Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help me alsjeblieft

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb een oude computer met een ATX moederbord en allerlei andere goede onderdelen die ik graag wil hergebruiken. Omdat de kast erg wit, oud en vies is wil ik graag een andere. Omdat dit mijn eerste kast word die ik ga aanschaffen met allerlei speciale dingen wil ik wel wat hulp. het liefst een standaard kast met zijpaneel. Ik zou graag dat jullie me kunnen helpen met de aanschaf. Ik heb hieronder een lijstje gemaakt van kasten die ik wel vet vind. Als iemand ervaring heeft met zo`n kast laat me het weten!
Afbeeldingslocatie: http://www.core-systems.nl/images/SP10083.jpg
Een Aspire X-Dreamer II met een 420 Watt voeding
Afbeeldingslocatie: http://www.core-systems.nl/images/Case-AeroEngineJr-b.jpg
Een Aerocool AeroEngine JR zonder voeding
En deze vind ik zelf erg mooi
Afbeeldingslocatie: http://www.core-systems.nl/images/Xion%20II%20Series%20Gaming%20PC%20Case.jpg
Een Xion II Silver met een 450 Watt voeding

Wat ik niet weet is waar ik op moet letten bij de aanschaf bij de kast. Ook zou ik graag wat tips willen hebben met het inbouwen van neon en kleuren ventilators. En natuurlijk alles wat een beginneling als ik zou moeten weten om stomme fouten te voorkomen. ;)
Misschien weten jullie zelf een gave kast, laat me het weten!
En alvast bedankt he!

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2006 16:40 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Tja, een paar vragen die me te binnen schieten alvorens alternatieven aan te kunnen dragen:

- Is er een budget?
- Moet de behuizing een voeding hebben of heb je die al een goede?
- Hoeveel HD's/CD/DVD drives moeten er (evt. later) in?

Om maar een paar puntjes te noemen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik kan van een vriend van mij een goede voeding krijgen dus dat is niet nodig. Er moeten 2 plaatsen zijn voor een cd/dvd speler en brander. Mijn budget is maximaal 80 euro. Er komt geen extra 5,25 inch apparaten er in, misschien een 2e harde schijf, diskette station zeker niet. Beetje een uitdaging dus

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2006 16:47 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:45:
Ik kan van een vriend van mij een goede voeding krijgen dus dat is niet nodig. Er moeten 2 plaatsen zijn voor een cd/dvd speler en brander. Mijn budget is maximaal 80 euro. Er komt geen extra 5,25 inch apparaten er in, misschien een 2e harde schijf, diskette station zeker niet. Beetje een uitdaging dus
Een hardeschijf en diskette station zijn 3,5" apparaten ;)

Wat is een goede voeding? Merk / type?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Coolermaster Centurion. Vind ik persoonlijk 1 van de mooiste kasten. Heeft ook een zeer hoog mod gehalte

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij neon (CCFL's) krijg je klitteband waarmee je ze kan ophangen. Kleuren fans (LED-fans) is niks bijzonders mee behalve de ledjes. Kun je gewoon aansluiten op je voeding via een normale stroomstekker (molex) of een 3-pins aansluiting voor op je moederbord of eventuele fancontroller.
Verder misschien nog een paar punten:

-Moet de kast stil zijn?
-Moet de kast uitbreidingsmogelijkheden hebben?
-Moet er rekening mee gehouden met latere koeling zoals waterkoeling
-Hoe moet de airflow zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 01:16

