[showcase] Rond Lochem #5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Zo, weer een zeut fotos van mij. Het vijfde deel van m'n 'rond lochem' tochten. Ik geniet toch elke keer weer enorm van het landschap, hopelijk blijft 't behouden, of wordt 't beter. In iedergeval, de fotos. De rest van de rond lochem series kun je op m'n site vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/689/huge

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/690/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/691/huge

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/692/medium

#5 Schattige schaapjes, beetje z/w, niet helemaal tevreden over m'n dodge/burn gekloot
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/693/medium

#6 Even een luchtige verwijzing naar de oude meesters van de hollandse school
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/694/huge

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opmerkingen:
- 4: Oogt scheef; zou kunnen komen door de grond natuurlijk of je houding van je camera, maar het "stoort", misschien kan je deze recht trekken in photoshop.
- Meningen kunnen verschillen, maar naar mijn mening zijn de fotos te bewerkt; ze ogen verre van natuurlijk; het oogt meer als kunst, wat ik jammer vind. Desondanks ziet het er wel mooi uit en de fotos zijn goed gepresenteerd als een serie ! Wacht weer smacht op updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik ben niet iemand die fotografeert met het idee dat ik werkelijkheid wil weergeven in beeld, maar meer in emotie, dat is beetje idee achter mijn werk. Dan is dit zelfs nog niet sterk bewerkt, gewoon met een ND filter in de weer geweest :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 07:05

Just_I

What did you just say?

Bij de eerste foto lijkt het net of de koe maar drie benen heeft, laat naar mijn idee de foto nogal surreeël er uit zien.
Bij nummer vijf zit er een soort glow om het linker schaap, dit stoort mij aardig.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Nr 2 is echt heel erg geslaagd, heel mooie lijnen, heel mooi licht, schitterend.
De koe op foto 1 kijkt briljant ook. De rest van de serie vind ik iets minder maar dessalniettemin zeer geslaagde showcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Simon schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:18:
Ik ben niet iemand die fotografeert met het idee dat ik werkelijkheid wil weergeven in beeld, maar meer in emotie, dat is beetje idee achter mijn werk. Dan is dit zelfs nog niet sterk bewerkt, gewoon met een ND filter in de weer geweest :)
Ah, een man van mijn hart! Mijn motto is ook: de werkelijkheid hoef ik niet vast te leggen, die zie ik al, mooie foto's maken is wat ik wil. :)

Even het rijtje af:
#1: erg leuk, de blik van die koe maakt het af :)
#2: iets te donker op de achtergrond, en wat teveel zan op de voorgrond
#3: te veel zand
#4: bomen misschien iets te donker
#5: leuk hoe alle schapen op 1 na in je geïnteresseerd zijn, boerderij rechts wel wat krap
#6: erg fijne plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik blijf me toch iedere keer weer verbazen over de nabewerkingen van je foto's.
Ze spreken mij echt enorm aan. Niet zozeer iets dat ik zelf met alle foto's zou willen doen, maar het lijkt alsof je al je foto's maakt met de nabewerking al "uitgewerkt" in je achterhoofd.
Wederom zeer nette foto's. Vooral die koe is echt geweldig.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met smaak al je series van rondom Lochem weer eens bekeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je platen het steeds meer moeten hebben van hun bewerking. Dat is ook een vak apart maar ik denk dat een combo (goede foto's + bewerking) alleen maar sterker is. Dit staat imo los van het feit of het nu realistisch bedoeld is of niet.
Begrijp me niet verkeerd: als serie zijn ze zeker showcase waardig en zoals ik al eerder gezegd heb ben je duidelijk een eigen stijl aan het ontwikkelen. En verder speelt persoonlijke voorkeur natuurlijk ook mee.

Zo zijn de luchten in jouw landschappen vaak een prominent onderdeel en trekken veel aandacht. Op dit vlak wordt het er imo er niet beter op. Het geburn / gedodge, de vignetting en de tonemapping vind ik vaak too much en foto's zoals #3 en #4 worden hier zelfs door verpest vind ik. In #3 vind ik de lucht in de voorgrond veel te zwart en ruizig, bij #4 zijn de bomen / struiken veel te donker en maakt de vreemde overgang van helder naar donker in de luchten het er ook niet beter op (evenals de halo om de boom). Het gebruik van een ND filter (wat vaak een mooi subtiel effect geeft) wordt hierdoor aardig teniet gedaan.

Platen als #3, #4 en #6 zijn qua landschap en compo niet bijster interessant en zijn voorbeelden die het moeten hebben van hun bewerking, die ik nogmaals lang niet zo sterk vind als in je eerdere series.

Lijkt op een hoop negatief commentaar maar is goed bedoeld. Ik beschouw jouw toch als een gevorderd fotograaf met een kritisch oog en dan heeft dit soort commentaar denk ik meer zin dan de oooh's en de aaah's. Daarnaast hoef je je natuurlijk hier niets van aan te trekken aangezien het alleen mijn mening is ;).

