Toon posts:

W-lan: word er telkens vanaf getrapt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Opstelling: Laptop XP Pro + w-lankaart verbinden met AP -> SBSserver. SBSserver geeft automatisch een ip-adres

Probleem: Mac-adres is opgegeven bij de AP. Ook de wepcode is op de laptop ingevoerd. Sinds vanmiddag stoot het netwerk mijn laptop af. Hoe vaak ik ook de wepcode opnieuw invoer, nieuw netwerk aanmaak en voor de zoveelste keer de Firewall check (staat uit): de kaart/verbinding komt maar niet op het netwerk. Merde irritant, aangezien ik al twee uur aan het knoeien ben. Beste resultaat: wel een ip-adres krijgen, maar een 'beperkte verbinding'. Fuckers.

Een eerste oplossing heeft ervoor gezorgd dat ik een half uur verbinding had, daarna was het weer dikke pret.

Eerste oplossing: ik kwam erachter dat de Firewall niet was uit te schakelen. Dit zat 'm in twee profielen: een voor het domein en de ander voor lokaal. Deze twee policies heb ik uit het register geknikkerd en daarna kon ik verbinding maken. Nu niet meer, zowel lokaal als via domein. > het was tijdelijk voldoende.

Tweede oplossing: om ook op de faculteit van m'n studie verbinding te maken, had ik SecureW2 geinstalleerd. Deze is er nu af.

Het zit ergens anders. Zoek me suf, maar kom er niet uit. Iemand een tip?

P.S> Tot nog toe heeft de opstelling vlekkeloos gewerkt. Van nieuwe hardware of software is geen sprake, althans zover ik nu kan bedenken.

Verwijderd

Probeer eens een ander kanaal