Toon posts:

Printen zonder Print to PDF mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Ik hoef niet te weten hoe ik het moet programmeren, maar slechts of het uberhaubt te programmeren is.

Ik ben bezig met een onderzoek naar een programma wat ik moet (laten) maken, echter daarmee moet de gebruiker het geopende document niet op kunnen als pdf, maar slechts enkel en alleen maar kunnen printen. Mbv standaard print oplossingen wordt er geschreven naar de printerlaag van Windows, welke print naar de driver, welke het daadwerkelijk afdrukt. Als je de "driver" PDF printer hebt geinstalleerd kan je het dus opslaan als PDF, echter dat wil ik dus voorkomen. Iemand enig idee of dat mogelijk is, of kan je daar altijd om heen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is niet mogelijk. De pdfprinter gedraagt zich als een printer. Wil je de complete printerlaag van windows omzeilen dan zul je printers rechtstreeks aan moeten spreken. Buiten of je uberhaupt binnen windows de hardware zo aan zou kunnen spreken zul je ook nog elk mogelijk printertype moeten implementeren om dit werkend te krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00
Is het simpelweg niet mogelijk om b.v. via group policy het installeren van nieuwe printers niet toe te staan ?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dát is wel mogelijk, maar ik heb zomaar het idee dat het om een web-applicatie gaat ...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:20:
Iemand enig idee of dat mogelijk is, of kan je daar altijd om heen?
Daar kun je altijd omheen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Mogen wij ook weten waarom er niet naar PDF geprint mag worden? Misschien brengt dat iemand op een ander (out-of-the-box) idee.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
Ik vraag me zomaar af waarom je iets wel printbaar -> papier wilt maken, maar niet naar pdf.... papier kan je met een scanner toch nog altijd naar afbeelding en of naar OCR scannen.

De zin ontgaat me dus een beetje. Verder kun je inderdaad direct naar de hardware proberen te schrijven, maar dan moet je voor veel printers de aansturing zelf gaan schrijven.

[ Voor 2% gewijzigd door nsa1984 op 01-06-2006 17:21 . Reden: Eens met ^^ ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:46

Nitai

Live the life you love.

Je kan eventueel in de webapplicatie (browserwindow) de menubalk uitschakelen en een print command aanroepen? Zodat deze gelijk met een pint dialog komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Nitai op 01-06-2006 17:30 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Nitai
Om vervolgens keurig de pdf printer te kunnen kiezen....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe wil je hiermee omgaan als op een systeem alleen een PDF printer en de MS Office Documentwriter geinstalleerd zijn? Dan is de standaardprinter een van deze twee en zal er altijd een file uitgedraaid worden ipv een papiertje.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Als het niet om een webapplicatie gaat zou je is kunnen proberen om een stukje PCL uit te laten spugen. Vervolgens laat je een aparte applicatie/routine dit naar een printer sturen.
Vroeger, toen je poep nog met een lange oe schreef en windows niet voorbij versie 3.11 was gekomen, kon je onder dos altijd iets als

'net use lpt1 \\server\printer'

doen, en dan

'copy ditendat.file' naar lpt1

doen. Nu weet ik toevallig dat dat onder XP en consorten ook nog kan.
Dit en dat file (tm) moest dan of tekst zijn, of een file dat speciaal gemaakt is voor die printer (onder andere te krijgen als je print naar file doet)
Misschien dat zo een soort opzet het wat moeilijker maakt om direct naar PDF te printen, maar ik geloof nooit dat het helemaal waterdicht is.... 8)7 8)7

/edit:
Hmm, een beetje een wazig betoog is dit wel, maar ik geloof wel dat de essentie duidelijk is :z

[ Voor 9% gewijzigd door elTigro op 01-06-2006 18:59 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
En nu de 64.000 bits vraag ;) Hoe ga je om met de situatie dat de printer een netwerk printer is? Share je PDF-printer, connect naar je eigen share, en print naar share.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:41:
Dat is niet mogelijk. De pdfprinter gedraagt zich als een printer. Wil je de complete printerlaag van windows omzeilen dan zul je printers rechtstreeks aan moeten spreken. Buiten of je uberhaupt binnen windows de hardware zo aan zou kunnen spreken zul je ook nog elk mogelijk printertype moeten implementeren om dit werkend te krijgen.
Wel mogelijk, bij de ActiveX applet van Sibelius Scorch (Muziek kopen) is het ook niet mogelijk om naar PDF te printen.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

kan je niet voordat er op print gedrukt worden kijken welke printers er geinstalleerd zijn? om vervolgens je eigen print scherm te bouwen, waarbij nooit de PDF printer voorkomt? Dan zit je natuurlijk altijd met de pdf printer als netwerk printer, maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dat hebben.

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1