Analoge of digitale TV op een LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Sinds een weekje heb ik nu een Philips 32PF9966 Lcd TV. Op dit moment maak ik gebruik van gewone tv via de kabel van Casema. Ikzelf ben over de beeldkwaliteit niet te spreken.

Ik vroeg me af of het zinvol is om over de te stappen naar digitale televisie, of maakt het geen ruk uit? Volgens mij is het verschil op een gewone CRT TV niet zo heel groot, maar hoe zit dit met LCD?

Op het internet lees je dat het beter kan zijn, maar dat dit niet altijd zo is..

Iemand hier ervaringen mee?

HODL

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Ik denk dat je beter kan wachten tot je een HD decoder te pakken krijgt. Digitale TV is soms zelfs nog slechter dan analoog, maar vaak wel iets scherper. Wat bedoel je met niet te spreken over de beeldkwaliteit btw? Heb je opeens veel meer ruis dan op je oude CRT? Dan kan ik je DTV wel aanraden. Maar je kan toch beter wachten dat je een Samsung HD decoder ziet liggen of Philips zijn HD decoder productie op gang krijgt. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op LCD zul je het verschil merken, maar als je niet tevreden bent over de beeldkwaliteit dan kun je beter eerst er voor zorgen dat gebruik maakt van een goede antennekabel dat scheelt een hoop. Digitale tv zal nog wat betere kwaliteit hebben, maar soms is de bitrate dusdanig laag dat je veel compressie ziet. Verder heeft het als grote nadeel dat digitale tv voor geen meter zapt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij digitale TV zie je op een LCD/plasma de compressie artefacts weer veel duidelijker. Digitale TV is nog niet volwassen en de bitrates zijn veel te laag. Het wordt pas interessant als ze dat opgelost hebben.

Ik kijk nu al ruim een jaar TV met het oudere broertje van de jouwe (32PF9976) en analoge TV met UPC is bij mij dik in orde. Alleen zenders zoals National Geographics, Discovery en MTV zijn relatief slecht, maar dat ligt puur aan het bronmateriaal (compressie artefacts). Op een CRT zie je het alleen minder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Denizz schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:52:
Ik denk dat je beter kan wachten tot je een HD decoder te pakken krijgt. Digitale TV is soms zelfs nog slechter dan analoog, maar vaak wel iets scherper. Wat bedoel je met niet te spreken over de beeldkwaliteit btw? Heb je opeens veel meer ruis dan op je oude CRT? Dan kan ik je DTV wel aanraden. Maar je kan toch beter wachten dat je een Samsung HD decoder ziet liggen of Philips zijn HD decoder productie op gang krijgt. :)
Ik bedoel inderdaad ruis, en wazigheden rond bijvoorbeeld spelers van een voetbalwedstrijd. Als ik dat weg kan krijgen is ik blij :P

Ik heb al staan kijken bij die Samsug HD kastjes, maar ik vind 300 eur net even te veel op dit moment..

HODL

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Ralphie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:57:
Ik bedoel inderdaad ruis, en wazigheden rond bijvoorbeeld spelers van een voetbalwedstrijd. Als ik dat weg kan krijgen is ik blij :P
Die "wazigheden" rondom spelers (bewegende objecten) zijn een artefact dat waarschijnlijk door Pixel Plus wordt veroorzaakt. Zet dat maar eens uit. Zonder Pixel Plus vind ik het beeld echter weer zodanig minder dat ik de artefacts voor lief neem ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1