#1(leuk) en #2 (mooi licht!) zijn mijn favoriet in deze serie.

En om het allemaal weer in perspectief te plaatsten: opnieuw een mooie serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
djengizz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:15:
Met smaak al je series van rondom Lochem weer eens bekeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je platen het steeds meer moeten hebben van hun bewerking. Dat is ook een vak apart maar ik denk dat een combo (goede foto's + bewerking) alleen maar sterker is. Dit staat imo los van het feit of het nu realistisch bedoeld is of niet.
Begrijp me niet verkeerd: als serie zijn ze zeker showcase waardig en zoals ik al eerder gezegd heb ben je duidelijk een eigen stijl aan het ontwikkelen. En verder speelt persoonlijke voorkeur natuurlijk ook mee.

Zo zijn de luchten in jouw landschappen vaak een prominent onderdeel en trekken veel aandacht. Op dit vlak wordt het er imo er niet beter op. Het geburn / gedodge, de vignetting en de tonemapping vind ik vaak too much en foto's zoals #3 en #4 worden hier zelfs door verpest vind ik. In #3 vind ik de lucht in de voorgrond veel te zwart en ruizig, bij #4 zijn de bomen / struiken veel te donker en maakt de vreemde overgang van helder naar donker in de luchten het er ook niet beter op (evenals de halo om de boom). Het gebruik van een ND filter (wat vaak een mooi subtiel effect geeft) wordt hierdoor aardig teniet gedaan.

Platen als #3, #4 en #6 zijn qua landschap en compo niet bijster interessant en zijn voorbeelden die het moeten hebben van hun bewerking, die ik nogmaals lang niet zo sterk vind als in je eerdere series.

Lijkt op een hoop negatief commentaar maar is goed bedoeld. Ik beschouw jouw toch als een gevorderd fotograaf met een kritisch oog en dan heeft dit soort commentaar denk ik meer zin dan de oooh's en de aaah's. Daarnaast hoef je je natuurlijk hier niets van aan te trekken aangezien het alleen mijn mening is ;).

#1(leuk) en #2 (mooi licht!) zijn mijn favoriet in deze serie.

En om het allemaal weer in perspectief te plaatsten: opnieuw een mooie serie :)
Maar djengizz, ik heb zelf ook vaak het gevoel dat ik me toch verder moet ontwikkelen op andere vlakken dan deze stijl, daarom waardeer ik je commentaar ten zeerste, en voelt dat toch bevistigend. Al heb ik hier niet ge-tonemapped, enkel curves werk. Ik post 't hier ook om commentaar te krijgen, en daar ben ik altijd blij mee :)

Oftewel, ik ga weer 't veld in :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Nounou wat een hoop commentaar op 6 foto's :P Maar ik vind ze wel mooi hoor Simon :*D
Even kijken, ik vind met name 1 en 3 er positief uitspringen, omdat hier de lucht wat ruisiger of korreliger is dan bij andere foto's. En dat maakt ze af.
Verder kan ik mijn voorgangers geen ongelijk geven; houdt bij foto's als 5 en 6 ook in het oog of een foto 'showcasewaardig' zou zijn zonder die spannende bewerking.

Als laatste die schaapjes: deze brakke tft zal wel parten spelen, maar met name het meest linker schaap lijkt hier wel te gloeien :P

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het helaas alleen maar 100% eens zijn met Djengizz

Ik heb je bewerkingen altijd geniaal gevonden en over het algemeen waren je composiies ook ok, maar de laatste tijd vind ik juist dat laatste tegen vallen.. beetje hetzelfde allemaal. Veel landschap en lucht inderdaad.. eigenlijk..veel leegte.

Nu moet ik wel zeggen: De foto van die koe is geniaal. maar dat is eigenlijk alleen omdat ik koeien briljante beesten vind.

Don't get me wrong. Ik kom ook uit het oosten van NL (Arnhem) en ik heb dezelfde issues als het gaat om de compositie. het landschap van gelderland weet mij ook niet meer echt te boeien. Maar de bewerking maakt veel goed.toch hoop ikweer spannende dingen van je te zien want alleen de bewerking is echt niet voldoende.

showcase waardig: ja
Alleen het "wow gehalte" is er helaas niet.

En ik weet dat je beter kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
^^ het wow gehalte heb ik anders aardig bij numero 1.

Maar daarna vind ik het snel minder worden. Nummer 1 heeft echt iets prachtigs, uberhaupt vind ik het leuk om bij landschappen iets interresants voorin te zien en dan daarachter het landschap. Geeft wel iets moois van diepte :D.

De andere vind ik stuk minder, bij 4 heb ik zelfs het gevoel alsof de lucht erin geplakt is. Best jammer want als je in de zelfde stijl als 1 doorgegaan was en daarbij met een constante bewerking een beetje een serie gemaakt had was het erg mooi geweest!
Pagina: 1