BHQ

Hrm je noemt nu 3 lekker gammele kastjes, voor die 80 piek heb je een kast die lekker stevig is met een goede voeding zelfs. Maak iig niet de fout zoals ik vroeger deed door zo'n ontzettend gammel ding te kopen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Yngwie, kee, het is idd een mooie kast maar geen zijpaneel alleen, das wel jammer, maar verder best mooi. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2006 17:05 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Yapser, wat is dan geen gamele kast zoals jij dat noemt?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, neon is dus erg makkelijk en geeft volgens mij ook een mooi lichteffect. Alleen wat ik nu als kast neem weet ik echt niet. Oh ja, de voeding weet ik niet, zal het hem wel vragen zodadelijk of morgen als ik hem zie.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De kast moet wel wat uitbreidingsmogelijkheden hebben, genoeg 3,5 inch en 5,25 inch sloten hebben, genoeg ruimte voor uitbreidingen maar waterkoeling hoeft van mij echt niet, ten eerste veels te dur en ik durf het niet echt. En de airflow moet gewoon goed zijn, alles moet lekker koel blijven en ik moet ook later er zwaardere dingen er in kunne zetten zonder gelijk de ventilatoren van de kast te hoeven vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2006 17:09 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
TEAMIKKE schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:01:
Bij neon (CCFL's) krijg je klitteband waarmee je ze kan ophangen.
Dubbelzijdig plakband ftw, dat blijft écht goed zitten en krijg je soms bijgeleverd ipv klitteband
Wel netjes de kabels wegwerken he :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DarthPlastic, hoe krijg ik het mooiste de kabels weggewerkt in mijn kast?

• Spixo
Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:10:
DarthPlastic, hoe krijg ik het mooiste de kabels weggewerkt in mijn kast?
Kan je aub ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken? Ik zie hierboven 4 replies van je achter elkaar staan.

Je kan je kabels wegwerken achter je moederboard, of ergens anders uit het zicht. Je kan ook een modulaire voeding aanschaffen.

En nogmaals, wat voor voeding krijg je en wat ga je eraan hangen?

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 31-05-2006 17:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon kijken naar wat jij een mooie kast vind en die kopen. HEt is vaak makkelijk te zien of een kast gammel is of niet, vaak is het losschroeven van een zijpaneel al genoeg om te merken of het stevig is of zwabbert.
(mijn methode is wat drastisch - kan ik erop staan en de kast zakt niet in dan issie goed, anders is het rotzooi, maar denk niet dat een winkelier dat toelaat :P).

• BHQ

BHQ

Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:04:
Yapser, wat is dan geen gamele kast zoals jij dat noemt?
Vrijwel alles van Aopen, Antec, Chieftec, etc.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou, dankjulie wel in ieder geval. De voeding die ik krijg is een 350 watt silent voeding voor een atx moederbord. Merk ben ik vergeten maar hij kost iets van 70 euro. Maar wat is een modulaire voeding eigenlijk, srry dak et vraag maar dit is mijn eerste keer ;)
En ik zal wel goed kijken naar de kast, ik denk toch dat ik die gene pak die ik mooi vind. Even kijken of ie stevig is enzo en dan zal ik wel een mooie foto reeks maken. Alleen ff kijken of ik dan de camera van pap kan pakken :)

Ik leer in ieder geval een hoop zo.
maar ik ga denk ik eerst een leuek kast kopen en wat verlichting er in bouwen, kabels netjes weg werken en eerst maar eens de normale voeding gebruiken
wat is een goede modulaire voeding eigenlijk, liefst eentje van 350 watt of meer, en wat gaat het me dan eigenlijk kosten?

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2006 17:36 ]

• Spixo
Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:23:
Nou, dankjulie wel in ieder geval. De voeding die ik krijg is een 350 watt silent voeding voor een atx moederbord. Merk ben ik vergeten maar hij kost iets van 70 euro. Maar wat is een modulaire voeding eigenlijk, srry dak et vraag maar dit is mijn eerste keer:P
En ik zal wel goed kijken naar de kast, ik denk toch dat ik die gene pak die ik mooi vind. Even kijken of ie stevig is enzo en dan zal ik wel een mooie foto reeks maken. Alleen ff kijken of ik dan de camera van pap kan jatten:P
Een modulaire voeding is een voeding waarvan je de kabels kan loskoppelen van de voeding zelf. De voeding is dus gewoon los zonder bekabeling en met alleen stekkertjes in de wand van de behuizing. In deze stekkertjes kan je dan de kabels inpluggen die je nodig hebt. Het andere uiteinde van de kabel plug je vervolgens dan gewoon in bijvoorbeeld de harde schijf (bij een molex-connector).

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/psu-94_3.jpg
(geript uit het volgende topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14)

Waarom ik vraag over de voeding, kijk uit dat je niet met Qtec rotzooi zit. Zeker gezien je andere topic over uitvallende computers e.d.

