetzelfde probleem (ROC met +/- 300 pc`s), maar bij mij doet dit probleem zich alleen voor met --- tjes en pas nadat je 4 "lijnen" maakt op een A4-tje en ook alleen als je de 4 lijnen in één keer trekt.
Dus als je eerst 3 lijnen trekt, dan na de laatste karakter een enter en dan de 4e lijn trekt is er geen probleem, ook komt het probleem niet voor als je lijnen trekt met underscores of met punten.

Iemand al een betere oplossing gevonden dan die van Klausito, want dat werkt wel maar is niet echt een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook geen echte oplossing maar een workaround zoals ik zei. Definitieve oplossing zal wellicht in een patch van Ms zitten.
In ieder geval heb je weer een werkbare situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 19-06-2006 14:02 . Reden: microsoft verbasteringen zijn zó afgezaagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

tCC

dikke ruk inderdaad, hier ook last van, wellicht door een of andere MUI update (zucht!).
heeft er iemand al een fix ? ik neem niet aan dat het morgen opgelost is met de nieuwe patches.

tya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

Zoals ik al dacht is het probleem NIET opgelost na het installeren van de nieuwe Office Updates, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

Ik heb nog even wat dingen geprobeerd.

Office 2003 Engels geinstalleerd, geen probleem.
Office 2003 SP2 geinstalleerd geinstalleerd, geen probleem.
Office 2003 Updates geinstalleerd, geen probleem.
Office 2003 Proofing Tools (Dutch en English geinstalleerd), geen probleem.
Office 2003 Service Pack 2 voor taalprogramma's (dus voor de Proofingtools) geinstalleerd, buffer overrun.

na de SP2 voor de Proofing Tools valt KB913571 nog te installeren, maar blijft het probleem bestaan.

het probleem doet zich (zo ver ik heb kunnen zien) alleen voor als de taal van het document op Dutch (Netherlands) staat.

Als de Nederlandse proofingtools bestanden worden renamed komt de foutmelding niet, maar kan er geen spellingcontrole worden gedraaid e.d.

M.a.w. toch geen MUI update probleem zoals het er nu uit ziet. Ik zal van de week eens gaan testen met de Nederlandse MUI icm de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
De oorzaak is een bug in Word2003. Voor Italiaanse gebruikers is deze bug in 2004 opgelost. Met een kleine vertaalslag naar het Nederlands kunnen wij daar ook gebruik van maken.

Methode:

In Word: extra; opties spelling en grammatica; spelling controleren tijdens typen uitzetten
In Word: extra; auto correctie-opties; infolabels; tekst markeren met infolabels uitzetten
Word afsluiten
Zoek het bestand MSGRNL32.DLL op en hernoem dat naar MSGRNL32.DLL.old

Nu is het mogelijk het document aan te passen. Nadeel is dat de spellingscontrole niet meer werkt…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Sorry dat ik deze topic terug opengraaf maar ik heb al overal gezocht voor een oplossing te vinden.

Ik kan het niet voor elkaar krijgen om de nieuwe spellingscontrole te installeren. Gewoon niet
Kan iemand me een idee geven?

Het is wel deze KB913571 maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om deze te installeren op mijn Office2003 machines.
tcc755 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:19:
Ik heb nog even wat dingen geprobeerd.

Office 2003 Engels geinstalleerd, geen probleem.
Office 2003 SP2 geinstalleerd geinstalleerd, geen probleem.
Office 2003 Updates geinstalleerd, geen probleem.
Office 2003 Proofing Tools (Dutch en English geinstalleerd), geen probleem.
Office 2003 Service Pack 2 voor taalprogramma's (dus voor de Proofingtools) geinstalleerd, buffer overrun.

na de SP2 voor de Proofing Tools valt KB913571 nog te installeren, maar blijft het probleem bestaan.

het probleem doet zich (zo ver ik heb kunnen zien) alleen voor als de taal van het document op Dutch (Netherlands) staat.

Als de Nederlandse proofingtools bestanden worden renamed komt de foutmelding niet, maar kan er geen spellingcontrole worden gedraaid e.d.

M.a.w. toch geen MUI update probleem zoals het er nu uit ziet. Ik zal van de week eens gaan testen met de Nederlandse MUI icm de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
En SP3?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Iedereen heeft SP2, nog geen SP3 en gaan we ook niet installen. We gaan direct de stap Office 2007 maken.

EDIT: Het is me gelukt met de volgende file

Office2003mui-KB913571-FullFile-NLD.exe

Ik wacht op feedback van de user :-)))

[ Voor 38% gewijzigd door Kingskawn op 07-01-2008 12:00 ]

Pagina: 1