Toetsenbord en dialoogvensters

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik gebruik nu al een tijdje MacOSX maar tot heden heb ik nog geen oplossing voor mijn 'probleem' gevonden. Als ik een berichtvenster krijgt onder/op/in MacOSX is er altijd een default butotn voor geselecteerd, als ik nu een andere keuze wil maken. Dan moet je dus de muis gebruiken... maar kan dit ook niet gewoon met via het toetsenbord? Ik heb de pijltjes en de tab toets al geprobeerd... Niks!

Ik wil niet heel de tijd de muis gebruiken :(

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2006 14:52 ]

Verwijderd

escape is cancel, enter is ok

blijft alleen nog een functie als 'don't save' over, maar daarvoor gebruik ik altijd de muis.. zal vast ook wel een shortcut voor zijn :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 14:58 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Sommige applicaties ondersteunen tabben binnen een dialoogvenster. Dan worden de andere opties naast de standaard (blauwe) omrand. Als dan op spatie rost, wordt die optie geselecteerd. Erg irritant vind ik dat het in de Adobe suite dus niet werkt.

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Idd heel raar. In macosx heb je ook dat dan 1 knop blauw is, en een ander blauw is omrand. En de rest is dan 'blank'. Die blauwe knop is dan de knop die door enter wordt geactiveerd, en het blauwe randje kan je met tab verspringen. (en met spatie 'indrukken')
Maar het is idd wel wennen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Spits op 31-05-2006 15:10 ]

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik ga het eens proberen...

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tab en spatie idd

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Moest je dan ook niet bij:
Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis>

Vinkje zetten onderaan bij:
"alle regelaars"

Om meer TAb te kunnen gebruiken...

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:37
kaassouffle schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:53:
Moest je dan ook niet bij:
Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis>

Vinkje zetten onderaan bij:
"alle regelaars"

Om meer TAb te kunnen gebruiken...
He die kende ik niet, dank.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:57:
escape is cancel, enter is ok

blijft alleen nog een functie als 'don't save' over, maar daarvoor gebruik ik altijd de muis.. zal vast ook wel een shortcut voor zijn :)
Als je de knop Don't save hebt kan je ook gewoon op de d drukken, dan kies je die optie.

[ Voor 60% gewijzigd door breinonline op 01-06-2006 23:20 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb het even geprobeert in Mail maar het werkt niet hoor. Ik krijg het venster "Cannot send message using the server blabla" en als ik nu de Tab toets gebruik kan ik niet switchen tussen de drie knoppen à la Windows. :( Hiervoor hoef ik toch niet de muis te gebruiken?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Het is dus met tab switchen naar het knopje wat je wilt, herkenbaar aan de blauwe 'glow' rond de knop, en dan met spatie kun je die knop indrukken. Met enter kies je altijd de standaard, volledig blauwe optie.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Dat geldt echt niet voor elke applicatie jammer genoeg. :)

Verwijderd

Volgens mij werkt dit iig wel onder alle OS X applicaties. Ik heb het net even onder Mail getest en daar werkt het ook gewoon. Je moet dus wel bij je Keyboard preference de optie "Full keyboard access" op "All controls" hebben staan. Vervolgens kun je dan in een dialoogvenster met de tab toets wisselen van optie en dit bevestigen met de spatiebalk. Maar dit is allemaal al eerder aangegeven.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik heb dat aan staan maar het werk toch echt niet bij mij in Mail.app.
Pagina: 1