• BHQ

BHQ

Modulair wil zeggen dat je achterin de voeding kabels prikt ipv. dat er een brei uitkomt.

-edit- damn you ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 31-05-2006 17:27 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Yapser schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:22:
[...]

Vrijwel alles van Aopen, Antec, Chieftec, etc.
Vergeet de QF50 serie, ik heb de QF50B, en die is echt wáárdeloos slap :|

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dankjuliewel in ieder geval, ik zal me trouwens ook meer aan de regeltjes proberen te houden. Mijn excuses daar nog voor.
Wat ik binnekort wil gaan doen is dit:
Die Xion II kast kopen en die standaard voeding gebruiken.
Alle kabels wegwerken die weg te werken zijn en het helemaal netjes maken.
Ook netjes de neon inbouwen, naar wat ik lees gewoon met de klitteband doen.
Toch proberen van die standaard voeding de kabels die ik niet ga gebruiken netjes te 'verstoppen' in de case.

Omdat ik niet over zo`n groot budget beschik ga ik naar alle waarschijnlijkheid niet een modulaire voeding kopen, het is wel mooier maar het zit gewoon niet in mijn budget.

Toch zijn er nog een paar vragen ontstaan.
Ik zou graag een stille pc willen met een goede airflow, die alles goed koelt en toch lekker stil is.
Hoe bereik ik dat zonder waterkoeling? Standaard fans lijken mij geen goede oplossing.
Dure Zalman koelers kopen ofzo?

Graag ook hierbij uw reactie :)

• BHQ

BHQ

Carpento schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:51:
[...]

Vergeet de QF50 serie, ik heb de QF50B, en die is echt wáárdeloos slap :|
Deze kastjes en Sweexjes zijn altijd nog dunner ;)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een echt stille pc is vrij moeilijk maar niet onmogelijk. Je zult altijd weer andere geluiden tegenkomen. Als casefans kun je Papst of Nexus fans gebruiken. Beide erg stil. Je mobo kun je wss wel passief koelen en de Videokaart zijn ook sets voor om dit passief te doen.

Je cpu moet je vaak actief koelen. Hoewel oude ook goed passief te doen zijn. Voorbeeld van passsieve koeler: Syncthe Ninja. Verder zijn er ook goede actieve te koop. zoals de Artic Freezer Pro (erg goede prijs/prestatie verhouding. Of de thermaltake Big Tyfoon. Als je dat allemaal zult hebben zal het geluid stukken omlaag gaan.

Verwijderd

Voor een stille pc is de kast een van de belangrijkste onderdelen, en dat gaat met deze 3 kastjes niet lukken. Als je stilte wilt moet je voor Antec oid. gaan.

Is de Antec P150 niets voor je? Misschien iets boven je budget maar die is wel mét goede kwaliteits voeding. En die is ook geluidsgedempt en met 120mm fans bijgeleverd etc.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou, ik heb weer een hoop geleerd. Maar ik zag een AOpen QF50C staan, hij was zwart met window voor 50 euro. Is het een echt slecht kast want zo in de etalage gezien zag ie er best redelijk uit, of heb ik me verkeken? En als ik de koelers vervang door stillere, heeft het dan wel enig effectin zo`n normale kast? Maar goed, ik zal me ook voor een deel zelf orienteren wat er allemaal te koop is en wat er zoal mogelijk is. Het word in ieder geval wel een leuk eerste prjoectje, ik hou u op de hoogte!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik denk dat je het met die een-na-laatste zin inderdaad compleet te pakken hebt: het is voor een groot gedeelte zelf kijken wat je leuk vind, om te kijken of het goed is reviews doorkijken en specs doorlezen en dan zelf beslissen. Een van de redenen waarom we een 'wat moet ik kiezen'-topic niet tolereren is dan ook dat je het best redelijk zelf kan uitzoeken, en het ook voor een groot gedeelte over smaak gaat. Hoewel ik topics heb gezien die stukken slechter waren dan deze moet ik 'm dus toch dichtgooien. Iig success met kiezen en kopen, en als je specifieke vragen hebt waar je niet uitkomt (en je komt er na zoeken nog niet uit) kan je altijd op GoT een topic starten. (Let er dan trouwens wel even op dat ongemod spul eigenlijk niet in CM hoort)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.