Toon posts:

IC monitor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag.

Ik heb een klein vraagje.

Ik probeer asus smartdoctor aan de praat te krijgen en nu mis ik een monitor IC.
Geen idee wat het is.
Ik heb een ax850XT platinum videokaart
En een LG flatron M1917TM monitor.
inf file is geinstalleerd van de monitor
originele asus drivers inc de enhanced asus drivers zijn geinstalleerd.

videokaart: http://www.asus.com/produ...151&model=386&modelmenu=1

Ik zou graag willen wetten of ik dan wel smardoctor kandraaien en zo ja hoe, want na veel zoeken op GOt en google kom ik er nog niet uit en volgens asus zou mijn videokaart het moeten kunnen draaien.(Niet dat ik dat begrijp)

Met vriendelijke groet

vis....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 16:54 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Een monitor IC is in dit geval een integrated circuit die de temperatuur van je GPU kan meten.
Als deze mist op je kaart zul je het nooit aan de praat krijgen met dergelijke software.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:57:
Een monitor IC is in dit geval een integrated circuit die de temperatuur van je GPU kan meten.
Als deze mist op je kaart zul je het nooit aan de praat krijgen met dergelijke software.
http://www.asus.com/products2.aspx?l1=2&l2=-1

Volgens deze lijst kan mijn kaart dat wel. Dus daar zit het probleem niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 17:01 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat weet ik want elke X850XT PE heeft een temperatuursensor.
Dus daar zit het probleem niet
Nee, maar wel bij het feit dat het programma zegt dat je kaart er geen heeft.
Aan de hand van die informatie kun je op zoek gaan naar een oplossing, bijvoorbeeld op de site van Asus, Smartdoctor FAQ, forum aldaar, etc.

En als het je alleen om de temperatuur te doen is zijn er talloze andere programma's die je dit kunnen vertellen, zoals bijvoorbeeld ATiTool :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 31-05-2006 17:06 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
En daar kom ik dus geen cm verder want alles wat ze zeggen is welke geschikt zijn of niet en heb toch echt volgens hun wijze gewerkt, eerst asus drivers vervolgens enhanced en vervolgens smart doctor en nog niks te zien behalve de clock info's. die ik met ati tray tools ook kan zien maar wil gewoon asus stuff erop hebben en geen andere.

Nog wat waar kan ik wat sneller asus drivers downloaden want via asus gaat het 3,5 kb/ps en dat duurt 10 uur voordat ze binnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?, want het werkt nog steeds niet.

Verwijderd

zowizo zijn er veel problemen bekend met smartdoctor zoals programma's die niet meer werken, games die alleen nog maar een zwart beeld geven, games die "zomaar" crashen en dit alles is op te lossen door smartdoctor *NIET* te installeren... zoek maar eens op de verschillende fora...

ik zou er nog maar eens een keertje over nadenken eer ik met smartdoctor aan de kloot ga... ik spreek (helaas) uit ervaring

(nu heb ik natuurlijk wel een ander type vidcard, maar de problemen waren universeel)

Verwijderd

Topicstarter
oke, kijk hiet heb ik wat aan, bedankt denk dat ik het dan toch maar ati tray tools houd.
Pagina: 1