Toon posts:

Widexs dataverkeer ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar weer eens voor de honderduizendste keer een topic starten...

Goed,

Ik heb een eigen bak draaien bij Widexs. 20GB dataverkeer vrij in de maand. Toen ik die bak daar plaatste had ik de mogelijk om twee dingen te doen als ik over de limiet heenging.

1. Van tevoren extra traffic inkopen
2. Een naheffing krijgen

Het eerste was natuurlijk tig keer goedkoper dan het tweede.

Ik maakte me vd week dus zorgen over me extra traffic en keek bij W. op de site.
Het schijnt dat je nu geen traffic meer van tevoren kan inkopen. Ik heb naar hun gemaild met de vraag ofdat het nog mogelijk was om extra traffic van tevoren in te kopen maar dat kan nu dus even niet meer.

Ik heb uitgerekend dat 1GB extra traffic me in de maand 40 ballen extra zal gaan kosten :(

Kijk ik naar wat andere co location bedrijven....daar kan je wel trafic van tevoren inkopen :)
Heeft dit te maken dat W. nu een beetje gaat uitkijken met zijn traffic omdat ze waarschijnlijk teveel bandbreedte in beslag nemen op hun lijnen en nu aan de klant proberen door te berekenen ?
Kijk 40 ballen voor 1GB extra in de maand vind ik toch wel een beetje erg veel..

Ik ga daarom mijn tweede bak ook ergens anders plaatsen.....mede omdat ik daar wel extra verkeer kan inkopen....als ik daar nog meer inkoop wordt het nog goedkoper....

Ik ben niet een 1 of andere schriep die elk dubbbeltje omdraait maar snap de gang van zaken bij W. niet helemaal...

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Dit is gewoon de manier van werken van WideXS, weinig aan te doen.
Aan jouw vaste maandelijkse kosten valt niet bijzonder veel te verdienen dus moet de winst ergens anders uit komen, en wat is er dan mooier om daar voor te nemen dan dataverkeer..?
Niets dus :P

40,= per Gigabyte is indeed nogal wat aan de prijzige kant, en dit heeft te maken met de kosten die WideXS betaald. Een KPN lijn van hoofddorp naar KPN/Keywest en een lijn naar AMS/IX zijn nou eenmaal duur. Het heeft overigens niets te maken met eventueel tekort aan bandbreedte van WideXS. 2x 34 Mbit is ruim voldoende voor het huidige dataverkeer wat ze nu verwerken, en mocht dit een probleem worden zal er zeker uitgebreid worden. (gebeurd binnenkort ook, extra 155mbit lijn erbij op een nieuwe 622 mbit carrier ;))

Als je onder die kosten uit wilt zul je over het algemeen een colocation provider moeten zoeken met een zelfde of iets betere kwaliteit netwerk, welke zijn facility dicht bij bijv. AMS-IX heeft staan. Ga ongeveer uit van 1 ct/Mb dat is een zeer redelijke prijs.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Laat ik dit nog een keer copy/pasten :):
Via deze weg wil Vuurwerk Internet BV afdeling DGK u laten weten dat u vanaf heden uw
eigen server kunt plaatsen in de serverruimte van Vuurwerk.
Hiervoor gelden onderstaande voorwaarden;

Server met 1 hoogte-eenheid - fl. 3000,- per jaar met een minimumtermijn van een jaar.
Server met 2 hoogte-eenheden - fl. 3300,- per jaar met een minimumtermijn van een jaar.
Server met 4 hoogte-eenheden - fl. 4200,- per jaar met een minimumtermijn van een jaar
Dit is exclusief:
- één domeinnaam (kost Nlg. 100,- per jaar)
Dit is inclusief:
- het recht van het plaatsen van de server
- de energietoevoer
- verwerking nameservers door VuurWerk Internet (hiervan kan niet worden afgeweken)
- 20 GB dataverkeer per maand (niet overdraagbaar naar volgende maanden)
- 1 IP-adres
- 1 Remote Power Switch

Verder rekenen wij eenmalig 450,- opstart kosten, iedere klant levert eigen kast.
Dit is inclusief:
- tijd systeembeheerder bij het installeren van het systeem
- kosten van het rack waarin de server wordt geplaatst
- kosten van 1 poort van de switch waarmee de kast aan het netwerk wordt gekoppeld

De server dient van tevoren te worden besteld en is leverbaar in AT en ATX uitvoering.
MAC-servers en andere
afwijkende modellen kunnen na bespreking met systeembeheer ook worden geplaatst.
Voor een Mac heeft u een extra plank nodig voor in het rack en dit kost 250,- extra.

