Toon posts:

Performance?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, (Weet niet waar het aan ligt, dus daarom dat ik het in de Overige hardware post)

Ik heb naar mijn idee een performance probleem.
Ik neem als voorbeeld even Call Of duty 2. Ik draaide Call of Duty 2 op zijn laagst 800x600 met ongeveer 40-50 fps. Toen ik keek naar mijn fps op 1280x1024 haalde ik ineens 70-80 fps.

Ik heb Asrock p4i48 (te oud?)
2x 512 mb Kingston
P4 3.0ghz processor
Asus N6600GT 128 mb(AGP) met nieuwste drivers.
300W voeding (te weinig?)

Nu vroeg ik aan een vriend met het volgende systeem wat voor fps hij krijgt in Call of duty 2. Hij heeft 2.0 ghz processor, 1024 mb ram en een n6600GT 256 MB
Hij haalt met 1280x1024 (of enig andere schermresolutie) met laagste graphics een constante fps van 125. Nu heeft hij dus 128 mb meer videogeheugen en ik heb weer 1 ghz betere processor. Maakt videogeheugen tegenwoordig zoveel uit?
Of is er misschien bij mij iets aan de hand? Gister pc geformateerd en ik zag nog steeds geen verschil.

Ik heb een beetje in mijn bios rondgekeken en zag op verschillende fora dat mensen daar iets aan agp instellingen verandererden. Ik kon maar bij 2 dingen in mijn bios iets aan agp veranderen en dat was AGP/PCI of PCI/AGP(de andere weet ik zo niet meer). Ik heb de 'nieuwste' bios (bijna 2 jaar oud) die er te halen valt voor mijn systeem.

Spooxx

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:11
Speel je op Direct X 7.0 of 9.0, probeer eens te spelen op DirectX 7.0 geloof me je fps is ineens stuk hoger :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik speel met directx 7..vergeten te vermelden:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie het probleem niet... op een wat hogere resolutie draai je een stuk meer frames. Dan is dat toch prima? En of je nu 80 of 125 fps haalt, verschil is toch niet echt merkbaar.

Verwijderd

jawel hoor, bij Call of Duty(2) spring je hoger als je meer fps hebt (Bijvoorbeeld : 125 fps gelockt of 333 fps gelockt; is een bug die ook al in de Q3-engine zat bij CoD1)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 17:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(Weet niet waar het aan ligt, dus daarom dat ik het in de Overige hardware post)
Fout :o

Als je niet weet waar het aan ligt, doe daar eerst wat aan, bijvoorbeeld door onderdelen uit te sluiten en dergelijke. Je bent ook nog eens onvolledig in je vergelijking, je meldt namelijk niet *wat voor* 2GHz CPU die vriend van je heeft. Is dat een Core of een Athlon64, dan is het geen wonder dat die beter presteert dan een 3GHz P4. Verder zeg je niets over driver versie, over exact hoe je BIOS instellingen staan etc.

Hier kunnen we dus niets mee en ongeacht welk onderdeel "het probleem" geeft (zo er ueberhaupt al een probleem is), dit topic staat hier verkeerd :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.