Toon posts:

Webcam software met multi-camera support.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al maanden op zoek naar "goeie" software die meerdere webcam's kan aanspreken en uploaden naar verschillende lokaties.

Ik heb veel verschillende software uitgetest, maar geen enkel pakket heeft de eisen die ik stel.

Ik zoek een programmatje met de volgende eisen:
• Meerdere camera's ondersteunen
• Upload via FTP, of aanbieden via HTTP per camera apart.
• Overlay's kunnen gebruiken, om zo de tijd toe te voegen, en extra informatie.
• Iets wat gratis/opensource is (of een fullversion try van minimaal 30 dagen).
• Niet lomp/grafisch (winxp style) afgewerkt, gewoon z'n werk doen.

Nou denkt iedereen meteen aan Webcam XP, Fwink, Webcam Publisher v2.0, enzovoort. Maar geloof me, ik heb er al veel uitgetest. Opzich werkt WebcamXP goed, het is alleen TERGEND TRAAG als het programma meer dan 20 dagen aan staat.

Het boeit me niets hoe het programmatje werkt, of ik meerdere programmatjes moet openzetten. Als het maar een beerbare oplossing is. Webcam2000 is opzich simpel, dmv WGET kan ik de image uit de webserver (in webcam2000) trekken en zelf uploaden. Het enige nadeel is dat dit zonder config file werkt, maar adhv het Windows Register. Dus het programmatje kan niet 2x draaien (na herstart van programmatje moet je dus de 2e opnieuw instellen). Het mag ook een commandline programmatje zijn wat een webcam kan aanspreken en captureren, zolang het maar een redelijke hackfactor heeft.

Ik zoek dus een goed en degelijk programmatje, wat meerdere webcam's (vanaf zelfde driver) kan inladen. Ik heb 4x de zelfde camera die ik probeer te publiceren over het internet, dit dmv een upload om de 5 minuten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 18:29 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
hmmm, misschien een heel stom idee hoor, maar als ik het goed begrijp, wordt webcamXP na een tijdje pas langzaam.

is het geen idee om een klein programmaatje / batch-bestand of iets dergelijks te maken, die iedere dag op moment X het programme even afsluit, en opnieuw start?

zoiets moet wel te realiseren zijn lijkt me.

of zie ik wat over het hoofd?

Verwijderd

Als je zelf kunt programmeren, heb je met OpenCV zo een functie geschreven die om de X seconde voor meerdere camera's een screenshotje in een directory zet; het sync-en zou niet zo'n probleem moeten zijn met ingebouwde synchronisatie software in windows, of een library.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zeker prorgammeren (webgerelateerd in ieder geval), maar ik heb geen zin om zelf iets te schrijven.

Het probleem met Webcam2000 is dat mijn Windows de webcam's als 1 driver ziet, bij sources kies ik eerst één (1) WDM driver, en daarna kan ik kiezen voor 1 van de cam's. In de config slaat hij enkel op welke WDM nummer hij moet gebruiken, en gezien dat gelijk ligt (zelfde driver tenslotte), werkt het niet echt.

Is er ergens een loopback-driver te vinden, zodat ik een Webcam kan "sniffen" uit WDM driver 1, en kan porten naar een "fake" driver. Dit dan ook met de andere cam's doen zodat ik ipv 1x WDM driver een totaal van 5x WDM driver krijg. Dan is mijn probleem al opgelost, maar echt iets vinden kan ik niet.

Ik heb wel Fake Webcam gevonden, en andere software, maar dat werkt niet zoals ik het verwachte (de Fake Webcam driver is wel terug te vinden in bv MSN, maar niet onder de rest van capture programa's, zoals Webcam2000).