2.afmeting eigen server:
breedte =19"inch (43 cm)
hoogte =4 hoogte eenheden (U) 1U=4.44 cm dus maximaal 17.76 cm hoog.

Inrichting eigen server:
- moederbord
- harddisk
- eventueel een cd rom
- grafische kaart
- 1 netwerkkaart UTP 10 of 100 Megabit
- voldoende geheugen (v/a 64 megabyte)
- de "oren" moeten aan de serverkast vastzitten.

De Server dient van te voren worden getest!

3. Extra dataverkeer op de eigen server.

Extra dataverkeer op de eigen server kost fl. 100,- per 10 GB. Restitutie voor ongebruikt
dataverkeer is niet mogelijk.

4. Virtuele hosting op de eigen server

Losse IP-adressen zijn mogelijk en kosten fl. 100,- per jaar. Als u alleen domeinnaam wilt
reserveren dan betaalt u alleen de gebruikelijke kosten hiervoor (meestal fl. 100,- per jaar).
Deze kunnen dan op de eigen server worden gebruikt.

U kunt uw eigen server via het Internet onderhouden, bv. door PC-anywhere.
Tijdens kantooruren kunt u na afspraak fysiek onderhoud plegen aan uw eigen server. Zelf
doen wij helemaal niets aan uw server. Alleen kan deze tijdens kantoortijd gratis door ons
worden ge-reset.

Alle software op uw server moet zijn geregistreerd. Daarnaast is het ook niet toegestaan
om illegale bestanden (volgens de Nederlandse Wet) te plaatsen of aan te bieden. Indien
deze regel wordt overtreden wordt uw server direct afgesloten. De meeste machine's
draaien onder Unix, daarna Windows NT, maar u mag ook andere programma's gebruiken.

Uw eigen server zult u zelf moeten verzekeren. Hoewel deze in een afgesloten ruimte met
onafhankelijk beveiligingssysteem staat en wij de hoogste mate van beveiliging nastreven is
bij calamiteiten uw server niet
meeverzekerd en zijn wij niet aansprakelijk bij schade of diefstal.
Lijkt me een goede deal (100,- per 10GB). Hun netwerk geeft de laatste tijd totaal geen problemen meer.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

[b]Op vrijdag 26 januari 2001 02:04 - - 1 Remote Power Switch
Lief van Vuurwerk dat je 1 Remote Power Switch krijgt. Zeker nu die dingen amper/niet te verkrijgen zijn :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Helaas mag je bij vuurwerk geen eigen nameservers draaien :(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wij wel hoor :).

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Dat mag ook wel Femme, als je zoveel reclame voor hen maakt :)

mag je ook al DNS draaien voor je 'eigen' reversed klasse? :)

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

Waarom mag je bij vuurwerk geen eigen DNS draaien? Lijkt me dat ze daar juist blij mee zijn...?

Verwijderd

Waarom mag je bij vuurwerk geen eigen DNS draaien? Lijkt me dat ze daar juist blij mee zijn...?
Lijkt mij ook. Misschien als verkapt reclamemiddel? :D

whois www.domeinnaam.nl laat dan tenslotte zien dat je nameservers van vuurwerk gebruikt :)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:28
hey femme. krijg jij soms een bepaald bedrag per nieuwe klant van Vuurwerk ? (ie. provisie?)

:)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

nope, Femme krijgt hosting :)

Verwijderd

nee, femme krijgt colocation

Verwijderd

dat bedoelde ik ook ;)

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Iedereen kan co-location krijgen ....... zolang men er maar voor betaalt :)

T.Net krijgt 't netjes gesponsord.

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

krijgen is toch gratis? >:)

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Mja .... In Nederlands opzicht wel ja ... :)

Modjes in action !!

-- © 2

Pagina: 1