Minder Watts voeding: Hoger OC Graka?

Pagina: 1
Acties:

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 23:27

FLyTE

Hoe of wat?

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb even een vraag wat betreft mijn voeding in combinatie met m'n videokaart.
Allereerst mijn systeem:

- MSI 865 PE PFISR Moederbord.
- Pentium 4 2,8 GHz, Northwood.
- 4 x 256 MB PC2100 Dual Channel geheugen.
- Seagate 120 gigabyte hdd.
- Asus Geforce 6800XT 128megabyte videokaart

Laatst kocht ik een nieuwe kast, inclusief Codegen 350 Watt voeding. Nou maakte deze te veel geluid, dus zette ik er een andere voeding in, een Sirtec 250 Watt voeding. Ik ging er al vanuit dat die Codegen voeding crap was, en die Sirtec wordt ook meegeleverd met Chieftec kasten en daar hoorde/las ik betere verhalen over.

Nu was ik bezig met die videokaart te oc'en.. wanneer ik de Codegen voeding gebruik kom ik niet verder dan 715 mHz memspeed, en met die Sirtec haal ik 750 mHz. Dus wanneer ik met de Codegen voeding mijn videokaart geheugen tot 750 oc, dan krijg ik artifacts, en met de Sirtec voeding niet.

Nu is mijn vraag: Is die Sirtec voeding nou zoveel beter dat hij met z'n 250 watt een 350 watt Codegen voeding 'verslaat' en ik mijn videokaart verder van overclocken? Of kan iemand hier in redelijk leesbare taal uitleggen waar het hem in zit. Heb meerder fora bezocht, maar geen concreet antwoord gevonden.

Alvast bedankt!

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan goed dat bij een wat hogere belasting de lijnen van je codegen voeding lang niet zo stabiel zijn als bij een wat betere voeding. Watts zeggen niet alles over een voeding. Ik moet je wel zeggen dat een 250W voeding wel aan de krappe kant is als je de gpu nog eens flink wilt OCen. Ik zou daarom wel in de gaten blijven houden of hij stabiel blijft werken. MAar dat hangt natuurlijk ook sterk af van in hoeverre je zo'n ding overclockt.

Verwijderd

Je moet niet naar vermogens kijkens maar naar de stabiliet van de voeding spaningen, dat heeft het meeste invloed op je maximale ocs.

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 23:27

FLyTE

Hoe of wat?

Topicstarter
Okay..

Dus dan zou ik kunnen zeggen dat die Sirtec stabieler is, en stiller! Heb met de Sirtec nog geen instabiel systeem meegemaakt, dus dan laat ik die er maar in zitten. Heb ook gelezen dat onstabiele voedingen o.a. harde schijven kunnen slopen, dus er zijn meerder redenen om die Sirtec er in te laten zitten.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beter idee:

Je koopt sowieso een nieuwe, degelijke voeding. Waarschijnlijk is die Sirtec wel goed, maar met zoveel stroomslurpende onderdelen (CPU verbruikt alleen al bijna een derde van wat die PSU kan leveren, om nog maar te zwijgen van een geOCde 6800XT :X ) zit je hem waarschijnlijk continu op of voorbij z'n limieten te gebruiken. Een goede voeding kan daar misschien wel even tegen, maar vroeg of laat is het *boem* - gelukkig hebben de betere voedingen ook zekeringen, waardoor de schade beperkt zou kunnen blijven, maar zelfs dan is het zonde om het daarop aan te laten komen. Koop gewoon een *goede* 350-450W voeding en dan kun je met een gerust hart verder (incl OC). Tot die tijd zou ik juist underclocken om de risico niet onnodig hoog te maken :o

Oslik blyat! Oslik!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Eensch
Ik denk dat de voeding ook wel stabiel en goed is, maar toch een betere krachtigere kopen is het devies

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1