Autospeakers mankeren iets?

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb in mijn auto voorin twee kleine Pioneer 10cm speakertjes (zaten er al in) en achterin twee Caliber 6x9 speakers voor wat extra bas zonder verlies van kofferbakruimte. Klonk altijd acceptabel (auto's zijn toch al niet echt hi-fi en het ging mij hard zat). Sinds vandaag maken mijn twee achterspeakers echter een krakend geluid, en bas komt er niet echt meer lekker uit... Na wat zachtjes drukken op de conus van de linker is die wel weer prima gaan klinken, maar de rechter blijft erg brak. Ik merkte ook op dat de headunit (een Sony CDX-S2200 MP3/CDspeler) een stuk warmer was dan normaal (niet echt heet alleen).

Ik heb nooit oorverdovend hard gespeeld, weleens op een lekker volume gehad (wie niet :P ) maar ik let altijd goed op of het niet vervormt. Vandaag had ik 'm gewoon op een normaal volume staan.

Kan het zijn dat ze toch opgeblazen zijn of iets dergelijks? Of kan het vuil zijn wat zich opgehoopt heeft, zodat de conus niet meer lekker kan bewegen? Aangezien mijn andere speaker het (tot nu toe) weer redelijk doet, het leek mij stuk is stuk bij die dingen...

Hier stond een dode link.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk idd dat het een vuiltje is oid.
Er hoeft maar iets heel kleins bij de spoel te zitten en het klinkt voor geen meter.

Schoonblazen?

Wise enough to play the fool

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
strandbal schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:04:
Ik heb in mijn auto voorin twee kleine Pioneer 10cm speakertjes (zaten er al in) en achterin twee Caliber 6x9 speakers voor wat extra bas zonder verlies van kofferbakruimte. Klonk altijd acceptabel (auto's zijn toch al niet echt hi-fi en het ging mij hard zat). Sinds vandaag maken mijn twee achterspeakers echter een krakend geluid, en bas komt er niet echt meer lekker uit... Na wat zachtjes drukken op de conus van de linker is die wel weer prima gaan klinken, maar de rechter blijft erg brak. Ik merkte ook op dat de headunit (een Sony CDX-S2200 MP3/CDspeler) een stuk warmer was dan normaal (niet echt heet alleen).

Ik heb nooit oorverdovend hard gespeeld, weleens op een lekker volume gehad (wie niet :P ) maar ik let altijd goed op of het niet vervormt. Vandaag had ik 'm gewoon op een normaal volume staan.

Kan het zijn dat ze toch opgeblazen zijn of iets dergelijks? Of kan het vuil zijn wat zich opgehoopt heeft, zodat de conus niet meer lekker kan bewegen? Aangezien mijn andere speaker het (tot nu toe) weer redelijk doet, het leek mij stuk is stuk bij die dingen...
Toevallig de Calibers van de Halfords van 30 Euro? Een vriend van me heeft exact hetzelfde probleem. Ik laat je weten wanneer ik hem erover gesproken heb :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Niet van de Halfords, wel ongeveer die prijsklasse :P Beetje papiergroene conus, drieweg speakers. Type zou ik even moeten opzoeken.

Gisteravond nog even de probleemspeaker uit z'n hoedenplankje getild, wat geblazen, beetje geschud/zachtjes getikt, en nu doettie 't weer :? Ik ga eens voorzichtig iets met persluchtstoten proberen ofzo... Blijkbaar is het inderdaad vuil, gelukkig.

Hier stond een dode link.